Overfyldte bryster og sår på begge vorter hjælp???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2010

LC

Kender kun smerten alt for godt, der kom mere blod ud af mine bryster end mælk den først uge, det gjorde bare så ondt.

også selvom jeg ammede rigtigt, men havde en meget sulten datter som bare sugede alt i stykker.

Fik noget hormon creme på barselsgangen, der hedder Proctosedyl, (lidt ucharmerende men det er hæmoridecreme) brugte det i 2døgn, og havde derefter ingen sår, har aldrig oplevet sår hele så hurtigt, men man skal selvfølgelig huske at vaske det grundigt af inden man ligger sin baby til...

Kan kun anbefale det...

brugte også ammebrikker, fik nogle på barselsgangen, men de ville ikke anbefale det. Men det gjorde at der ikke kom flere sår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

CHD

prøv med lansolihn fra apoteket. Det er en ammesalve som dit barn gerne må sutte på. Det har hjulpet på mig samtidig med at jeg forsøgte at lufte mine brystvorter så ofte som muligt.

Carina

Anmeld

26. juli 2010

XXSS

Tusind tak for alle jeres gode råd og svar...  Endelig er det lykkedes mig at amme fuldt ud uden brug af brystpumpe eller skrig.. Sårene er endelig ved at foretage sig..

Den metode jeg måtte ty til var, at vende Freya, så hun ligger med benene ned langs mine ben (vertikalt) og med hovedet opad så hun faktisk ligger med hagen på min brystvorte og kigger op på mig - Det har hjulpet helt vildt og pigebarnet har nu på 11 dage taget 445 gram på, så hun er langt over sin fødselsvægt allerede.. Det er fantastisk  Det er næsten det dobbelte af hvad sp siger hun skal tage på dagligt.

Knus fra en glad og ikke længere såret moar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.