Overfyldte bryster og sår på begge vorter hjælp???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.230 visninger
32 svar
0 synes godt om
22. juli 2010

XXSS

Hej pige - HJÆÆÆÆLP

Jeg har sår på begge bryster og min bryster kører på højtryk - har forsøgt lidt forskelligt for at få sårene til at gå væk og mhs til trykket.

Har i nogle gode forslag til hvordan de sår snart kan forsvinde vil gerne amme hende rent, men det gør NAS!!! AVVV

Hun er nu 1 uge gammel..

Lige nu gør jeg det, at hver gang hun er sulten tager jeg ti minutter med brystpumpen på hvert bryst - for at regulere efterspørgslen efter hendes tempo - og så får hun flaske (bløder også ind imellem fra brystvorterne). Men synes stadig mine sår er der.

Har prøvet med :

Modermælk

Kamillethe

E-vitaminsalve

ANDRE GODE RÅD DER VIRKER???? kan jo desværre ikke render rundt med babserne ude konstant til afluftning??

Modtager gerne gode råd

Knus fra den sårede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

2721

prøv panthenolcrem, det bruger jeg

.

Anmeld

22. juli 2010

patella

2606peanut skriver:

prøv panthenolcrem, det bruger jeg

.

Enig!

Jeg prøvede alverden da jeg også havde hul og det gjorde så HAMRENDE ondt... en veninde foreslog så ovenstående creme og der havde der været hul i 6-7 uger. Ca. 1½ uge efter, var det helet.

Det gode ved det er, at bebs må sutte på det, dvs. du slipper for at vaske brystet før hver amning, som man f.eks. skal med hormoncreme (som ikke virkede nær så godt på mig, som pantenolcremen) Det er desuden svanemærket  og så kan du få det i håndkøb på apoteket 

Held og lykke med det! Det er SÅ hårdt når det gør så ondt og der er hul, og man tror aldrig det går over - men pludselig er den der altså, og man blir SÅ glad for man ikke gav op. Så bare hæng i... 

Anmeld

22. juli 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

PUHA jeg havde det lige så dan.. og nix man kan ikke have babserne til at lufttørre hele tiden... men det jeg gjorde og jeg har aldrig haft ondt siden - købte amme indlæg fra libero.. det er de bedste ammeindlæg jeg har prøvet da de hele tiden har holdt mit bryst tørt.. og så smurte jeg et meget tyndt lag ko patte salve på og gjorde det 3 gange dagligt.. 2 dage senere var de helet..

Det kan tage smerterne det gjorde det ved min - men ømheden gik først væk efter en 3 uger da brystet lige skulle "herde"..

Anmeld

22. juli 2010

malo

Luft luft luft, tror jeg er det bedste råd (så meget det kan lade sig gøre), men husk at pakke dem væk når du åbner for postmanden

Har prøvet både Lanisoh og cremen fra Danatekt til revner på brystvorter (spørg på apoteket hvad den hedder)

Det lyder nok som verdens mærkeligste råd, men hvidkålsblade i bh'en hjælper også, og så er de dejlig kølende når de har ligget i køleskabet. Man lugter lidt af kål, men det virkede for mig:-)

God heling, håber du finder noget der virker for dig

Anmeld

22. juli 2010

LinLin

Efter 6½ uge (!!!) med sår og AVS og forsøg med ammebrikker, kogtvandsklude, kamillethe, "Luftning", creme - og selvfølgelig udpumpning med den fine grønne maskine der ku lejes i Babysam - prøvede jeg i desperation MUSLINGESKALLER! Bare de der alm hvide nogle fra stranden og 3-4 dage senere var det helet op!

Uh jeg frygter sådan at det bliver sådan en omgang igen...

Anmeld

22. juli 2010

XXSS

Mor til David skriver:

Efter 6½ uge (!!!) med sår og AVS og forsøg med ammebrikker, kogtvandsklude, kamillethe, "Luftning", creme - og selvfølgelig udpumpning med den fine grønne maskine der ku lejes i Babysam - prøvede jeg i desperation MUSLINGESKALLER! Bare de der alm hvide nogle fra stranden og 3-4 dage senere var det helet op!

Uh jeg frygter sådan at det bliver sådan en omgang igen...

Manden købte også muslingeskaller til mig - men det gjorde simpelthen så ondt når jeg tog dem af - da brysterne var så overspændte, de sad nærmest fast  Øv hvor er det bare irriterende!!! Men jeg er glad for at høre, at det trods alt går væk.

Kan slet ikke huske at det varede så længe under sidste graviditet.

Anmeld

22. juli 2010

XXSS

malo skriver:

Luft luft luft, tror jeg er det bedste råd (så meget det kan lade sig gøre), men husk at pakke dem væk når du åbner for postmanden

Har prøvet både Lanisoh og cremen fra Danatekt til revner på brystvorter (spørg på apoteket hvad den hedder)

Det lyder nok som verdens mærkeligste råd, men hvidkålsblade i bh'en hjælper også, og så er de dejlig kølende når de har ligget i køleskabet. Man lugter lidt af kål, men det virkede for mig:-)

God heling, håber du finder noget der virker for dig

Lufter så meget jeg overhovedet kan  Det der med hvidkålene fortalte en veninde mig i går, måske jeg bare skulle prøve det - hvis det virker er det da en "billig" løsning

Anmeld

22. juli 2010

XXSS

patella skriver:

Enig!

Jeg prøvede alverden da jeg også havde hul og det gjorde så HAMRENDE ondt... en veninde foreslog så ovenstående creme og der havde der været hul i 6-7 uger. Ca. 1½ uge efter, var det helet.

Det gode ved det er, at bebs må sutte på det, dvs. du slipper for at vaske brystet før hver amning, som man f.eks. skal med hormoncreme (som ikke virkede nær så godt på mig, som pantenolcremen) Det er desuden svanemærket  og så kan du få det i håndkøb på apoteket 

Held og lykke med det! Det er SÅ hårdt når det gør så ondt og der er hul, og man tror aldrig det går over - men pludselig er den der altså, og man blir SÅ glad for man ikke gav op. Så bare hæng i... 

Det må jeg helt sikkert på apoteket og hente i dag - hvor mange gange smører man så? og giver det en lindrende effekt med det samme?

Anmeld

22. juli 2010

XXSS

KatjaRenee skriver:

PUHA jeg havde det lige så dan.. og nix man kan ikke have babserne til at lufttørre hele tiden... men det jeg gjorde og jeg har aldrig haft ondt siden - købte amme indlæg fra libero.. det er de bedste ammeindlæg jeg har prøvet da de hele tiden har holdt mit bryst tørt.. og så smurte jeg et meget tyndt lag ko patte salve på og gjorde det 3 gange dagligt.. 2 dage senere var de helet..

Det kan tage smerterne det gjorde det ved min - men ømheden gik først væk efter en 3 uger da brystet lige skulle "herde"..

Det hjælper desværre ikke her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.