Mia Maia skriver:
Jeg tror(håber) faktisk på at det er fordi jeg ikke har ryddet ud i alt det gamle at det ikke er lykkedes endnu.
Jeg har hele tiden tænkt, "jamen jeg er jo kommet igennem det, så det er fortid", men der er forskel på at være kommet igennem det, og have accepteret det. Så sammen med min psykolog (samme som dengang) kigger jeg tilbage på alt det der skete dengang, og nu er opgaven så at acceptere det og mine forældre som de er.
Ja, det er nemlig rigtig vigtigt at vi begge er med 100%. Så håber det bliver nemmere at tale om hvordan vi har det, nu hvor posen er åbnet. Vi må tage et skridt ad gangen, og så revurdere når det ikke lykkedes. Vurdere hvad vi vil byde os selv, og om det er det værd for at fører vores gener videre, frem for at få et dejligt barn der ar brug for en tryg opvækst.
Det håber vi også. Må da indrømme at jeg håber at det lykkedes at blive gravid nu, og så må adoptionsprocessen vente til nr. 2
Jeg har længe ville svare men har haft nogle travle dage ... 
Jeg tror at det kan være alt afgørende at psyken er med. Som eksempel kan jeg nævne at vi havde prøvet i et års tid uden held. Jeg sad på det tidspunkt i et job der i sig selv var ok, men jeg følte mig ikke godt tilpas. Havde ikke noget til fælles med kollegaerne, og vi sad 3 i afd. men noget af tiden var der kun arbejde til 2. Og min nærmeste kollega var et decideret røvhul. Så alt i alt trængte jeg til luftforandring. Da jeg ikke lige kunne finde *jobbet* så besluttede min mand og jeg til sidst at prioriteten måtte være babyenvar vigtigst. Så jeg sagde op uden at have noget andet job. Tænkte der kom jo alligevel til at gå noget tid før jeg blev gravid så det var tid nok.
Ugen efter jeg stoppede blev jeg gravid.
Så hvad det end er man skal have ryddet op i og komme overens med i ens psyke så tror jeg at det er godt at du har taget fat i det, og det er da til hver en tid en god investering i sig selv og sit eget liv at få styr på de ting man tumler med.
Håber det snart lykkes for jer - forhåbentlig med økobaby først og så adoptiven bagefter

Anmeld