hvor længe ammede du/planlægger du at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Sussie&Lilje skriver:

Hun får bare det samme mad som vi gør nu, både morgen middag og aften! Det er fantastisk!  

Ja vi er ligeså stille klar, men det kan bare slet ikke sive ind at vi skal til at holde den fødselsdag, pyha!

det er også bare helt vildt at den lille mus allerede er blevet så stor! Hvor bliver tiden dog af?

Jeg vil prøve mig lidt frem med maden og se hvordan jeg bedst stiller prinsessen tilfreds... et stensikkert hit er altså rismelgrød med bananmos Det ryger ned hver gang!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

Tullebobs

Jeg vil gerne amme til William er ca. 8 måneder, så må vi stoppe, da jeg skal begynde på arbejde, når han er 9 måneder - og jeg orker ikke at amme fx om natten, når arbejdet kalder igen

Når det er sagt, så jeg slet ikke sikker på, at vi kommer så langt - han bokser nogle gange rundt, når han ammes, og der skal være fuldstændig ro ellers kan han ikke koncentrere sig - og vil hellere opleve verden  

Hilsner fra Trine

Anmeld

29. juli 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Astrid begyndte på grød da hun var 4 mdr. Da hun var 5 var hun oppe på 2 grød måltider om dagen.. Resten var amning. Så vidt muligt, spiste hun grød og tørsten blev slukket bagefter med amning. Ellers blev hun tilbudt lidt vand til måltiderne.
Jeg ammede hende indtil hun var 7 mdr og 2 dage, så var der ikke mere..

Anmeld

29. juli 2010

BinaMor

Caroline86 skriver:

tror ikke jeg er klar til at hun skal have så meget mad og så lidt bryst

Hun er 5½ måned nu, så jeg tænker at vente til hun er 8 måneder med 5 måltider om dagen (altså morgen, formiddag, frokost, eftermiddag og aften), men vil om en halv måneds tid starte op på morgen,middag og aften og så amningen ved siden af!

Jeg kan jo se at Laura trives og tager rigtig fint på (hun er meget harmonisk at se på), men jeg er i tvivl om hun får hvad hun skal, alligevel! Forstået på den måde at jeg ikke ved om hun har behov for mere MAD at arbejde med

Jeg må nok bare prøve mig lidt frem med måltiderne og så finder vi nok ud af det.. bliver også lettere når hun må få lidt flere ting

Det er fra 6 mdr. de må begynde på lidt kød og fisk, ikke!?

tusind tak for dit svar

jo det mener jeg

men kun fint at du vil vente med så mange måltider. det er bare de færreste der "orker" det. hun er jo vitaminmæssigt dækket ind et godt stykke tid endnu.

Anmeld

31. juli 2010

Sillebob

Jeg ammede til han var 7 mrd gammel. Saa gad han simpelthen ikke mere

Anmeld

31. juli 2010

Halbschön

Caroline86 skriver:

Ja, overskriften siger næsten sig selv

Hvor længe ammede du/planlægger du at amme og hvorfor stoppede du/vil du stoppe?

Laura er nu 5½ måned og bliver stadig primært ammet... hun får 2 grødmåltider om dagen og vi planlægger at gå op til 3 om dagen når hun bliver 6 mdr

Min umiddelbare plan er at amme hende indtil hun skal i institution (men så er det helt slut), hvis jeg da er heldig at kan amme så længe...

Jeg er interesseret i at høre hvordan I andre har gjort/har tænkt Jer at gøre!

Knus Caroline

Hej søde )

Jeg ammede Nicolai fuldt til han var 4,5måned.. Dog begyndte han på grød og mos ved siden af da han var 4mdr...

Jeg var nødsaget til at stoppe da jeg skulle starte efter barsel igen da han var 4,5måned.. Så her begyndte han at få MME i de timer vi var væk fra hinanden om dagen, og så fik han stadig ved mig når jeg var hjemme.. Dette stoppede da han var knap 6mdr, da han fik tænder.. Han sagde selv fra og blev flere gange tilbudt, men vil ikke ha ved mig..

Når der engang måske kommer en lille mere, så satser jeg på længere barsel og længere amning ;o)

Jeg synes det var hyggeligt at amme, og var en af de heldige uden problemer.. Ingen ømme brystvorter... Ingen revner/sår.. Mælk løb til på andendagen, og jeg havde mælk nok til at fodre et helt fodboldhold..

Anmeld

31. juli 2010

Tina2

Ammede Filuca til hun var 3½ mdr.

Milas ammede jeg til han var 8½ mdr, så sagde han selv fra....

Denne gang håber jeg at kunne amme 1 års tid.... Vil prøve om jeg kan amme fuldt ud i 6 mdr, da vores børn er meget disponible overfor allergi, men kunne ikke med Milas, da han jo var kæmpe og mega sulten så han skulle ha' grød fra da han var 4½ mdr....

Anmeld

31. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Renée88 skriver:

Hej søde )

Jeg ammede Nicolai fuldt til han var 4,5måned.. Dog begyndte han på grød og mos ved siden af da han var 4mdr...

Jeg var nødsaget til at stoppe da jeg skulle starte efter barsel igen da han var 4,5måned.. Så her begyndte han at få MME i de timer vi var væk fra hinanden om dagen, og så fik han stadig ved mig når jeg var hjemme.. Dette stoppede da han var knap 6mdr, da han fik tænder.. Han sagde selv fra og blev flere gange tilbudt, men vil ikke ha ved mig..

Når der engang måske kommer en lille mere, så satser jeg på længere barsel og længere amning ;o)

Jeg synes det var hyggeligt at amme, og var en af de heldige uden problemer.. Ingen ømme brystvorter... Ingen revner/sår.. Mælk løb til på andendagen, og jeg havde mælk nok til at fodre et helt fodboldhold..

Ja, jeg har også haft et ret ukompliceret ammeforløb og vil jo derfor gerne amme så længe det er muligt (dog vil jeg ikke amme mere når hun starter institution og jeg starter igen, for jeg synes det bliver for besværligt )....

Tænk at du allerede skulle starte da han var 4½ måned! Var det ikke helt forfærdeligt?

Laura har lige nogle dage hvor hun ikke gider ret meget grød, men hun virker ikke utilfreds, så måske hun bare ikke er så sulten i de her dage - hun virker faktisk MEGET glad

Tror jeg, endnu en gang, skal lytte til min modermave og gøre hvad jeg tror er det rigtige for Laura og mig... Det plejer jo at være det rigtige!

Tak for dit svar, smukke

Anmeld

31. juli 2010

LinLin

Jeg ville amme indtil han fik tænder, da jeg harvde SÅ mange problemer i starten med åbne sår  (7 UGER!). Det blev så indtil han var 6 mdr

Han var vant til flasken (pumpede ud), så der var ingen problemer med overgangen...

Anmeld

31. juli 2010

Kløver

Caroline86 skriver:

Ja, overskriften siger næsten sig selv

Hvor længe ammede du/planlægger du at amme og hvorfor stoppede du/vil du stoppe?

Laura er nu 5½ måned og bliver stadig primært ammet... hun får 2 grødmåltider om dagen og vi planlægger at gå op til 3 om dagen når hun bliver 6 mdr

Min umiddelbare plan er at amme hende indtil hun skal i institution (men så er det helt slut), hvis jeg da er heldig at kan amme så længe...

Jeg er interesseret i at høre hvordan I andre har gjort/har tænkt Jer at gøre!

Knus Caroline

regner med at amme så længe som overhovedet muligt, min venindes søn er 14 mdr og får stadig en flaske om aftenen inden sengetid, og hvis det er muligt, synes ejg jo det er bedre med min egen mælk (hvis det kan lade sig gøre) end med feks mme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.