Sove i eget værellse og ikke i ens seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2010

tinasmor

SpunkenJo skriver:

Jeg løftede barnet og lagde der i hans egen seng!!!
- ikke andet!

Og når han skulle ammes, stod jeg op, satte mig ned ham og ammede ham til han var mæt, og så tilbage i egen seng igen.

Det er ufedt at skulle vågne så meget for at amme, men det lønner sig i den anden ende. Det er et godt tidspunkt at gøre det nu ved 3 mdr.

Her sov drengen så meget bedre da han kom på eget værelse. Og det gjorde moren også.
Jeg satte babyalarmen tæt ved sengen så jeg ku høre når det var tid.

Metoden, op-ned kombineret med go nat og sov godt virkede for os.

Det bedste fif er nok, at hans egen seng ALTID skal være et rart og trygt sted at komme hen. Det ska aldrig være en straf at komme i seng.

Vores dreng sover nu fra 1900-0700 og der er dage hvor vi er nødt til at vække ham. I tirsdags vækkede vi ham fx. Kl. 1045!!!
- han har de seneste 3 uger ikke stået op før 0830!!!!

Knus Jo og sovetrynen Carl, 16 mdr.

Kunne selv havde skrevet dette indlæg (undtagen med at sove længe )

Men vi gjorde præcis på samme måde og samme tidspunkt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

michella88

Fyn skriver:

Jeg har brug for nogle råd til hvordan jeg får puttet lillepigen i børneværelset og ikke i vores seng.

Min datter er nu tre måneder. Hun har indtil nu sovet i min/vores seng og det har været vældig hyggeligt. Jeg ammer hende 2-4 gange om natten - altid liggende. Så falder hun og jeg nemt i søvn igen.

Men nu er der sket det, at hun om natten vækker mig. Hun er ikke selv vågen, men hun ligger og bevæger arme og ben som møllehjul. Og det holder mig vågen så jeg kun får nogle ganske få timers usammenhængende søvn.

Indtil nu har jeg bare ikke villet lade hende sove for sig selv - men hvis jeg skal klare det, så skal hun ud af soveværelset.

Hvordan har I gjort det? Altså fået jeres barn ud af sengen og over i eget værelse? Hvor gammel var jeres barn?

I håb om nogle gode råd og fif. Christina

Altså vores lille pige sover i vores soveværelse, men i hendes egen seng

For hun er også meget urolig, plus at hun røg på gulvet og efter hun gjorde det, turde jeg ikke længere have hende oppe i sengen.
Det skal så også siges at vi først lagde hende i sin egen da hun blev omkring de 5 mdr. Håber du finder en løsning

Anmeld

5. august 2010

sarahb

vores søn kom ind på eget værelse da han var 4 mdr. men han har aldrig sovet lige ved og, den første mpneds tid i liften i vores seng og så i vuggen efter det. og så ind i hans tremme seng, vi har aldrig haft nogle som helst problemer med det.

Anmeld

5. august 2010

SpunkenJo

tinasmor skriver:

Kunne selv havde skrevet dette indlæg (undtagen med at sove længe )

Men vi gjorde præcis på samme måde og samme tidspunkt.

Skægt

det virker bare! Konsekvent og kærlig tilvænning af sengen er vejen frem. Kodeordet er tryghed

Anmeld

5. august 2010

Pige2009

Laura har aldrig ligget i min seng og sovet fast - måske er det sket en eller to gange.

Hun sov i sin vugge, da hun var helt lille og nu i sin seng, og da jeg ammede om natten, tog jeg hende over i min seng og lå ned mens jeg ammede hende

Kan du ikke bare prøve at lægge hende i hendes egen seng og se hvad der sker?

K.h. Linda

Anmeld

10. august 2010

Fyn

TUSIND tak for de mange gode råd.... Jeg har hver aften sagt til mig selv, at nu skulle hun ind i egen seng...men da det kom til stykket, så gjorde det bare ondt i hjertet.

Nu er undskyldningen at så længe der ikke er mørklægningsgardin så kommer hun ikke derind.

Til gengæld er jeg begyndt at lægge hende derinde i tremmesengen om DAGEN, så hun kender den - og fra i dag af vil jeg amme hende derinde. Så håber jeg hun kender rummet, når hun kommer derind.

Og ja, det bliver indenfor 14 dage for jeg trænger til søøøøøvn. På det seneste er hun vågnet hver anden time og vil ammes - og det er bare for tit. SUK. Gad vide om man skulle give en flaske om aftenen?? Så sover hun måske længere???? 

Mange hilsner C.

Anmeld

10. august 2010

Ansemusen

SpunkenJo skriver:

Jeg løftede barnet og lagde der i hans egen seng!!!
- ikke andet!

Og når han skulle ammes, stod jeg op, satte mig ned ham og ammede ham til han var mæt, og så tilbage i egen seng igen.

Det er ufedt at skulle vågne så meget for at amme, men det lønner sig i den anden ende. Det er et godt tidspunkt at gøre det nu ved 3 mdr.

Her sov drengen så meget bedre da han kom på eget værelse. Og det gjorde moren også.
Jeg satte babyalarmen tæt ved sengen så jeg ku høre når det var tid.

Metoden, op-ned kombineret med go nat og sov godt virkede for os.

Det bedste fif er nok, at hans egen seng ALTID skal være et rart og trygt sted at komme hen. Det ska aldrig være en straf at komme i seng.

Vores dreng sover nu fra 1900-0700 og der er dage hvor vi er nødt til at vække ham. I tirsdags vækkede vi ham fx. Kl. 1045!!!
- han har de seneste 3 uger ikke stået op før 0830!!!!

Knus Jo og sovetrynen Carl, 16 mdr.

Åhr sådan en sovetryne vil jeg også have  Og tror måske også at jeg får. Thias sover til ved 7-8-tiden om morgenen. Men han vågner jo selvfølgelig for at få mad og sover ikke på faste tidspunkter om aftenen. Som oftest mellem 21-23 og derfra og til 7-8 kun to måltider. SÅ håber det er tegn på et godt sovehjerte

Anmeld

10. august 2010

SpunkenJo

Ansemusen skriver:

Åhr sådan en sovetryne vil jeg også have  Og tror måske også at jeg får. Thias sover til ved 7-8-tiden om morgenen. Men han vågner jo selvfølgelig for at få mad og sover ikke på faste tidspunkter om aftenen. Som oftest mellem 21-23 og derfra og til 7-8 kun to måltider. SÅ håber det er tegn på et godt sovehjerte

Sovetryner er ikke af vejen

Anmeld

10. august 2010

Mumto3

Jeg har bare lige lyst til at pippe lidt her.

Vores den første sov i sin egen seng ved siden af vores indtil han blev omkring et år. Da han var 2år blev han storebror, og anden gang havde jeg ikke lyst til at den lille baby skulle ligge alene i en seng, så derfor sov lillebror i dobbeltsengen. Der gik to dage, og så besluttede mig og min mand at det virkede grotesk at vi lå og puttede med den lille baby i dobbeltsengen, når storebror nu lå alene inden på sit eget værelse. Så derfor besluttede vi at rykke storebror ind i dobbeltsengen til os andre. Det fungerede rigtig godt for os!!! og det eneste vi fortrød det var at storebror ikke også havde fået lov til at sove i vores seng, dengang han var lille.

Barn nr. 3 sov også i vores seng. Det skal lige tilføjes at vi ALDRIG har haft problemer med at rykke børnene over i deres egen seng og senere på eget værelse. Så den der påstand med at hvis børnene sover i dobbelsengen, så skal de ligge der indtil de bliver teenagere og slæber kærster med hjem. Det passer overhovedet ikke.

Faktisk har jeg været overrasket over hvor mange der har sovet sammen med deres babyer/børn og som IKKE har oplevet det som noget probelm at flytte barnet, når man vel at mærke gjorde det på det tidspunkt hvor barnet var klar til. (Hvis barnet ikke er klar, så er det man skal igennem lange og seje træk, hvor barnet ligger og skriger sig selv i søvn, eller står ud af sengen 100 gange hver aften. Det har vi heldigvis aldrig prøvet!)

Anmeld

10. august 2010

dorthemus

Mumto3 skriver:

Jeg har bare lige lyst til at pippe lidt her.

Vores den første sov i sin egen seng ved siden af vores indtil han blev omkring et år. Da han var 2år blev han storebror, og anden gang havde jeg ikke lyst til at den lille baby skulle ligge alene i en seng, så derfor sov lillebror i dobbeltsengen. Der gik to dage, og så besluttede mig og min mand at det virkede grotesk at vi lå og puttede med den lille baby i dobbeltsengen, når storebror nu lå alene inden på sit eget værelse. Så derfor besluttede vi at rykke storebror ind i dobbeltsengen til os andre. Det fungerede rigtig godt for os!!! og det eneste vi fortrød det var at storebror ikke også havde fået lov til at sove i vores seng, dengang han var lille.

Barn nr. 3 sov også i vores seng. Det skal lige tilføjes at vi ALDRIG har haft problemer med at rykke børnene over i deres egen seng og senere på eget værelse. Så den der påstand med at hvis børnene sover i dobbelsengen, så skal de ligge der indtil de bliver teenagere og slæber kærster med hjem. Det passer overhovedet ikke.

Faktisk har jeg været overrasket over hvor mange der har sovet sammen med deres babyer/børn og som IKKE har oplevet det som noget probelm at flytte barnet, når man vel at mærke gjorde det på det tidspunkt hvor barnet var klar til. (Hvis barnet ikke er klar, så er det man skal igennem lange og seje træk, hvor barnet ligger og skriger sig selv i søvn, eller står ud af sengen 100 gange hver aften. Det har vi heldigvis aldrig prøvet!)

God pointe  Min datter på 10½ uge har i nat sovet for første gang i sin egen seng, men da jeg har taget den ene side af hendes tremmeseng er den i niveau med min så jeg ved ikke om hun helt har opdaget min lille manøvre  Min hun er også så urolig og bevægelig at hun ofte ligger på tværs med det resultat at jeg ligger helt ude på kanten nogle gange

Men ihh hvor har jeg nydt de sidste 10 uger med hende i sengen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.