Natteamning (4mdrs baby)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2010

Bayze

Dictes mor skriver:

Dicte fik grød som 3½ mdr, og det er der flere i min mødregruppe, hvis børn også fik, de havde direkte fået det tilrådet af SP, det havde jeg ikke, men jeg tænkte hun var klar og det var hun.

Hej Camilla

Så lige din status - hvordan ved du der er bisser på vej?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

Bayze

Bayze skriver:

Hej Camilla

Åh nu glemte jeg at man ikke må trashe andres indlæg med vildveje - undskyld Trine!

Anmeld

30. juli 2010

Cris

Ja, det er faktisk meget normalt. Jeg gjord det præcis det samme med begge mine børn. Jeg stoppede med natamnning med min første dreng da han var 10 måneder, for vi var på ferie og vi gik meget sent i seng og var træt og han vågnede ikke til kl 06! Så kunne han godt unvære amning. Så fik han kun vand efter det. Men han vågnede stadig flere gange for at få vand indtil han var ca 2 år! Nu er min yngste dreng lige blevet 9 måneder og jeg ammer stadig en del... det er hård at have ammeglade babier!

Anmeld

30. juli 2010

Dictes mor

Bayze skriver:

Hej Camilla

Det ved jeg fordi de allerede er brudt igennem, og før det kiggede min far på hende (han er tandlæge), og han kunne se at de var på vej. Hun salvede meget, og så var der lidt hævet og to små "huller" der hvor de ville komme

Anmeld

30. juli 2010

Bayze

Dictes mor skriver:

Det ved jeg fordi de allerede er brudt igennem, og før det kiggede min far på hende (han er tandlæge), og han kunne se at de var på vej. Hun salvede meget, og så var der lidt hævet og to små "huller" der hvor de ville komme

Nå, ja så er der jo ikke så meget at være i tvivl om

Anthon savler nemlig også helt vildt for tiden og skal konstant have noget i munden at gnave på - lidt som om han sådab gnider på gummerne. Men jeg tror nu blot det skyldes at han er i den alder hvor alt skal undersøges med munden, men det vil tiden vise

Anmeld

30. juli 2010

Tullebobs

Mor til Frederic skriver:

Vil sige at hvis han trives og vejer som han skal, er der ingen grund til amme ham om natten og slet ikke så ofte.

De siger jo gerne hver 3/4 time skal de have mad.

Hvis han er for sulten ville jeg måske prøve med noget vælling til natten.

Du får altså lige en kæmpe , for det må altså være mega hårdt at være oppe så mange gange.

Frederic var også amme barn og nægted både sut (begyndte han at bruge som 8 mdr) og flaske. Han er aldrig blevet ammet om natten, men sov fra 20 og 6/7 næste morgen. Nu sover han fra 18.45/19.00 og vækker ham kl 7/ 7.15 hver morgen, weekend for han lov at sove.

Jeg tror nu at han vitterlig stadig har brug for mad om natten, bare ikke så ofte selvfølgelig. Han vil ikke tage flaske eller sut - men vi øver og øver - og så satser jeg på at han "bider på" på et tidspunkt... Men vi går meget snart i gang med grød - så han kan få noget at spise i løbet af dagen, der er noget mere gods i. Han vejer 6400g nu - så han er ingen sværvægter, men ok ifølge lægen...

Tak for dit svar

Anmeld

30. juli 2010

Tullebobs

Mussen2 skriver:

Jeg fik at vide af min SP at det ikke måtte være en dag før de var 4 mdr. 

4 mdr. var absolut det tidligste - noget med fordøjelsessystemet.

Desuden sagde hun at man ikke skulle give dem fast føde om aftenen, som det første- det kunne gøre mere skade end gavn: da deres maver først skal vænnes til fastere føde. Det kan give dem luft og ondt imaven, hvilket ikke er rart m aftenen/natten. Så jeg fik at vide, at de første grød måltider skulle serveres ex. formiddag/middag.

Ammer du liggende om natten? Hvis ikke så er det altså guld værd. Jeg gjorde aldrig andet - synes det var så dejligt at kunne svinge baby over og så amme sovende/liggende

Håber snart du får noget mere søvn

Han bliver 4 måneder på mandag - så vi kan snart gå igang. Det bliver jo nok mest til lidt smagsprøve her i starten. Jeg ville ønske at jeg kunne lokke noget MME i ham - bare en flaske til natten, altså... Det MÅ lykkes hvis vi bliver ved

Og ja jeg ligger ned og ammer (i mørke - og vi er heller ikke oppe og skifte)- ellers tror jeg at jeg var gået nedenom og hjem for længe siden

Tak for dit svar

Anmeld

30. juli 2010

Tullebobs

Bayze skriver:

Neeeej nej nej, det er løgn - SÅ meget!? Ej, Trine, det er ikke for at være hende den nedslående, og nu ammer jeg jo ikke selv, men jeg synes saftsuseme det lyder af meget for en baby på 4 måneder. Kan huske da de var nyfødte, der blev det anbefalet at man ammede hver 3. time, men vil baby lægges til hyppigere skal den selvfølgelig det. Men stadigvæk!!?? Kommer der en sundhedsplejerske hos dig eller skipper man det helt når det ikke er første barn? Men hvis hun gør, hvad siger hun til det spisemønster? Jeg er sikker på at min sp ville synes dte er for meget. Netop også fordi det jo er DRØNhårdt for dig at blive ved med at køre i det mønster. Min sp sagde ved sidste besøg at Anthon skal til at starte på noget grød og noget her ved 4 måneders alderen. Og jeg ved at det bla også er noget man kan bruge i forbindelse med når babyer vil spise mange gange om natten. Altså så han spiser sig mere mæt i løbet af dagen. Jeg tror godt man kan sige at det er sådan gennemsitligt normalt at en baby spiser 1, måske 2 gange om natten i Williams alder. Men der er jo altid undtagelser, og det er jo også fint. Men jeg synes altså du skal snakke med sp eller evt læge om hvordan du evt kan regulere hans madindtag om dagen for at få skruet ned på det der natteroder, for det er da alt for hårdt søde. Ih, du godeste, jeg er stadig helt i chok, jeg bøjer mig sgu i støvet for dig, jeg var altså knækket for længst.

Tak for opbakning - og ja det ER for meget, men det stædige drengebarn vil jo spise og KUN ved mors babs!

Jeg ringer SP på mandag - hun har haft ferie, for NU skal der andre boller på suppen - og ja jeg er pænt udmattet efterhånden

Knus

Anmeld

30. juli 2010

Tulle28

Tullebobs skriver:

Jeg tror nu at han vitterlig stadig har brug for mad om natten, bare ikke så ofte selvfølgelig. Han vil ikke tage flaske eller sut - men vi øver og øver - og så satser jeg på at han "bider på" på et tidspunkt... Men vi går meget snart i gang med grød - så han kan få noget at spise i løbet af dagen, der er noget mere gods i. Han vejer 6400g nu - så han er ingen sværvægter, men ok ifølge lægen...

Tak for dit svar

Jeg sad lige og læste en debat på et andet forum om samme emne, hvor der blev kommenteret på at grød skulle være mere næringsrig end MM... Når man lige tænker over det giver det jo ingen mening, hvor meget næring er det mon liiiiige der er i risgrød f.eks? MM ændrer sig jo konstant efter barnets behov. Nå, men det havde egentlig ikke noget med denne debat at gøre. Men amning er jo mere end bare mad, det kan jo også være han bare har brug for tryghed om natten?

Knus Tulle

Anmeld

30. juli 2010

Tullebobs

Bayze skriver:

Åh nu glemte jeg at man ikke må trashe andres indlæg med vildveje - undskyld Trine!

Du er tilgivet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.