Sove i eget værellse og ikke i ens seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.984 visninger
28 svar
0 synes godt om
5. august 2010

Fyn

Jeg har brug for nogle råd til hvordan jeg får puttet lillepigen i børneværelset og ikke i vores seng.

Min datter er nu tre måneder. Hun har indtil nu sovet i min/vores seng og det har været vældig hyggeligt. Jeg ammer hende 2-4 gange om natten - altid liggende. Så falder hun og jeg nemt i søvn igen.

Men nu er der sket det, at hun om natten vækker mig. Hun er ikke selv vågen, men hun ligger og bevæger arme og ben som møllehjul. Og det holder mig vågen så jeg kun får nogle ganske få timers usammenhængende søvn.

Indtil nu har jeg bare ikke villet lade hende sove for sig selv - men hvis jeg skal klare det, så skal hun ud af soveværelset.

Hvordan har I gjort det? Altså fået jeres barn ud af sengen og over i eget værelse? Hvor gammel var jeres barn?

I håb om nogle gode råd og fif. Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

dorthemus

Jeg følger lige med her..min datter er 10 uger og gør det samme. Jeg vil nu ikke have hende ud af soveværelset, bare over i sin egen seng snart

Spurgte min SP idag og hun sagde at ved 4 måneders alderen er børn meget motiverede for ændringer så det er et godt tidspunkt.

Anmeld

5. august 2010

Banditten´s mor

Min søn var 3½ måneder da han kom ind og sove på sit eget værelse. Vi havde samme problem som dig, dog sov han i en vugge ved siden af sengen. Men vi forstyrrede hinanden alt for meget.

Han fik først sin tremmeseng ind og stå hos os, for at han kunne vænne sig til den. Men han faldt stadig i søvn i vores seng (jeg ammede ham) og så flyttede jeg ham. Det har så stået på indtil for en uges tid siden (han er 6 måneder nu), hvor jeg tænkte at tid til en putterutine og fordi han var begyndt at vågne, når jeg flyttede ham. Nu falder han selv i søvn i sin seng.

Jeg har så en god lænestol stående inde på han værelse, så jeg sidder godt, når jeg ammer.

Jeg havde det også svært med at han skulle ind i sit eget værelse, men det har været det bedste for os begge. Jeg får en god nats søvn til gavn for os begge. Jeg har ingen problemer med at høre ham. Tit når han ikke engang at græde.

Sådan har jeg gjort, ved ikke om du kan bruge det til noget.

Anmeld

5. august 2010

SpunkenJo

Jeg løftede barnet og lagde der i hans egen seng!!!
- ikke andet!

Og når han skulle ammes, stod jeg op, satte mig ned ham og ammede ham til han var mæt, og så tilbage i egen seng igen.

Det er ufedt at skulle vågne så meget for at amme, men det lønner sig i den anden ende. Det er et godt tidspunkt at gøre det nu ved 3 mdr.

Her sov drengen så meget bedre da han kom på eget værelse. Og det gjorde moren også.
Jeg satte babyalarmen tæt ved sengen så jeg ku høre når det var tid.

Metoden, op-ned kombineret med go nat og sov godt virkede for os.

Det bedste fif er nok, at hans egen seng ALTID skal være et rart og trygt sted at komme hen. Det ska aldrig være en straf at komme i seng.

Vores dreng sover nu fra 1900-0700 og der er dage hvor vi er nødt til at vække ham. I tirsdags vækkede vi ham fx. Kl. 1045!!!
- han har de seneste 3 uger ikke stået op før 0830!!!!

Knus Jo og sovetrynen Carl, 16 mdr.

Anmeld

5. august 2010

XXSS

Vores lå i vuggen og sov frem til hu nvar 3 måneder, derefter kom hun på eget værelse og har sovet der lige siden og det fungerer bare rigtig godt. Så op i en vugge med baby. Har ikke selv rigtig været til at hun også skulle ligge i sengen.

Anmeld

5. august 2010

SpunkenJo

Glemte lige at skrive, at Carl ALDRIG har sovet i min seng. Han har kun ligget i sin egen helt fra fødslen.

Han er født for tidligt, og lå de første 3 uger på hsopitalet. Han havde kun ligget i kuvøse og vugge der, så det fortsatte vi bare med hjemme. (han var også så lille da vi kom hjem, at jeg var bange for at ha ham i sengen mens jeg selv sku sove. 2044 gram er en lille prut ved siden af mit store korpus på dengang 80 kg....)

Anmeld

5. august 2010

mettenoah

Noah har aldrig sovet ved os, vores seng er ikk så bred, så af frygt for at mase ham, lagde vi ham i hans lift i tremmesengen, bare ved siden af min seng. Det fungerede virkelig godt.
Da han så var 3-4 mdr. satte vi liften ind på hans eget værelse, lige ved siden af vores, og ved hans mindste pib fór jeg op, så han stadig mærkede min tilstedeværelse.
Det skal siges, at han lå usædvanligt længe i sin lift, han var så tryg i den, så omkring 6mdr. alderen kom han i tremmesengen.

God fornøjelse, det giver en helt anden frihed til mor og far

Anmeld

5. august 2010

line melias mor

uha jeg kan svagt huske dengang at jeg havde det problem. min datter sov hos os hver nat jeg var simpelthen for bange for at lade hende ligge alene. jeg lå ad helvede til,lå helt stift på kanten og bevægede mig aldrig. da vores datter blev 4 måneder greb min kæreste ind. han lagde vores datter i hendes egen seng og ja hun græd. hun skreg hun var ulykkelig det var hårdt. men han blev ved dag efter dag. ind og give hende sutten hver femte minut. efter en uge sov hun i sin egen seng uden problemer. jeg ville aldrig kunne gøre det han gjorde dengang. hvis han ikke havde været der havde hun stadig ligget hos mig 

Anmeld

5. august 2010

Svenne

Min dreng har sovet i tremmesengen siden han var 5 uger gammel. Liften var ikke noget hit hos ham. Sengen står ved siden af vores og så løfter jeg ham bare lige over i sengen, når han skal ammes.

MEN nu har jeg faktisk samme problem som dig! Han sover SÅ uroligt. Eller det vil sige fra han kommer i seng og så til ca. kl. 2-3 sover han helt roligt og ligger stille. Men derefter vågner jeg med 10 mins mellemrum, fordi han sparker med arme og ben, vender og drejer sig. Hvorfor gør de det?!?! Jeg var sikker på, at han ikke sover godt?
Nå, men det gør jeg hvertfald ikke, så nu kommer han også snart på eget værelse. Han er 3 mdr.

Anmeld

5. august 2010

Belinda83

Min datter har aldrig sovet i vores seng (med mindre at hun har været syg eller noget andet) Fra hun blev født til ca 3 mdr sov hun i en vugge i vores soveværelse, vi havde aftalt at når hun blev for stor til vuggen skulle hun sove i sin trammeseng på hendes eget værelse - Jeg gjorder det at når jeg skulle ligge hende i seng havde jeg en stol stående inde på hendes værelse hvor jeg satte mig og ammede hende godnat som regl faldte hun i søvn mens jeg ammede og så lagde jeg hende bare over i tremmesengen.

På det tidspunkt vågnede hun 1 gang i løbet af natten, men der satte jeg mig i den stol som stod på hendes værelse og ammede hende der - så det hele foregik på hendes værelse så hun var vant til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.