Overfyldte bryster og sår på begge vorter hjælp???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2010

baby2010

patella skriver:

...præcis sådan har jeg sagt mange gange 

JA! Jeg ville hellere føde Alfred en gang til end at amme med brystbetændelse og indvendig svamp - som jeg havde flere gange...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

dithmer

Tanja78 skriver:

Hej pige - HJÆÆÆÆLP

Jeg har sår på begge bryster og min bryster kører på højtryk - har forsøgt lidt forskelligt for at få sårene til at gå væk og mhs til trykket.

Har i nogle gode forslag til hvordan de sår snart kan forsvinde vil gerne amme hende rent, men det gør NAS!!! AVVV

Hun er nu 1 uge gammel..

Lige nu gør jeg det, at hver gang hun er sulten tager jeg ti minutter med brystpumpen på hvert bryst - for at regulere efterspørgslen efter hendes tempo - og så får hun flaske (bløder også ind imellem fra brystvorterne). Men synes stadig mine sår er der.

Har prøvet med :

Modermælk

Kamillethe

E-vitaminsalve

ANDRE GODE RÅD DER VIRKER???? kan jo desværre ikke render rundt med babserne ude konstant til afluftning??

Modtager gerne gode råd

Knus fra den sårede

Åhh jeg kan tydeligt huske følelsen ved min 2. datter. Der var der også store sår og revner som bare ikke ville hele.

Du skal simpelthen til havet og samle strandskaller og sætte på, det er guds gave til de ammende kvinder. Det reddede mig så jeg kunne blive ved med at amme. De har en utrolig evne til at suge sig fast og det mælk som så løber ned i dem får sårene til at hele. Bare husk at skolle dem ofte for bakterier. Når du har ammet lader du bare brysterne være og sætter skallerne på indtil du igen skal amme.

Det virker.

Anmeld

22. juli 2010

monzemussen

Må jeg foreslå en olie der hedder hvedekims olie, du kan få det i en helseforretning og det er bare super og så er det forholdsvis billigt. DET HJÆLPER Ammer stadig i fulde drag efter jeg har prøvet olien

Anmeld

22. juli 2010

Tulle28

Tanja78 skriver:

Hej pige - HJÆÆÆÆLP

Jeg har sår på begge bryster og min bryster kører på højtryk - har forsøgt lidt forskelligt for at få sårene til at gå væk og mhs til trykket.

Har i nogle gode forslag til hvordan de sår snart kan forsvinde vil gerne amme hende rent, men det gør NAS!!! AVVV

Hun er nu 1 uge gammel..

Lige nu gør jeg det, at hver gang hun er sulten tager jeg ti minutter med brystpumpen på hvert bryst - for at regulere efterspørgslen efter hendes tempo - og så får hun flaske (bløder også ind imellem fra brystvorterne). Men synes stadig mine sår er der.

Har prøvet med :

Modermælk

Kamillethe

E-vitaminsalve

ANDRE GODE RÅD DER VIRKER???? kan jo desværre ikke render rundt med babserne ude konstant til afluftning??

Modtager gerne gode råd

Knus fra den sårede

Åååååh hvor jeg føler med dig:-( Her var løsningen suttebrikker fra Avent - det fik min revne i den ene brystvorte til at forsvinde på et par dage (efter jeg havde prøvet Lansinoh creme og alverdens alternative ammestillinger i en måned:-(AV!!). De fås i forskellige størrelser og former og er efter min mening guds gave til kvinder der ammer!

Knus Tulle

Anmeld

22. juli 2010

XXSS

Tulle28 skriver:

Åååååh hvor jeg føler med dig:-( Her var løsningen suttebrikker fra Avent - det fik min revne i den ene brystvorte til at forsvinde på et par dage (efter jeg havde prøvet Lansinoh creme og alverdens alternative ammestillinger i en måned:-(AV!!). De fås i forskellige størrelser og former og er efter min mening guds gave til kvinder der ammer!

Knus Tulle

Har lige været ved apoteket i dag og så dem faktisk, men de havde selvfølgelig kun medium - tror at jeg har brug for en large..

Tror jeg vil prøve  alt for at det hjælper

Anmeld

22. juli 2010

XXSS

dithmer skriver:

Åhh jeg kan tydeligt huske følelsen ved min 2. datter. Der var der også store sår og revner som bare ikke ville hele.

Du skal simpelthen til havet og samle strandskaller og sætte på, det er guds gave til de ammende kvinder. Det reddede mig så jeg kunne blive ved med at amme. De har en utrolig evne til at suge sig fast og det mælk som så løber ned i dem får sårene til at hele. Bare husk at skolle dem ofte for bakterier. Når du har ammet lader du bare brysterne være og sætter skallerne på indtil du igen skal amme.

Det virker.

Manden købte faktisk skaller til mig.. Men fordi at mine bryster blev så spændte gjorde det simpelthen bare så ondt da de sad fast  arghh er ved at være træt af det...

Anmeld

22. juli 2010

XXSS

mariamiss6 skriver:

Jeg fandt ud af at jeg godt kunne amme, hvis jeg opblødte brystvorterne fuldstændigt, med brystmælk, inden jeg lagde baby til... Altså så gjorde de første par sug ikke så stjerne nas som ellers... Jeg overlevede lige nøjagtig Og jeg synes faktisk det hjalp på såren e også, at de ikke blev suget i stykker hele tiden, men blev opblødt inden baby sprang på

Det tror jeg at jeg vil prøve for ja - det svider bare i hele kroppen når hun tager de første sug.. Underligt jeg havde slet ikke alle de problemer i min første graviditet og tid med storesøster, men det skal jeg love for at jeg kommer efter nu og det er simpelthen ulideligt...

Anmeld

22. juli 2010

XXSS

D.B.L skriver:

Må slå et slag for den creme de andre anbefaler fra apoteket. Den er super!!!!!

Og føler med dig, vil personlig hellere føde et barn end at starte amning op (selvom når det først kører er det jo skønt, nemt og hyggeligt)

Sådan har jeg det også - har lige været igennem kejsersnit og det er ikke så ulideligt som dette -  Det er lige før at jeg næsten ikke tør prøve at ligge hende til. Lige pt. gør jeg på det ene bryst og pumper det andet - da det højre er en del værre end det venstre... Nu må det godt snart forsvinde

Anmeld

22. juli 2010

Tulle28

Tanja78 skriver:

Sådan har jeg det også - har lige været igennem kejsersnit og det er ikke så ulideligt som dette -  Det er lige før at jeg næsten ikke tør prøve at ligge hende til. Lige pt. gør jeg på det ene bryst og pumper det andet - da det højre er en del værre end det venstre... Nu må det godt snart forsvinde

Jeg vil lige tilføje - du stimulerer jo mælkeproduktionen når du malker ud, det kan jo også være med til at du øger produktionen i stedet for at få den til at tilpasse sig hendes behov?

Og så et tip - det hjælper at lægge isterninger på brystvorten lige inden du ammer, det tager lige toppen af smerten (her var det en flaske snaps lige fra fryseren - overvejede flere gange om det var bedre bare at tage en ordentlig tår istedet he he)

Knus Tulle og ja afsted og køb ammebrikker, måske skal du prøve dig lidt frem - jeg lagde ud med nogle fra apoteket som var aaaalt for store.

Anmeld

22. juli 2010

XXSS

Tulle28 skriver:

Jeg vil lige tilføje - du stimulerer jo mælkeproduktionen når du malker ud, det kan jo også være med til at du øger produktionen i stedet for at få den til at tilpasse sig hendes behov?

Og så et tip - det hjælper at lægge isterninger på brystvorten lige inden du ammer, det tager lige toppen af smerten (her var det en flaske snaps lige fra fryseren - overvejede flere gange om det var bedre bare at tage en ordentlig tår istedet he he)

Knus Tulle og ja afsted og køb ammebrikker, måske skal du prøve dig lidt frem - jeg lagde ud med nogle fra apoteket som var aaaalt for store.

haha det må jeg prøve  Jeg forsøger ikke at pumpe for meget og det har hjulpet på det ene bryst. Men lillepigen sover 4 timer af gangen, så det er lidt svært at undgå helt at man får udspilede bryster... Det med isterningen kunne jeg godt forestille mig var ret godt - og at det nærmest er med til at gøre dem følelsesløse  

Tak for de gode råd dem må jeg prøve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.