Tjuhl skriver:
der er enormt stor forskel på at være kommet igennem spøgelserne og så at skulle se på dem igen. æh...gir det mening? jeg tror det er noget med, at vi selv skal udfylde en rolle, som måske ikke er blevet udfyldt "ordentligt" af dem der skulle udfylde den for os, og så må man først kigge på hvorfor gjorde/kunne de ikke det og derefter "kan jeg så?" og så begynder det hele jo at rulle, for man blir enormt bevidst om hvem man er og hvem man ønsker at være, både som mor og hustru! og jeg har i hvert fald gået (og går) igennem nogle barske faser, hvor jeg tænker at jeg er så snotdum for at tro at jeg kan gøre tingene anderledes end min egen mor, og der må Søren fungere som redningskrans og kun hans tro på hvem jeg ER og hvem jeg BLIVER som mor kan holde mig oven vande. og der kan også komme en masse vrede op i een mod ens forældre/bedsteforælre/alle andre der har svigtet i ens barndom og ungdom, fordi man tænker "hvis du elskede, som jeg elsker, så ville du da ikke kunne gøre den slags!". jeg tror nemlig ikke du er så anderledes fra mig (eller Jan fra Søren), jeg tror også du og I allerede ELSKER det barn der er jeres et sted derude i universet.
men det er en rigtig god snak I har haft og det er så pissegodt at I kan være ærlige overfor hinanden og fortælle hvad der foregår indeni jer og ikke bare sige "hvad du vil, elskede" og så glemme at mærke efter selv, om man egentlig siger nej (eller ja) til noget man ikke er klar til.
men hvordan er reglerne for at kunne adoptere med ledegigten? jeg ved nemlig, at Søren ikke kan adoptere med hans sygdom (en tarmsygdom jeg ikke kan navnet på).
Jamen du har så evigt ret. Jeg kan nikke genkende til alle tankerne.
Jeg tror ikke helt man ville kunne slippe frygten for at være som ens forældre, men så længe man har nogen udefra der overbevise en om det modsatte når det er værst så skal det nok gå.
Det er bare så skide svært, for man er født til at tro at ens forældre gør alting rigtigt (og i det fleste tilfælde er det jo godt) - det er bare så sindsygt svært at forstå at de ikke har gjort det godt nok - og endnu sværere at vide at de har gjort det bedste de kunne og derfor ikke være sure på dem, men acceptere dem så de er, og handle derefter så jeg ikke resten af livet bliver skuffet over dem.
Men det er jo det jeg skal igang med nu.
Og ja, vi elsker allerede det barn vi ikke har - og hold da op det er hårdt, men det er også det der gør vi bliver ved, for kærligheden vokser bare inden i os...
Det er jeg også rigtig lettet over, for man må bare acceptere at der under den her process kommer nogen tanker som omverdenen ikke kan forstå (ikke-korrekte-tanker, hvis det giver mening), men vi er nødt til at få dem talt ud, for det er så vigtigt at vi 100% samme side...
Hmm, jeg synes jeg undersøgt det lidt nærmere, og tror kun det er hvis det bliver til scene for barnet at vi ikke får lov. Så der er forskel på om sygdommen er aktiv eller under kontrol. Men hvordan kan en tarmsygdom være til ulempe for barnet?
Jeg er i hvert fald meget tæt på at have det okay med at lægge tankerne om et biologisk barn på hylden, men nu tager vi en omgang behandling af gangen, og så må vi hen ad vejen vurdere hvornår det er nok...
Endnu engang tak for din støtte og kloge ord...