Natteamning (4mdrs baby)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2010

Tullebobs

Tulle28 skriver:

Jeg sad lige og læste en debat på et andet forum om samme emne, hvor der blev kommenteret på at grød skulle være mere næringsrig end MM... Når man lige tænker over det giver det jo ingen mening, hvor meget næring er det mon liiiiige der er i risgrød f.eks? MM ændrer sig jo konstant efter barnets behov. Nå, men det havde egentlig ikke noget med denne debat at gøre. Men amning er jo mere end bare mad, det kan jo også være han bare har brug for tryghed om natten?

Knus Tulle

Jeg tror helt sikkert, at du har ret - noget af det er tryghed/hygge han søger... Men jeg må i givet fald se om ikke det er muligt at dække det behov på andre måder.

Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

Ansemusen

Vi havde problemet oppe at vende i mødregruppen idag, og der sagde sundhedsplejersken at, hvis barnet faldt i søvn hurtigt og ikke tog nogle særligt lange måltider, kunne man vække barnet ved at skifte det og derefter amme videre, således at barnet bliver mere mæt og dermed forhåbentlig sover nogle lidt længere stræk.

Og så kan lugten af mors mælk nogen gange også få barnet til at vågne. Er der evt. en far som dit barn kan sove ved siden af?

Anmeld

30. juli 2010

Tullebobs

Vi havde problemet oppe at vende i mødregruppen idag, og der sagde sundhedsplejersken at, hvis barnet faldt i søvn hurtigt og ikke tog nogle særligt lange måltider, kunne man vække barnet ved at skifte det og derefter amme videre, således at barnet bliver mere mæt og dermed forhåbentlig sover nogle lidt længere stræk.

Og så kan lugten af mors mælk nogen gange også få barnet til at vågne. Er der evt. en far som dit barn kan sove ved siden af?

Ja det kunne der være noget om - han spiser nemlig noglegange meget korte måltider (5-10 min) - og så er det at jeg tænker, at det må være trøst, tryghed og hygge han søger - men jeg kunne jo prøve at vække ham for at tanke mere op... Tak for det

Han sover i sengen med mig - så ja han kan lugte mig Farmand kan ikke sove sammen med ham, da han lider af epilepsi - og derfor skal passe sin søvn, og self ikke kan ligge i samme seng som børnene... Men han kan godt hjælpe til -og fx være den der putter ham over i sin egen seng, som det er planen af han skal snart.

Kh Trine

Anmeld

30. juli 2010

Bayze

Tullebobs skriver:

Tak for opbakning - og ja det ER for meget, men det stædige drengebarn vil jo spise og KUN ved mors babs!

Jeg ringer SP på mandag - hun har haft ferie, for NU skal der andre boller på suppen - og ja jeg er pænt udmattet efterhånden

Knus

Jeg er sikker på I snart finder en løsning, han kan jo ikke blive ved til evig tid at té sig som en lille spædbamse, det må du sige til ham

Anmeld

30. juli 2010

smokin

jeg ammer 1 gang om natten.. nogle gange 2. og malou er 2 måneder

Anmeld

31. juli 2010

Tullebobs

Bayze skriver:

Jeg er sikker på I snart finder en løsning, han kan jo ikke blive ved til evig tid at té sig som en lille spædbamse, det må du sige til ham

Nej det går vikrelig ikke - det har jeg også sagt til ham. Han er jo en STOOOOR dreng nu på 4 mdr

Han fik forresten grød for første gang idag - det er SÅ sjovt - sikke nogle grimasser... Smager skisme også af kogt karklud, sådan hjemmegjort øko fuldkornsrisgrød - men tilgengæld er det sundt - også må drengen jo lære det!

Kh Trine

Anmeld

31. juli 2010

Bayze

Tullebobs skriver:

Nej det går vikrelig ikke - det har jeg også sagt til ham. Han er jo en STOOOOR dreng nu på 4 mdr

Han fik forresten grød for første gang idag - det er SÅ sjovt - sikke nogle grimasser... Smager skisme også af kogt karklud, sådan hjemmegjort øko fuldkornsrisgrød - men tilgengæld er det sundt - også må drengen jo lære det!

Kh Trine

Jeg glæder mig SÅ meget til vi skal til at give Anthon grød nu her, kunne godt forestille mig at det er underholdende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.