Vi fik os en rigtig hård og lang snak igår...
Jeg havde slet ikke lyst til at starte i behandling igen, og har lige nu rigtig meget at slås med psykisk. (kort fortalt: er startet til psykolog igen, og hun har forklaret at når man gerne vil være forældre kigger man tilbage på sine egne forældre og ens barndom, og det er et skab med mange spøgelser).
Jeg er samtidig også træt af at være sur på min krop, først over at have fået leddegigt, og derefter over at have PCO. Jeg er derfor begyndt at se anderledes på det. Jeg er begyndt at tænke at min krop måske er den kloge og den prøver at fortælle mig at jeg ikke skal være gravid. (Min holdning er på ingen måde at folk der ikke kan få børn uden hjælp ikke skal have det
)
Jeg har hele tiden været meget åben overfor tanken om at adoptere, og fortalte så kæresten igår, at det ville jeg måske hellere, men samtidig er jeg heller ikke klar til at lægge tanken om et biologiskbarn 100% på hylden.
Det er han så slet ikke klar til, han vil gerne have muligheden for at føre hans gener videre.
Efter mange tårer, søgen på nettet om adoption og rigtig meget snak, kommer vi dog frem til at, vi ikke kan gå igennem fertilitetsbehandling uden jeg vil det 100% og heller ikke igennem adoption hvis Jan ikke vil det 100%. Derfor bliver det sådan at vi starter på med IVF her i slutningen af måneden, og hvis det ikke lykkedes så tager vi snakken op igen, da jeg kan ikke love at jeg vil mere efter det. Så nu tager vi en omgang af gangen, og overvejer situationen efterfølgende, hvis det ikke er lykkedes, da jeg ikke længere har den holdning at vi kører på indtil det lykkedes.
Vi er så samtidig blevet enige om at vi ikke gennemgår fertilitetsbehandling igen, og at hvis vi skal have et barn nr. 2 (det regner vi stærkt med), så bliver det med adoption og ikke fertilitetsbehandling.
Hold da op det blev langt - men det er her vi står, og det har givet ro, men det er også nogen store beslutninger.
Tak fordi du læste med så langt