Det var dejligt!!! Begge gange!
Self. bliver man nød til at sige "babien" hele tiden i stedet for han eller hun. Og man kan ikke gå-amok baby shopping i blå eller lyserød. Men for mig var det ligesom at sådan er det med at være gravid og VENTE (jeg frivillig har sagt til jordemoder, at hun ikke skulle sige noget til os). Jeg hyggede mig med tanken, om det var en dreng eller en pige og med navnene. Og det var sjovt, at jeg slet ikke kunne forstille mig med at købe noget lyserødt men har købt nogle blå ting, som en pige sagtens kunne bruge uden at dø af farve allergi
(jeg synes man gør for meget med at bruge kun lyserød og lyserød, der er næsten ikke andet på markedet!) Jeg har købt nogle blå og hvide ting, nogle kun hvide og nogle andre i brun, gul og andre farve. Vi har købt en grøn flexibad (jeg elsker alligevel grøn) og en lysegul puslepude med bamser på (som alligevel aldrig kan ses, for vi bruger en håndklæde på) Så jeg har haft alle de "basics" i mere eller mindre neutral farver. Og så skulle jeg føde. Fantasktisk! Jeg skal altså føde hurtigt for jeg skal se, hvem det er der kommer i mine arme!!! Første gang har jeg født og så har jeg holdt babien og jeg kikkede på de der dybe vågne øjne som gå dirket ind i dig og siger: jeg elsker dig og jeg har brug for dig! Nå men jeg/vi var utroligt optaget af de der fantastiske øjne og efter et styk tid sagde jordemoderen: nåede I at se kønen? Øhhhh nej! Der og lige Der har jeg forstået hvor lidt vigtigt det er at vide kønen. Det er kun for sjovt for at kunne shoppe og for at kunne sige hun eller ham og på den måde gør det lidt mere realistisk (men som sagt, har jeg ikke haft brug for det, for mig var det min dejlige baby ind i maven) men det har ingen betydning, når man bliver forelsket i den lille angel. Det er en dreng, sagde jordemoderen. Ok, fantastisk! (og vi ville har sagt fuldstandig det samme, hvis hun havde sagt, at det var blevet en pige) Og efter nogle timer pludseligt begyndte vi at snakke om navnet (vi har haft to muligheder) og andre ting. Vi har haft de ting der var brug for, men så kom der mange med noget drenge tøj til os og jeg hyggede mig også med at shoppe mens jeg gik tur med barnevognen eller siddet og ammet foran computeren
Anden gang var det det samme. Den eneste forskel er at jeg fik min spire i armene og jeg blev forelsket med det samme og så har jeg bare selv prøvet at mærke kønen. Ja, en dreng til! fantastisk! 
Anmeld