Sove i eget værellse og ikke i ens seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2010

dorthemus

Svenne skriver:

Min dreng har sovet i tremmesengen siden han var 5 uger gammel. Liften var ikke noget hit hos ham. Sengen står ved siden af vores og så løfter jeg ham bare lige over i sengen, når han skal ammes.

MEN nu har jeg faktisk samme problem som dig! Han sover SÅ uroligt. Eller det vil sige fra han kommer i seng og så til ca. kl. 2-3 sover han helt roligt og ligger stille. Men derefter vågner jeg med 10 mins mellemrum, fordi han sparker med arme og ben, vender og drejer sig. Hvorfor gør de det?!?! Jeg var sikker på, at han ikke sover godt?
Nå, men det gør jeg hvertfald ikke, så nu kommer han også snart på eget værelse. Han er 3 mdr.

Sådan er det også her..min datter er 11 uger på torsdag. Det er måske noget alle børn omkring 3 måneder skal igennem??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2010

Svenne

dorthemus skriver:

Sådan er det også her..min datter er 11 uger på torsdag. Det er måske noget alle børn omkring 3 måneder skal igennem??

Det kan vi da håbe på så!

Jeg synes faktisk, det er blevet lidt bedre i løbet af denne uge! Men vi har så også været i sommerhuset, hvor han sover i vores seng, fordi vi ikke lige har fået anskaffet en rejseseng endnu. Så jeg ved ikke, om det har noget at gøre med det. Han har sovet så godt og helt til kl. 08.45 nogle dage UDEN at sove uroligt!!

Så jeg er spændt på, hvordan det går i nat, når han er tilbage i tremmesengen.

Anmeld

11. august 2010

Fyn

Mumto3 skriver:

Jeg har bare lige lyst til at pippe lidt her.

Vores den første sov i sin egen seng ved siden af vores indtil han blev omkring et år. Da han var 2år blev han storebror, og anden gang havde jeg ikke lyst til at den lille baby skulle ligge alene i en seng, så derfor sov lillebror i dobbeltsengen. Der gik to dage, og så besluttede mig og min mand at det virkede grotesk at vi lå og puttede med den lille baby i dobbeltsengen, når storebror nu lå alene inden på sit eget værelse. Så derfor besluttede vi at rykke storebror ind i dobbeltsengen til os andre. Det fungerede rigtig godt for os!!! og det eneste vi fortrød det var at storebror ikke også havde fået lov til at sove i vores seng, dengang han var lille.

Barn nr. 3 sov også i vores seng. Det skal lige tilføjes at vi ALDRIG har haft problemer med at rykke børnene over i deres egen seng og senere på eget værelse. Så den der påstand med at hvis børnene sover i dobbelsengen, så skal de ligge der indtil de bliver teenagere og slæber kærster med hjem. Det passer overhovedet ikke.

Faktisk har jeg været overrasket over hvor mange der har sovet sammen med deres babyer/børn og som IKKE har oplevet det som noget probelm at flytte barnet, når man vel at mærke gjorde det på det tidspunkt hvor barnet var klar til. (Hvis barnet ikke er klar, så er det man skal igennem lange og seje træk, hvor barnet ligger og skriger sig selv i søvn, eller står ud af sengen 100 gange hver aften. Det har vi heldigvis aldrig prøvet!)

Tak for pippet med sam-sovningen... Det er skam ikke fordi jeg ikke synes det er en god ide - men problemet er her, at jeg slet, slet ikke får sovet når hun er der fordi hun simpelthen møffer sådan rundt.

Jeg vil også allerhelst have min dejlige datter i sengen, men når det betyder en meget, meget træt mor med meget lidt overskud, ja, så må man ty til at få dem ud af værelset.

Tak for jeres råd. C

Anmeld

11. august 2010

Fyn

Mumto3 skriver:

Jeg har bare lige lyst til at pippe lidt her.

Vores den første sov i sin egen seng ved siden af vores indtil han blev omkring et år. Da han var 2år blev han storebror, og anden gang havde jeg ikke lyst til at den lille baby skulle ligge alene i en seng, så derfor sov lillebror i dobbeltsengen. Der gik to dage, og så besluttede mig og min mand at det virkede grotesk at vi lå og puttede med den lille baby i dobbeltsengen, når storebror nu lå alene inden på sit eget værelse. Så derfor besluttede vi at rykke storebror ind i dobbeltsengen til os andre. Det fungerede rigtig godt for os!!! og det eneste vi fortrød det var at storebror ikke også havde fået lov til at sove i vores seng, dengang han var lille.

Barn nr. 3 sov også i vores seng. Det skal lige tilføjes at vi ALDRIG har haft problemer med at rykke børnene over i deres egen seng og senere på eget værelse. Så den der påstand med at hvis børnene sover i dobbelsengen, så skal de ligge der indtil de bliver teenagere og slæber kærster med hjem. Det passer overhovedet ikke.

Faktisk har jeg været overrasket over hvor mange der har sovet sammen med deres babyer/børn og som IKKE har oplevet det som noget probelm at flytte barnet, når man vel at mærke gjorde det på det tidspunkt hvor barnet var klar til. (Hvis barnet ikke er klar, så er det man skal igennem lange og seje træk, hvor barnet ligger og skriger sig selv i søvn, eller står ud af sengen 100 gange hver aften. Det har vi heldigvis aldrig prøvet!)

Tak for pippet med sam-sovningen... Det er skam ikke fordi jeg ikke synes det er en god ide - men problemet er her, at jeg slet, slet ikke får sovet når hun er der fordi hun simpelthen møffer sådan rundt.

Jeg vil også allerhelst have min dejlige datter i sengen, men når det betyder en meget, meget træt mor med meget lidt overskud, ja, så må man ty til at få dem ud af værelset.

Tak for jeres råd. C

Anmeld

11. august 2010

Thildesmor

vores datter sov melem os til hun var cirka en måned, startede med at sætte hendes tremmeseng helt op af vores seng, og tog jeg så den ene side af, så den egentlig var plan med vores..

efter cirka 1 måned sådan, blev siden sat på og hun sover nu henne i hjørnet, hvilket fungerer godt.

og nu skal vi så ha nyt køkken og kommer ikke til at være i lejligheden i 14 dage, men når vi kommer hjem igen starter hun på eget værelse, hun vil der være 3 1/2 måned gammel.

Sådan har vi valgt at gøre det, så det ligesom blev taget et skridt af gangen

Anmeld

11. august 2010

Happy

Jeg følger godt med da jeg har Cassandra på 3,5 måned. Hun bliver lagt i hendes lift om aftenen i stuen, når vi så går i seng bliver liften båret op på vore soveværelse og stillet i hendes vugge ved sien af vores seng. Om natten når hun vil have mad (1-2 gange) tager jeg hende over og ammer hende, nogen gange falder vi i søvn og så bliver hun i sengen mens andre gange ligger jeg hende over i liften igen efter amningen hvor hun er faldet i søvn.

Mit spørgsål går på hvad gør i andre når I har lagt jeres børn i et andet værelse, går i så ind og ammer der flere gange om natten? Jeg tænker på at det er sååååååååå nemt bare at løfte hende over og ligge og amme, så det er ren dovenskab men kan næsten ikke overskue at vågne rigtigt.

Anmeld

11. august 2010

Tulle28

Happy skriver:

Jeg følger godt med da jeg har Cassandra på 3,5 måned. Hun bliver lagt i hendes lift om aftenen i stuen, når vi så går i seng bliver liften båret op på vore soveværelse og stillet i hendes vugge ved sien af vores seng. Om natten når hun vil have mad (1-2 gange) tager jeg hende over og ammer hende, nogen gange falder vi i søvn og så bliver hun i sengen mens andre gange ligger jeg hende over i liften igen efter amningen hvor hun er faldet i søvn.

Mit spørgsål går på hvad gør i andre når I har lagt jeres børn i et andet værelse, går i så ind og ammer der flere gange om natten? Jeg tænker på at det er sååååååååå nemt bare at løfte hende over og ligge og amme, så det er ren dovenskab men kan næsten ikke overskue at vågne rigtigt.

Ja det har jeg også tænkt på!! Min datter vågner som regel kl. 4.00-06.00 og skal ammes og der løfter jeg hende bare over i vores seng hvor hun så bliver liggende til vi står op. Bliver så træt ved tanken om at skulle sidde i en stol og amme kl. 04.00...

Anmeld

11. august 2010

Mumto3

Fyn skriver:

Tak for jeres råd. C

Jamen det kan jeg sagtens følge dig i! I de besvarelser du havde fået fremstod det bare som om at 'alle' havde deres børn på eget værelse og at det næremst var unarturligt at have dem hos sig, og det var derfor jeg lige pippede lidt.

Anmeld

15. august 2010

Fyn

Det er godt med pippet.

Jeg tog sagen op med sundhedsplejersken da hun kom forleden. Hun mente det var ALT for tidligt at lægge lillepigen på eget værelse, så....

Tremmesengen er nu rykket ind i værelset. Hun sover der, når  jeg altså husker/gider at rykke hende derover efter amningen. Nu skal jeg så lære at abstrahere fra hendes møffen rundt og lade være med at amme hende hver anden time.... Hmmm...

C.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.