Shibby skriver:
Hey
Vi har et delebarn der bor hos os 50% af tiden 
Problemet er den røde tråd mellem mors og fars madvaner 
Skal vi ikk bare sige at der ikke er en rød tråd mellem madvanerne.
-Det han får ved sin mor er ikke noget vi spiser her. Vi laver jo maden på hver sin måde. Her der er grøntsager et must og vi alle,-selv mikkel propper i hovedet hvis der står brokkoli på bordet
Grøntsagerne var sgu blendet til uigenkendelighed i suppen i går netop fordi lucas ikke kan lide grøntsager. Men det var ikk godt nok. Det er ligemeget hvad vi servere,-så sidder han tilbage i sofaen og mumler at hans mor eller morens kæreste mad er noget han kan li så derfor spiser han meget der-sagde han i går 
Vil gerne ha samme reaktion herfra,-men uden at lave mad som dem!! Skal vi skippe at få ham til at spise grønt? Ender altid med sure miner
Skal der være en rød tråd mellem mors og fars hjem for at barnet vil spise uden problemer eller er det Lucas der prøver os af 
Gode fif eller erfarring søges! 
Altså jeg har ikke erfaring med delebørn og madvaner. men min søn som nu er 6 år har haft en lang periode, hvor de eneste grønsgaer han ville spise var rå gulerødder, rå rødpeber og agurk. Ikke særlig fedt.
Vi har nu gjort det, at vi har indført en 4-bids regl; det er Ok, man ikke kan lide noget ,ad. men det er ikke Ok, at afvise maden uden at have smagt på det. Og får at finde ud af om man kan lide det skal man spise 4 bidder.
Har læst et sted, at man jo lige skal vænne sig til ny smag og ny konstistens på maden. Derfor 4 bidder
Med det resultat at jeg nu har 2 børn der selv kommer og beder om blomkål og broccoli, spiser grønne bønner og sugarsnaps som var det slik og generel bare er blevet rigtig glade for grøntsager.
Jeg ved ikke om det er en metode, I kan bruge, men den virker her
Kan godt forstå du er ret træt af situationen som den er nu...