gabriellasmor skriver:
det kom liiidt af sig selv. men jeg sørgede for at hun fik alle hovedmåltider uden tilbud af bryst inden. dvs fra hun var 5-6 måneder fik hun ikke tilbudt bryst før morgenmaden (var kl. 04 så jo) så er hun jo mæt og det er mest et hyggebehov. hun fik dengang hirsegrød.
men jeg tror først jeg ammede (så lidt) fra da hun var næsten 1 år. (det var dog mest om natten)
nu kan jeg ikke huske præcis din piges alder men jeg ville sørge for hun fik morgenmad, frokost, middagsmad, eftermiddags frugt(mos) og aftenssmad. så er hun jo dækket ind mad mæssigt. og spiser hun kun en skefuld så skidt pyt. bare man kommer væk fra "amme rytmen"
så ammer man kun når man kan mærke der ikke er nogen vej uden om.
det hjalp mig da jeg kom væk fra hende med arbejde og dp. så skulle hun lige have en tryghedstår når hun/jeg kom hjem. så det kommer af sig selv. selvom det "stresser" en.
men de fleste børn siger selv fra efter noget tid når de får rigtig mad i munden. det var bare min pige der ikke ku se idden i rl mad
men det jeg også lærte var... at da hun var 1 år og jeg havde amme krise og prøvede at stoppe.. så kunne jeg ikke mene det fuldt ud fordi hun græd sådan. det var synd for hende og jeg blev stresset. det kunne hun mærke og situatioenen var kaotisk indtil jeg slappede af og ammede videre. da hun fyldte 21 måneder var det NOK for mig. det kunne hun mærke så det var ammestop uden nogen særlig gråd. nok fordi hun bare ku føle at nu mener mor det.
så man skal have hjertet med og ikke gøre tingene halvt.
nå det blev vist en smører..heheh
tror ikke jeg er klar til at hun skal have så meget mad og så lidt bryst 
Hun er 5½ måned nu, så jeg tænker at vente til hun er 8 måneder med 5 måltider om dagen (altså morgen, formiddag, frokost, eftermiddag og aften), men vil om en halv måneds tid starte op på morgen,middag og aften og så amningen ved siden af!
Jeg kan jo se at Laura trives og tager rigtig fint på (hun er meget harmonisk at se på), men jeg er i tvivl om hun får hvad hun skal, alligevel! Forstået på den måde at jeg ikke ved om hun har behov for mere MAD at arbejde med 
Jeg må nok bare prøve mig lidt frem med måltiderne og så finder vi nok ud af det.. bliver også lettere når hun må få lidt flere ting 
Det er fra 6 mdr. de må begynde på lidt kød og fisk, ikke!? 
tusind tak for dit svar