Natteamning (4mdrs baby)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2010

SpunkenJo

Det tror jeg faktisk ikke altid at han er - bruger nok mig som sut/trøst/hygge Vi arbejder på at få han til at tage en sut og flaske...

Må være dejligt med en lille sovetryne...

Hvis ikke det er sut/trøst, men reel sult, så er det deres måde at sætte mælkeprosuktionen op på. Og så er det desværre det hårde slid.

Men er det en dårlig vane/hygge/sut/trøst, kan det være farmand skal tage ham et par gange, så han ikke tror du kommer og vifter med godterne uden man må få noget....

I kan evt. tilbyde lidt vand på en ske for at fugte munden, det ku jo også være derfor, nu det har været så varmt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

XXSS

Tullebobs skriver:

Tak for svar. Vi arbejder på at lære ham at tage en flaske - det går trægt, men jeg er stædig - osse mere end drengen  Og så må han vist snart have noget mere fast føde...

lige præcis. Vi begyndte selv med den faste føde omkring 4-4½ måned og det gjorde altså bare at hun sov ekstra godt om natten. Så det er helt sikkert værd at prøve...

Olivia ville desværre ikke tage vælling.

Anmeld

29. juli 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Tullebobs skriver:

Jep, det skal prøves med noget aftengrød - har købt ind til det. Han bliver 4 måneder på mandag - men mon ikke det er ok at starte nu...

Tak for svar

Du kan sagtens starte nu..
Jeg læste i et eller andet mor/ barn blad at når man skal gå fra mælk til mad, kan man amme barnet, så man ved det mæt og så gi grød.
Det gjorde jeg, og jeg fik den letteste start. Astrid nød bare at få grød fra dag et

Så held og lykke

Anmeld

29. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Vil sige at hvis han trives og vejer som han skal, er der ingen grund til amme ham om natten og slet ikke så ofte.

De siger jo gerne hver 3/4 time skal de have mad.

Hvis han er for sulten ville jeg måske prøve med noget vælling til natten.

Du får altså lige en kæmpe , for det må altså være mega hårdt at være oppe så mange gange.

Frederic var også amme barn og nægted både sut (begyndte han at bruge som 8 mdr) og flaske. Han er aldrig blevet ammet om natten, men sov fra 20 og 6/7 næste morgen. Nu sover han fra 18.45/19.00 og vækker ham kl 7/ 7.15 hver morgen, weekend for han lov at sove.

Anmeld

29. juli 2010

Mussen2

Tullebobs skriver:

Jep, det skal prøves med noget aftengrød - har købt ind til det. Han bliver 4 måneder på mandag - men mon ikke det er ok at starte nu...

Tak for svar

Jeg fik at vide af min SP at det ikke måtte være en dag før de var 4 mdr. 

4 mdr. var absolut det tidligste - noget med fordøjelsessystemet.

Desuden sagde hun at man ikke skulle give dem fast føde om aftenen, som det første- det kunne gøre mere skade end gavn: da deres maver først skal vænnes til fastere føde. Det kan give dem luft og ondt imaven, hvilket ikke er rart m aftenen/natten. Så jeg fik at vide, at de første grød måltider skulle serveres ex. formiddag/middag.

Ammer du liggende om natten? Hvis ikke så er det altså guld værd. Jeg gjorde aldrig andet - synes det var så dejligt at kunne svinge baby over og så amme sovende/liggende

Håber snart du får noget mere søvn

Anmeld

30. juli 2010

LinLin

Tullebobs skriver:

Det tror jeg faktisk ikke altid at han er - bruger nok mig som sut/trøst/hygge Vi arbejder på at få han til at tage en sut og flaske...

Må være dejligt med en lille sovetryne...

Det har aldrig været et problem om natten - til gengæld var det et helvede at få ham til at sove om dagen  - og nu (her om sommeren) vågner han kl 6...

Håber I finder ud af det

Anmeld

30. juli 2010

RGN

Profilbillede for RGN
Mussen2 skriver:

Desuden sagde hun at man ikke skulle give dem fast føde om aftenen, som det første- det kunne gøre mere skade end gavn: da deres maver først skal vænnes til fastere føde. Det kan give dem luft og ondt imaven, hvilket ikke er rart m aftenen/natten. Så jeg fik at vide, at de første grød måltider skulle serveres ex. formiddag/middag.

Ammer du liggende om natten? Hvis ikke så er det altså guld værd. Jeg gjorde aldrig andet - synes det var så dejligt at kunne svinge baby over og så amme sovende/liggende

Det kan jeg HELT SIKKERT tilslutte mig.

Det er selvmord at give fast føde inden sengetid, hvis man KUN giver én gang daglig. Det skal gives morgen eller middag. Aldrig kun aften. Jeg var selv skyld i at min søn vågnede 1 gang i timen i 2 måneder indtil jeg læste at de skulle mættes fra morgenstunden af. Øv...

Anmeld

30. juli 2010

Bayze

Tullebobs skriver:

Hej

Hvor tit ammer I jeres børn om natten?

Jeg ammer William hver anden time  natten igennem - nogle gange mere  Jeg vil høre om det er normalt, for så behøver jeg jo ikke have ondt af mig selv...

Forslag til mere søvn modtages med kyshånd.

Kh Trine

Neeeej nej nej, det er løgn - SÅ meget!? Ej, Trine, det er ikke for at være hende den nedslående, og nu ammer jeg jo ikke selv, men jeg synes saftsuseme det lyder af meget for en baby på 4 måneder. Kan huske da de var nyfødte, der blev det anbefalet at man ammede hver 3. time, men vil baby lægges til hyppigere skal den selvfølgelig det. Men stadigvæk!!?? Kommer der en sundhedsplejerske hos dig eller skipper man det helt når det ikke er første barn? Men hvis hun gør, hvad siger hun til det spisemønster? Jeg er sikker på at min sp ville synes dte er for meget. Netop også fordi det jo er DRØNhårdt for dig at blive ved med at køre i det mønster. Min sp sagde ved sidste besøg at Anthon skal til at starte på noget grød og noget her ved 4 måneders alderen. Og jeg ved at det bla også er noget man kan bruge i forbindelse med når babyer vil spise mange gange om natten. Altså så han spiser sig mere mæt i løbet af dagen. Jeg tror godt man kan sige at det er sådan gennemsitligt normalt at en baby spiser 1, måske 2 gange om natten i Williams alder. Men der er jo altid undtagelser, og det er jo også fint. Men jeg synes altså du skal snakke med sp eller evt læge om hvordan du evt kan regulere hans madindtag om dagen for at få skruet ned på det der natteroder, for det er da alt for hårdt søde. Ih, du godeste, jeg er stadig helt i chok, jeg bøjer mig sgu i støvet for dig, jeg var altså knækket for længst.

Anmeld

30. juli 2010

Bayze

Tullebobs skriver:

Rart med en lidelsesfælle

Jo jo, men Risens baby er kun en måned, Trine. 4 måneder gammel, så mener jeg altså godt du kan tillade dig at forvente et anderledes mønster med længere tid mellem måltiderne...

Anmeld

30. juli 2010

Dictes mor

Mussen2 skriver:

Dicte fik grød som 3½ mdr, og det er der flere i min mødregruppe, hvis børn også fik, de havde direkte fået det tilrådet af SP, det havde jeg ikke, men jeg tænkte hun var klar og det var hun.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.