hvor længe ammede du/planlægger du at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.094 visninger
41 svar
0 synes godt om
29. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ja, overskriften siger næsten sig selv

Hvor længe ammede du/planlægger du at amme og hvorfor stoppede du/vil du stoppe?

Laura er nu 5½ måned og bliver stadig primært ammet... hun får 2 grødmåltider om dagen og vi planlægger at gå op til 3 om dagen når hun bliver 6 mdr

Min umiddelbare plan er at amme hende indtil hun skal i institution (men så er det helt slut), hvis jeg da er heldig at kan amme så længe...

Jeg er interesseret i at høre hvordan I andre har gjort/har tænkt Jer at gøre!

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

twinboys

Stoppede dagen før de blev 7mdr. Følte mig som en malkemaskine...

Når begge drenge var blevet ammet, skulle jeg pumpe ud og giver Alexander det på flaske... Han havde ikke så mange krafter til at sutte det ud... Blev hurtigt træt og ja selvom mælken faktisk løb ned i halsen på ham...

Så valgte derfor at stoppe... Men avs avs mine bryste ville ikke stoppe på det tidspunkt så uhhh siger jeg bare...

Men de stoppede da til sidst...

Majbritt

Anmeld

29. juli 2010

Dansker I Holland

Hej Caroline Jeg planlægger at amme så længe jeg kan/orker det. Max et år tror jeg Men med min ældste datter, da ammede jeg i 7 mdr, og stoppede fordi jeg var blevet lidt træt i brysterne og havde vist osse lidt sår og rifter... Min yngste datter nåede jeg kun at amme i en uges tid, da hun blev anbragt kort efter fødslen. Det er en længere historie...

Ps: Begge mine piger er anbragte, bare så I ved det. Og har ikke brug for at I dømmer mig pga det

Anmeld

29. juli 2010

Willa's mor

Nr. 1 blev ammet i 2½ månede

Nr. 2 i 9 måneder

Nr. 3 Blev ammet fuldt ud i 6 måneder og stoppede først da han var 15 måneder.

Først stoppede jeg om natten, fordi han ville ammes hele natten tilsidst. Sikkert fordi han heller ik brugte sut.

Og så tilsidst havde jeg bare ik lyst til at amme mere. Følte mig som en malke ko....

Jeg blev ved så længe fordi jeg havde en ide om at det kunne beskytte ham mod infektion  ved  instutitions start. Og han har en forstørret nyre... Så jeg tænkte at han måske var lidt sart overfor infektion.

Måske hjalp det, måske ikke...! Han er ik særlig tit syg..

Anmeld

29. juli 2010

line melias mor

NR3ønskebarn skriver:

Hej Caroline Jeg planlægger at amme så længe jeg kan/orker det. Max et år tror jeg Men med min ældste datter, da ammede jeg i 7 mdr, og stoppede fordi jeg var blevet lidt træt i brysterne og havde vist osse lidt sår og rifter... Min yngste datter nåede jeg kun at amme i en uges tid, da hun blev anbragt kort efter fødslen. Det er en længere historie...

Ps: Begge mine piger er anbragte, bare så I ved det. Og har ikke brug for at I dømmer mig pga det

der er da ingen der dømmer dig jeg gør hvertfald ikke.  jeg ammede til min datter var 2 måneder men savner det. hun fik slet ikke nok håber jeg kan amme længere næste gang

Anmeld

29. juli 2010

Dansker I Holland

line melias mor skriver:

der er da ingen der dømmer dig jeg gør hvertfald ikke.  jeg ammede til min datter var 2 måneder men savner det. hun fik slet ikke nok håber jeg kan amme længere næste gang

Tak det er jeg glad for at du ikke gør Smiler... Det er nemlig en af mine punkter at få dem hjem igen

Anmeld

29. juli 2010

line melias mor

NR3ønskebarn skriver:

Tak det er jeg glad for at du ikke gør Smiler... Det er nemlig en af mine punkter at få dem hjem igen

det er godt du kæmper for dem undskyld hvis jeg spørger og du ikke vil svarer men er lidt nysgerrig, hvad med jeres nummer tre barn kan du beholde det?

Anmeld

29. juli 2010

Tanja1

Jeg ammede Alex fuldt indtil han var ca. 5,5 mdr efter anb.fra sp, pga. hans mane skulle skånes for mulighed for laktose-intolerance som jeg selv har. Men han var rigtig sulten, tit ammede jeg ham på en bænk i parken på vej hlem fra indkøb...

Holdte op med dag- og natteamning ved 8mdrs alder, så jeg kun ammede ham morgen og aften. Men da vi rejste ned til Sydafrika en måned senere, blev det hele så meget for ham at håndtere, at jeg ammede ham igen mere for tryghedens skyld... Men da vi kom hjem igen 6 uger efter, vendte vi tilbage til amme 2x om dagen.

Jeg holdte op med morgenamning da Alex startede dagpleje som 1-årig, og aftenamning var en måned senere, da jeg var begyndt på arbejde og skulle til aftenmøder osv. Han har aldrig fået flaske, så jeg syntes at det var ret befriende ikke at være så afhængige af hinanden mere... Med den næste ønsker især farmanden, at der også vil blive givet flaske, så han også kan være med.

Anmeld

29. juli 2010

Becks

NR3ønskebarn skriver:

Det skal nok lykkedes for dig 

til dig

Anmeld

29. juli 2010

Dansker I Holland

line melias mor skriver:

det er godt du kæmper for dem undskyld hvis jeg spørger og du ikke vil svarer men er lidt nysgerrig, hvad med jeres nummer tre barn kan du beholde det?

Jamen der skal laves en forældreevne undersøgelse på mig og kæresten. Det er ikke ham der er faren til mine piger, bare så du ved det. Men jeg er ikke bekymret for at de vil gøre noget. For de er nødt til at se det an med det her barn osse

Og du skal ikke undskylde for at spørge Smiler...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.