Overfyldte bryster og sår på begge vorter hjælp???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2010

Hey!

Jeg havde også hul på det ene vorte, og der skal jo mælk ud!

Jeg smurte også med alt muligt, og så bruger jeg ammeindlæg fra Pigeon.. De hænger nemlig ikke fast i såret!

Ligger du bebs ordentligt til brystet? Det fik jeg nemlig ik gjort, så min sp lærte mig det ordentligt og så gik det også stærkt med healingen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

Anne85

Vil bare sige at jeg lider sammen med dig... min ene brystvorte er et stort sår  Det gør så sindssygt hamrende ondt når prinsessen skal tage fat... aaavvvv... og hun spiser konstant (har taget 0,5 kg på her den første uge) så brystet får bare overhovedet ikke fred. Men nå, nu er min brystbetændelse nogenlunde på vej retur så er det alligevel som om revnerne er peanuts ved siden af

Anmeld

22. juli 2010

Lillefe

det allerbedste råd fra mig!! på hospitalet da jeg fik Nadia kunne man købe sådan nogle lidt kiksede men runde dutter med huller nærmest ligesom små sier dem brugte jeg det første par uger når jeg alligevel gik hjemme det hjalp rigtigt meget for de gik rundt om brystvorten og gav samtidig luft!!

Jeg har gemt dem til denne gang

Anmeld

22. juli 2010

XXSS

Perl skriver:

det allerbedste råd fra mig!! på hospitalet da jeg fik Nadia kunne man købe sådan nogle lidt kiksede men runde dutter med huller nærmest ligesom små sier dem brugte jeg det første par uger når jeg alligevel gik hjemme det hjalp rigtigt meget for de gik rundt om brystvorten og gav samtidig luft!!

Jeg har gemt dem til denne gang

Dem fra avent eller hvad hedder de??

Anmeld

22. juli 2010

D.B.L

Må slå et slag for den creme de andre anbefaler fra apoteket. Den er super!!!!!

Og føler med dig, vil personlig hellere føde et barn end at starte amning op (selvom når det først kører er det jo skønt, nemt og hyggeligt)

Anmeld

22. juli 2010

Lillefe

Tanja78 skriver:

Dem fra avent eller hvad hedder de??

Jeg tror ikke det er noget specielt mærke hvis du ringer og spørger fødegangen måske? vi købte dem løst på fødegangen. Jeg havde ret hurtigt ondt så min kæreste gik ud og spurgte om de havde noget.. de er godt nok lidt kikset men alt for at der ikke er noget som rammer brystvorterne *G*

Anmeld

22. juli 2010

baby2010

Nu har jeg ikke læst hele tråden, men jeg døjede med sår i 3 måneder 

Det som virkede for mig var at malke lidt mælk ud efter hver amning og lade det sidde på sårene - det har nemlig en genial helende effekt. Ellers kan du prøve suttebrikker af silicone - både Avent og Pigeon har lavet nogle, som jeg har prøvet (blev dog aldrig fan af det).

Sidste råd er at smøre med brystvortecreme fra Dermalog (tror jeg det hedder). Nyt mærke på apoteket - og så skal cremen ikke vaskes af inden amning 

God bedring

Anmeld

22. juli 2010

patella

Tanja78 skriver:

Det må jeg helt sikkert på apoteket og hente i dag - hvor mange gange smører man så? og giver det en lindrende effekt med det samme?

Du skal bare smøre hver gang du har ammet og vorterne lige er lufttørret... det virker faktisk lidt bedøvende eller lindrende, så det er bare så behageligt.

Jeg brugte i øvrigt nogle kæmpe uldne ammeindlæg, hvori der også var silke, købt i en øko-forretning. Aner ikke hvordan det vil virke her i varmen (jeg fødte i vinters) men de sad aldrig fast i sårene og var superbløde. Det er også godt til at forhindre brystbetændelse, hvilket man jo er ekstra udsat for når der er åbne sår... 

Håber du har fået købt cremen og at det får god effekt 

Anmeld

22. juli 2010

mariamiss6

Tanja78 skriver:

Hej pige - HJÆÆÆÆLP

Jeg har sår på begge bryster og min bryster kører på højtryk - har forsøgt lidt forskelligt for at få sårene til at gå væk og mhs til trykket.

Har i nogle gode forslag til hvordan de sår snart kan forsvinde vil gerne amme hende rent, men det gør NAS!!! AVVV

Hun er nu 1 uge gammel..

Lige nu gør jeg det, at hver gang hun er sulten tager jeg ti minutter med brystpumpen på hvert bryst - for at regulere efterspørgslen efter hendes tempo - og så får hun flaske (bløder også ind imellem fra brystvorterne). Men synes stadig mine sår er der.

Har prøvet med :

Modermælk

Kamillethe

E-vitaminsalve

ANDRE GODE RÅD DER VIRKER???? kan jo desværre ikke render rundt med babserne ude konstant til afluftning??

Modtager gerne gode råd

Knus fra den sårede

Jeg fandt ud af at jeg godt kunne amme, hvis jeg opblødte brystvorterne fuldstændigt, med brystmælk, inden jeg lagde baby til... Altså så gjorde de første par sug ikke så stjerne nas som ellers... Jeg overlevede lige nøjagtig Og jeg synes faktisk det hjalp på såren e også, at de ikke blev suget i stykker hele tiden, men blev opblødt inden baby sprang på

Anmeld

22. juli 2010

patella

D.B.L skriver:

Må slå et slag for den creme de andre anbefaler fra apoteket. Den er super!!!!!

Og føler med dig, vil personlig hellere føde et barn end at starte amning op (selvom når det først kører er det jo skønt, nemt og hyggeligt)

...præcis sådan har jeg sagt mange gange 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.