Jeg har bare lige lyst til at pippe lidt her.
Vores den første sov i sin egen seng ved siden af vores indtil han blev omkring et år. Da han var 2år blev han storebror, og anden gang havde jeg ikke lyst til at den lille baby skulle ligge alene i en seng, så derfor sov lillebror i dobbeltsengen. Der gik to dage, og så besluttede mig og min mand at det virkede grotesk at vi lå og puttede med den lille baby i dobbeltsengen, når storebror nu lå alene inden på sit eget værelse. Så derfor besluttede vi at rykke storebror ind i dobbeltsengen til os andre. Det fungerede rigtig godt for os!!! og det eneste vi fortrød det var at storebror ikke også havde fået lov til at sove i vores seng, dengang han var lille.
Barn nr. 3 sov også i vores seng. Det skal lige tilføjes at vi ALDRIG har haft problemer med at rykke børnene over i deres egen seng og senere på eget værelse. Så den der påstand med at hvis børnene sover i dobbelsengen, så skal de ligge der indtil de bliver teenagere og slæber kærster med hjem. Det passer overhovedet ikke.
Faktisk har jeg været overrasket over hvor mange der har sovet sammen med deres babyer/børn og som IKKE har oplevet det som noget probelm at flytte barnet, når man vel at mærke gjorde det på det tidspunkt hvor barnet var klar til. (Hvis barnet ikke er klar, så er det man skal igennem lange og seje træk, hvor barnet ligger og skriger sig selv i søvn, eller står ud af sengen 100 gange hver aften. Det har vi heldigvis aldrig prøvet!)
Anmeld