Hvornår svandt din mave ind efter fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27.114 visninger
32 svar
0 synes godt om
28. juli 2010

XXSS

Som spørgsmålet lyder, hvornår svandt din mave ind efter fødslen?

Nu har jeg præsteret at få af vide 3 gange inden for 5 dage, om jeg er gravid.

1:  gang hos lægen til 5 dages kontrol med Freya - den "gamle idiot" siger så - nå der kommer så Freya og lillesøster eller lillebror, hvorefter jeg siger - øhhh nej - Freya er altså kun 5 dage gammel, burde maven være skrumpet ind? for det er min sku ikke.

2: En tidl. kollega ser mig på sygehuset, hvor jeg er med Olivia og Freya - Olivia skal have dræn. Hun spørger så hvornår har du termin, hvorefter jeg peger på liften, som står på bordet, hvor både mand og piger sidder og siger, jamen hun kom skam for 12 dage siden.

3: Samme sygehus - vi kommer så endelig ind til lægen som skal tilse Olivia og han udbryder hold da op i har mange unger - hvorefter vi siger nej vi har skam kun to - og stadigvæk der ligger lillepigen på 12 dage i liften... og han tror at vi venter os en mere

Undskyld mig - men, hvad sker der for det - man må da kunne se at hun ikke engang er 14 dage gammel og så skulle jeg være med rogn igen??!! haha måtte bare lige ud med det - var lige ved at få et føl på tværs.

Hvornår forsvandt jeres maver? så den blev flad igen.. Sidste gang kæmpede jeg også et stykke tid før livmoderen havde trukket sig sammen til normal størrelse - det samme denne gang - begge efter kejsersnit. Denne gang har alt vægten siddet mest på maven - jeg tog omkring 16,5 kg på..

Øv er bare at være træt af at ligne en åbenbart gravid! se biledet der var hun 6-7 dag gammel.

Sorry girls det var bare lige et lille surt opstød  Hav en dejlig aften alle..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2010

dorthemus

Sig mig er folk blinde???  De må da kunne se, at der ligger et barn i liften..tsk tsk  

Jeg fødte for ni uger siden og den ser ikke gravid ud mere...tror jeg så rigtig gravid ud de første to uger, så bare fed  Og nu er jeg stille og roligt ved at få min mave igen, selvom den trænger til at blive strammet op

Anmeld

28. juli 2010

XXSS

dorthemus skriver:

Sig mig er folk blinde???  De må da kunne se, at der ligger et barn i liften..tsk tsk  

Jeg fødte for ni uger siden og den ser ikke gravid ud mere...tror jeg så rigtig gravid ud de første to uger, så bare fed  Og nu er jeg stille og roligt ved at få min mave igen, selvom den trænger til at blive strammet op

Åbenbart  men kan også huske fra sidste gang, at da der først kom rigtig godt gang i amningen, så trak livmoderen sig rigtig godt sammen til sidst og den forsvandt også - kan bare ikke lige huske, hvor lang tid der gik..

Er da selv træt af at have den der mave, som er blevet lidt mindre siden billedet, men stadigvæk, den er der og ja den skal strammes op - begyndte med mavebøjninger sidste gang efter et par uger - men skal passe lidt på denne gang kan jeg mærke...

Anmeld

28. juli 2010

Silvermist

Jamen jeg er en af de heldige. Jeg har født to piger. Begge gange forsvandt min gravid-mave meget hurtigt, et par uger efter fødslen var den egentlig helt forvundet.

Under min 1. graviditet tog jeg ca. 10 kg. på. Under min anden graviditet tog jeg ca. 15 kg. på. Min normalvægt er 53 kg, både dengang og stadig den dag i dag.

Jeg gjorde intet, udover at gå nogle ture. Men jeg har altid været lille og slank, ved ikke om det evt. har nogen betydning?!

Andre mennesker undrede sig endda meget over at jeg lige havde født, fordi at det ikke kunne ses på mig.

Vi er alle så forskellige. Men jeg kan godt forstå at du synes at det er træls.

Anmeld

28. juli 2010

XXSS

Silvermist skriver:

Jamen jeg er en af de heldige. Jeg har født to piger. Begge gange forsvandt min gravid-mave meget hurtigt, et par uger efter fødslen var den egentlig helt forvundet.

Under min 1. graviditet tog jeg ca. 10 kg. på. Under min anden graviditet tog jeg ca. 15 kg. på. Min normalvægt er 53 kg, både dengang og stadig den dag i dag.

Jeg gjorde intet, udover at gå nogle ture. Men jeg har altid været lille og slank, ved ikke om det evt. har nogen betydning?!

Andre mennesker undrede sig endda meget over at jeg lige havde født, fordi at det ikke kunne ses på mig.

Vi er alle så forskellige. Men jeg kan godt forstå at du synes at det er træls.

Du er heldig  Jamen min vægt var normal før graviditeten, og under den sidste her var jeg lige kommet ned på den vægt som jeg havde til at starte med under min første graviditet. For mig kræver det træning at tabe den overskydende vægt, men jeg forstår ikke at maven ikke svinder lidt hurtigere ind - især nu når jeg har en lille pige der spiser rigtig meget

Øv!

Anmeld

28. juli 2010

LC

Tror det er meget forskelligt, hvordan ens maver ser ud...

2 måneder efter jeg havde født, blev jeg spurgt hvornår det nu var jeg havde termin.. hmmm... havde måske noget lidt uheldigt tøj på den dag...

Anmeld

29. juli 2010

XXSS

LC skriver:

Tror det er meget forskelligt, hvordan ens maver ser ud...

2 måneder efter jeg havde født, blev jeg spurgt hvornår det nu var jeg havde termin.. hmmm... havde måske noget lidt uheldigt tøj på den dag...

Det var da irriterende... ! jeg må bare vente og se, synes bare primært at jeg kan se alle dem jeg kender der har været gravide, de må være nogle af de "heldige" fordi deres maver forsvinder ret hurtigt efter fødslen..

Jeg mener også der gik et par måneder sidst, men de sagde også på hospitalet at livmoderen først trak sig helt sammen efter 6-8 uger og det er jo ikke ren blæver - jeg kan mærke den store knude derinde stadig..

Anmeld

29. juli 2010

2721

Ej hvor er det bare surt

Jeg må jo så være en af de mere "heldige" som du kalder det, da jeg allerede dagen efter bare så lidt små tyk ud.

Men sys tilgengæld det er gået meget meget langsomt siden....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. juli 2010

XXSS

2606peanut skriver:

Ej hvor er det bare surt

Jeg må jo så være en af de mere "heldige" som du kalder det, da jeg allerede dagen efter bare så lidt små tyk ud.

Men sys tilgengæld det er gået meget meget langsomt siden....

Ja du er også heldig  Ved ikke hvorfor min mave bare ikke trækker sig sammen - heldigvis kan man se det lidt for lidt hver dag, men det føles jo som evigheder

Anmeld

29. juli 2010

lisbethita

Tanja78 skriver:

Som spørgsmålet lyder, hvornår svandt din mave ind efter fødslen?

Nu har jeg præsteret at få af vide 3 gange inden for 5 dage, om jeg er gravid.

1:  gang hos lægen til 5 dages kontrol med Freya - den "gamle idiot" siger så - nå der kommer så Freya og lillesøster eller lillebror, hvorefter jeg siger - øhhh nej - Freya er altså kun 5 dage gammel, burde maven være skrumpet ind? for det er min sku ikke.

2: En tidl. kollega ser mig på sygehuset, hvor jeg er med Olivia og Freya - Olivia skal have dræn. Hun spørger så hvornår har du termin, hvorefter jeg peger på liften, som står på bordet, hvor både mand og piger sidder og siger, jamen hun kom skam for 12 dage siden.

3: Samme sygehus - vi kommer så endelig ind til lægen som skal tilse Olivia og han udbryder hold da op i har mange unger - hvorefter vi siger nej vi har skam kun to - og stadigvæk der ligger lillepigen på 12 dage i liften... og han tror at vi venter os en mere

Undskyld mig - men, hvad sker der for det - man må da kunne se at hun ikke engang er 14 dage gammel og så skulle jeg være med rogn igen??!! haha måtte bare lige ud med det - var lige ved at få et føl på tværs.

Hvornår forsvandt jeres maver? så den blev flad igen.. Sidste gang kæmpede jeg også et stykke tid før livmoderen havde trukket sig sammen til normal størrelse - det samme denne gang - begge efter kejsersnit. Denne gang har alt vægten siddet mest på maven - jeg tog omkring 16,5 kg på..

Øv er bare at være træt af at ligne en åbenbart gravid! se biledet der var hun 6-7 dag gammel.

Sorry girls det var bare lige et lille surt opstød  Hav en dejlig aften alle..

Sikke da et fjols!!!! Kunne godt forestille mig, at jeg ville føle mig noget trådt på. Ufatteligt, at manden ikke selv kan tænke sig til at øøøøh nej....jeg er så IKKE gravid, da din datter lå i liften, tsk tsk!! Mænd....!

Jeg er en af de heldige, der ikke rigtigt havde en mavse, da hun var kommet ud. En delle var vist det hele, men min datter døjede så også med, at 25% af moderkagen ikke virkede ved fødslen, så hun var noget tynd, såååå..... ville jeg nok hellere have haft en mavse, end at hun skulle halv-sulte derinde !

Men nå.....mavserne skulle da forsvinde sådan efter et par måneder, såvidt jeg ved. Men derfor bliver man da stadigt irriteret, når folk tror der er en baby i mavsen, når nu hun lige er kommet ud.

SIDST.....STORT TILLYKKE med din lille datter ;-) 

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.