hvor længe ammede du/planlægger du at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2010

Dansker I Holland

Tutter skriver:

Det skal nok lykkedes for dig 

til dig

Mange tak Det er jeg osse sikker på når jeg har en rigtig god fyr/mand i mit liv som kun tænker på mig og mit bedste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

line melias mor

NR3ønskebarn skriver:

Jamen der skal laves en forældreevne undersøgelse på mig og kæresten. Det er ikke ham der er faren til mine piger, bare så du ved det. Men jeg er ikke bekymret for at de vil gøre noget. For de er nødt til at se det an med det her barn osse

Og du skal ikke undskylde for at spørge Smiler...

det må være det værste at undvære sin børn håber at du får hele din familie samlet igen

Anmeld

29. juli 2010

Dansker I Holland

line melias mor skriver:

det må være det værste at undvære sin børn håber at du får hele din familie samlet igen

Det er det osse Men det eneste som holder mig rolig, er at jeg ved at de har det godt og at de bliver passet godt på. Og nu er de begge to jo HELT blefri Den ældste er 5 år og den yngste er 2½ år

Anmeld

29. juli 2010

Maise

jeg ammede fulgt til clara var 4,5 måned, så fik hun interressen for mad og drikke. hun er 7 mdr i overmorgen og får 3 måltider grød og mos. er så småt begyndt på kød, fisk og æg. frugt og grønt og lidt brød at gnave i formiddag og eftermiddag. yougurt indimellem med frugtmos. så jeg ammer ca.5-6 gange i døgnet stadig. vil amme frem til institutionsstart. der er hun 12,5 måned. og så trapper vi langsomt ud på morgen og aftentår forestiller jeg mig. morgentår ryger først, da jeg kører meget tiligt på job. så er hun måske også stadig godt fyldt op til natten, meeeeeen det skal ikke vare mange måneder at trappe ud.

Anmeld

29. juli 2010

Susanne79

Jeg ammede fuldt ud i 1,5 mdr, men da jeg ikke kunne tilfredsstille min datter begyndt vi at supplerer med MME. I begyndelsen fik hun hvert andet måltid hos mig og hvert andet måltid som flaske. 

Nu er hun 5 mdr. og får grød 2 gange om dagen. Jeg ammer stadig om natten ( hvilket først er kl 5 om morgen....) og om morgen. Men ellers får hun flaske. Maja har nemlig 2 tænder nu og vil meget gerne bruge dem...(AV AV AV!!!!!). Så jeg overvejer kraftigt at stoppe snart.

Anmeld

29. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ammede Idun i 3½ år. Det var min plan at amme, så længe, som vi begge syntes det var hyggeligt. DOG MINDST 6 mrd fuldt, da hun er potentielt allergi barn.

Jeg planlægger det samme med Frigg.

Dog skal det siges, at vi trappede ned, fra hun blev 6 mrd, men meget langsomt pga allergirisikoen. Så vi introducerede én fødevare af gangen og havde en langsom overgang.

Fra hun var ca et år var det kun morgen og aften og engang imellem midt på dagen, som hygge.

Fra hun var 2 år, var det kun aften.

Anmeld

29. juli 2010

BinaMor

jeg ammede til gabriella var 21 måneder. ja næsten 2 år.

det havde jeg ikke planlagt. jeg ville ihvertfal have en pind i øret når hun blev 6 måneder.. men.. som det at blive mor forandre ens synspunkter. eller det man kan mærke er bedst for ens barn.

hun ville ikke have sut eller flaske (som jeg havde forsøgt give hende i amme hårde perioder) hun er et meget forsigtigt og lille barn. jeg ammede 2-5 gange om dagen og natten lige indtil den dag jeg stoppede med en kold tyrker..

jeg tror også at jeg bare ammer den næste til når jeg kan mærke hun ikke har brug for det mere. eller mig selv. om hun er 4 måneder eller 27 måneder... det ser jeg til.

det der er værst er at man er så meget efter mødre der "langtidammer"(som man kalder det her i dk ) synd og skam.. jeg sys det er helt helt okay ikke at amme sit barn. men forventer også at folk så skal respektere hvis jeg vil amme mit. man kan jo ikke sætte mærkat på barn. nå d. 4 juni blir Julie 6 måneder så må vi hellere stoppe amningen for der kan de få anden føde. ej vel..

nå lige en masse ammeholdning herfra

Anmeld

29. juli 2010

LC

Jeg ammede fuldt ud i 1 månede, og derefter fik hun flaske. Men fordi min datter synes det var hyggeligt fortsatte jeg med at amme en enkelt gang om dagen til hun blev 3½måned.

Men haved desværre slet ingen mælk til hende, så hun tog ikke nok på den første måned, ville ellers meget gerne have blevet ved med at amme.

Anmeld

29. juli 2010

Pige2009

Laura er 9 mdr. og jeg ammer stadig - dog kun 1 gang dagligt. Jeg stopper i hvert fald helt efter vi har været på ferie den sidste uge i august, for så er hun også 10 mdr.

K.h. Linda

Anmeld

29. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
gabriellasmor skriver:

jeg ammede til gabriella var 21 måneder. ja næsten 2 år.

det havde jeg ikke planlagt. jeg ville ihvertfal have en pind i øret når hun blev 6 måneder.. men.. som det at blive mor forandre ens synspunkter. eller det man kan mærke er bedst for ens barn.

hun ville ikke have sut eller flaske (som jeg havde forsøgt give hende i amme hårde perioder) hun er et meget forsigtigt og lille barn. jeg ammede 2-5 gange om dagen og natten lige indtil den dag jeg stoppede med en kold tyrker..

jeg tror også at jeg bare ammer den næste til når jeg kan mærke hun ikke har brug for det mere. eller mig selv. om hun er 4 måneder eller 27 måneder... det ser jeg til.

det der er værst er at man er så meget efter mødre der "langtidammer"(som man kalder det her i dk ) synd og skam.. jeg sys det er helt helt okay ikke at amme sit barn. men forventer også at folk så skal respektere hvis jeg vil amme mit. man kan jo ikke sætte mærkat på barn. nå d. 4 juni blir Julie 6 måneder så må vi hellere stoppe amningen for der kan de få anden føde. ej vel..

nå lige en masse ammeholdning herfra

hvornår gik du over til at amme 2-5 gange om dagen? Altså tænker mere hvor hurtigt man skal/kan trappe dem ud af amningen når hun får mere og mere fast føde Kan godt være det kommer helt af sig selv, at hun ikke vil lægges til brystet mere, men jeg synes det er svært at finde ud af hvordan man "skal" gøre det

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.