hvor længe ammede du/planlægger du at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2010

BinaMor

Caroline86 skriver:

hvornår gik du over til at amme 2-5 gange om dagen? Altså tænker mere hvor hurtigt man skal/kan trappe dem ud af amningen når hun får mere og mere fast føde Kan godt være det kommer helt af sig selv, at hun ikke vil lægges til brystet mere, men jeg synes det er svært at finde ud af hvordan man "skal" gøre det

knus

det kom liiidt af sig selv. men jeg sørgede for at hun fik alle hovedmåltider uden tilbud af bryst inden. dvs fra hun var 5-6 måneder fik hun ikke tilbudt bryst før morgenmaden (var kl. 04 så jo) så er hun jo mæt og det er mest et hyggebehov. hun fik dengang hirsegrød.

men jeg tror først jeg ammede (så lidt) fra da hun var næsten 1 år. (det var dog mest om natten)

nu kan jeg ikke huske præcis din piges alder men jeg ville sørge for hun fik morgenmad, frokost, middagsmad, eftermiddags frugt(mos) og aftenssmad. så er hun jo dækket ind mad mæssigt. og spiser hun kun en skefuld så skidt pyt. bare man kommer væk fra "amme rytmen"

så ammer man kun når man kan mærke der ikke er nogen vej uden om.

det hjalp mig da jeg kom væk fra hende med arbejde og dp. så skulle hun lige have en tryghedstår når hun/jeg kom hjem. så det kommer af sig selv. selvom det "stresser" en.

men de fleste børn siger selv fra efter noget tid når de får rigtig mad i munden. det var bare min pige der ikke ku se idden i rl mad

men det jeg også lærte var... at da hun var 1 år og jeg havde amme krise og prøvede at stoppe.. så kunne jeg ikke mene det fuldt ud fordi hun græd sådan. det var synd for hende og jeg blev stresset. det kunne hun mærke og situatioenen var kaotisk indtil jeg slappede af og ammede videre. da hun fyldte 21 måneder var det NOK for mig. det kunne hun mærke så det var ammestop uden nogen særlig gråd. nok fordi hun bare ku føle at nu mener mor det.

så man skal  have hjertet med og ikke gøre tingene halvt.

nå det blev vist en smører..heheh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

Mary

Juliane: 1 uge før hun blev 1 år

Annika: Omkring 8 mdr

Dicte: Ammer jeg stadig, og hun er 6½ md. 

Skal dog lige siges, at det i høj grad har været hygge eller bare tørst i lang tid til sidst. Jeg er ikke meget for at slippe Dicte hvad det amning angår, men det er dælme ikke meget føde hun får ud af det. Jeg ammer kun om morgenen/det sidste af natten. Hun voldæder nemlig alt andet mad!

Anmeld

29. juli 2010

sarahb

Jeg ammede til han var 6 mdr. og så sagde han selv fra, men det var et godt tidspunkt. Jeg synes de lige pludselig bliver meget store og jeg vil ikke kunne amme et stort barn..

Anmeld

29. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
gabriellasmor skriver:

det kom liiidt af sig selv. men jeg sørgede for at hun fik alle hovedmåltider uden tilbud af bryst inden. dvs fra hun var 5-6 måneder fik hun ikke tilbudt bryst før morgenmaden (var kl. 04 så jo) så er hun jo mæt og det er mest et hyggebehov. hun fik dengang hirsegrød.

men jeg tror først jeg ammede (så lidt) fra da hun var næsten 1 år. (det var dog mest om natten)

nu kan jeg ikke huske præcis din piges alder men jeg ville sørge for hun fik morgenmad, frokost, middagsmad, eftermiddags frugt(mos) og aftenssmad. så er hun jo dækket ind mad mæssigt. og spiser hun kun en skefuld så skidt pyt. bare man kommer væk fra "amme rytmen"

så ammer man kun når man kan mærke der ikke er nogen vej uden om.

det hjalp mig da jeg kom væk fra hende med arbejde og dp. så skulle hun lige have en tryghedstår når hun/jeg kom hjem. så det kommer af sig selv. selvom det "stresser" en.

men de fleste børn siger selv fra efter noget tid når de får rigtig mad i munden. det var bare min pige der ikke ku se idden i rl mad

men det jeg også lærte var... at da hun var 1 år og jeg havde amme krise og prøvede at stoppe.. så kunne jeg ikke mene det fuldt ud fordi hun græd sådan. det var synd for hende og jeg blev stresset. det kunne hun mærke og situatioenen var kaotisk indtil jeg slappede af og ammede videre. da hun fyldte 21 måneder var det NOK for mig. det kunne hun mærke så det var ammestop uden nogen særlig gråd. nok fordi hun bare ku føle at nu mener mor det.

så man skal  have hjertet med og ikke gøre tingene halvt.

nå det blev vist en smører..heheh

tror ikke jeg er klar til at hun skal have så meget mad og så lidt bryst

Hun er 5½ måned nu, så jeg tænker at vente til hun er 8 måneder med 5 måltider om dagen (altså morgen, formiddag, frokost, eftermiddag og aften), men vil om en halv måneds tid starte op på morgen,middag og aften og så amningen ved siden af!

Jeg kan jo se at Laura trives og tager rigtig fint på (hun er meget harmonisk at se på), men jeg er i tvivl om hun får hvad hun skal, alligevel! Forstået på den måde at jeg ikke ved om hun har behov for mere MAD at arbejde med

Jeg må nok bare prøve mig lidt frem med måltiderne og så finder vi nok ud af det.. bliver også lettere når hun må få lidt flere ting

Det er fra 6 mdr. de må begynde på lidt kød og fisk, ikke!?

tusind tak for dit svar

Anmeld

29. juli 2010

Ox.

Jeg ammede til Lilje var 8 måneder pga arbejde - og et par dage efter jeg stoppede med at amme begyndte hun at sove igennem om natten, og det har hun så gjort lige siden, FANTASTISK!

Anmeld

29. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Sussie&Lilje skriver:

Jeg ammede til Lilje var 8 måneder pga arbejde - og et par dage efter jeg stoppede med at amme begyndte hun at sove igennem om natten, og det har hun så gjort lige siden, FANTASTISK!

vildt

giver du hende flaske nu? eller stoppede du helt med modermælk/mme og gik over til rigtig mad kun? Synes godt nok det er svært at finde ud af hvad hun har behov for Men jeg skal vel prøve mig frem og tro på at jeg gør det rigtige så længe hun er så glad og lækker!?

Er I klar til fødslesdag?

Anmeld

29. juli 2010

Ida.

Begge mine piger har selv sagt fra ift amningen. Annika var 11 mdr, da hun fik sin sidste morgentår og Lina sagde fra, da hun var 7 mdr - Annika fik så godnatflaske frem til 2 år og 4 mdr, da hun er et meget slankt, småtspisende barn, så SP mente det var fint, hun fik det ekstra fedt og næring, der er i MME. Lina har selv droppet godnatflaske for ca. 1 mdr siden, da hun var 13½ mdr gammel - så her er det gået helt smertefrit med begge dele. Når mine piger har været klar til at stoppe, så har jeg faktisk også været det...

Anmeld

29. juli 2010

Marco2

Ammede i 9 1/2 mdr.

Så følte jeg det var nok, og ville gerne ha' mine bryster for mig selv igen. Men jeg holdt meget af at amme, og vil også gerne amme nr. 2 hvis det kan lade sig gøre.

Ag

Anmeld

29. juli 2010

Ox.

Caroline86 skriver:

vildt

giver du hende flaske nu? eller stoppede du helt med modermælk/mme og gik over til rigtig mad kun? Synes godt nok det er svært at finde ud af hvad hun har behov for Men jeg skal vel prøve mig frem og tro på at jeg gør det rigtige så længe hun er så glad og lækker!?

Er I klar til fødslesdag?

Hun får bare det samme mad som vi gør nu, både morgen middag og aften! Det er fantastisk!  

Ja vi er ligeså stille klar, men det kan bare slet ikke sive ind at vi skal til at holde den fødselsdag, pyha!

Anmeld

29. juli 2010

mor_sabina

Caroline86 skriver:

Ja, overskriften siger næsten sig selv

Hvor længe ammede du/planlægger du at amme og hvorfor stoppede du/vil du stoppe?

Laura er nu 5½ måned og bliver stadig primært ammet... hun får 2 grødmåltider om dagen og vi planlægger at gå op til 3 om dagen når hun bliver 6 mdr

Min umiddelbare plan er at amme hende indtil hun skal i institution (men så er det helt slut), hvis jeg da er heldig at kan amme så længe...

Jeg er interesseret i at høre hvordan I andre har gjort/har tænkt Jer at gøre!

Knus Caroline

Jeg havde faktisk en plan om at amme til omkring et år, men da vi begyndte på grød og da han omkring de 6 måneder fik grød 3 gange om dagen, gik det helt i sig selv. Så det var jo godt at det kom som en naturlig afslutning, mne samtidig var det også lidt ærgerligt ikke selv at kunne vælge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.