Hvilken bæresele skal vi vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2010

dorthemus

lillespurv19 skriver:

ja som overskriften lyder, hvilken skal vi vælge? Vi havde sådan set bestemt os for en Babybjôrn, men så har vi hørt at de ikke støttede ordenligt? Men synes bare de ser så lækre ud!

Jeg ville ikke vælge Babybörn, men en Manduca..der sidder barnet ergonomisk bedre. De hænger ikke og dingler med benene. Du kan tjekke dem ud på www.mamaslife.dk Jeg har selv den der hedder Olive Blush

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

Koen.

Ranarupta skriver:

Vores vikle er en strækvikle. Det anbefales til nybegyndere, der har børn under 10 kg.
Når Albert bliver tungere, så skal vi helt sikkert have en fastvikle.

Barnet kan sagtens vendes, så det kan se ud, men det anbefales ikke, sålænge de er små, da alle indtrykkene kan være for meget. Jeg er desværre ikke klar over alderen i forb. m. dette.

Prøv at kigge på de forskellige bærestillinger her: 
http://www.mamaslynge.dk/ 

Vi har sådan en:
http://www.trendsales.dk/annoncer/tante-tuts-uglepose-vikle-straekvikle-slynge/15148198?forum=308&road=&search=strækvikle&sort=ID%20DESC&status=1&pn=17&rt=ssr

Jeg synes, at denne side er rigtigt spændende, når man er nybegynder:
http://www.mamaslife.dk/

kanone sider, dem skal manden lige kigge på i aften Men vores datter kan man mærke på hvis der er sket for lidt på en dag, så har hun svære ved at falde i søvn

Anmeld

19. juli 2010

Thalia

Jeg synes det kommer 100% an på hvad bæreselen skal bruges til. Hvis det bare handler om at i skal have hænderne fri under madlavning er en Babybjörn et rigtigt godt køb, men hvis den skal bruges når i er på tur og den slags er den ikke så god, for børnene må kun sidde i den i meget kort tid (jeg mener det er 20 minutter mens de er helt små og max 40 minutter når de bliver større - Det burde stå i brugsvejledningen)

Grunden til at der er tidsbegrænsning på BabyBjörnen er at bærestillingen ikke er ergonomisk korrekt for børnene og de derfor overbelaster deres ryg hvis de sidder i den længere tid end det anbefalede.

Når de sidder i selen er de kun støttet af sædestykket, men deres ben hænger ned, og jo længere tid der går, des tungere bliver de - ligesom hvis vi voksne sidder i længere tid på en cykelsaddel med benene hængende ned. Forskellen på babyer og voksne er at vi takket være vores ryg og mavemuskler kan rykke lidt på os så blodstrømmen igen løber som den skal - det kan små babyer ikke.

Alternativet til en BabyBjörn (hvis altså man helst vil have en bæresele), er en Beco eller en Ergo eller en Manduca. Becoen kan man se inde på senglehuset.com og den er efter min mening meget pænere end BabyBjörnen.

Forskellen på selerne er at i Beco, Ergo og Manduca går siddestykket ud og støtter helt ude i knæhaserne og dermed kommer barnet til at sidde i det der hedder frøstilling (knæene lidt højere end numsen), hvormed ryggen ikke overbelastes. Derfor er der ikke nogen tidsbegrænsning i forhold til brugen af de seler - børnene må sidde i dem hele dagen hvis de har lyst.

Frøstillingen opnår man også med slynger og vikler, og det er nok den løsning jeg selv er mest til. Jeg bruger strækvikler og ringslynger til mine børn når de er helt nyfødte, og når de bliver større bruger jeg fastvikler og MeiTais. Slyngerne kræver lidt mere øvelse end en sele med klikspænder, til gengæld er de mere fleksible, og det betyder at jeg fx kan bruge den samme slynge til både Victor på 1½ år og til Sebastian på 3 år

Anmeld

19. juli 2010

Koen.

dorthemus skriver:

Jeg ville ikke vælge Babybörn, men en Manduca..der sidder barnet ergonomisk bedre. De hænger ikke og dingler med benene. Du kan tjekke dem ud på www.mamaslife.dk Jeg har selv den der hedder Olive Blush

Det var nemlig det vi havde hørt og derfor var vi blevet i tvivl

De er vildt lækre og billige synes jeg

Anmeld

19. juli 2010

Thalia

lillespurv19 skriver:

Vi har sådan en ringslynge, men den sidder hun bare elendig i, så derfor tænkte at en bære sele måske var bedre

Hvor gammel er jeres lille?

Jeg synes ringslyngen er meget svær at bruge når de er helt nyfødte, men når de er 4-5 uger er den ok, og når de bliver +3mdr er den super god til kortere og længere ture.

Men der er mange forskellige bærestillinger, der er forskel på slynger (og på hvor nemme de er at stramme til), så det kan godt være lidt kringlet at komme i gang med...

Men altså, jeg vil gerne prøve at hjælpe dig hvis du helst er fri for at det bliver rent spild af penge det køb

Anmeld

19. juli 2010

Koen.

Thalia skriver:

Jeg synes det kommer 100% an på hvad bæreselen skal bruges til. Hvis det bare handler om at i skal have hænderne fri under madlavning er en Babybjörn et rigtigt godt køb, men hvis den skal bruges når i er på tur og den slags er den ikke så god, for børnene må kun sidde i den i meget kort tid (jeg mener det er 20 minutter mens de er helt små og max 40 minutter når de bliver større - Det burde stå i brugsvejledningen)

Grunden til at der er tidsbegrænsning på BabyBjörnen er at bærestillingen ikke er ergonomisk korrekt for børnene og de derfor overbelaster deres ryg hvis de sidder i den længere tid end det anbefalede.

Når de sidder i selen er de kun støttet af sædestykket, men deres ben hænger ned, og jo længere tid der går, des tungere bliver de - ligesom hvis vi voksne sidder i længere tid på en cykelsaddel med benene hængende ned. Forskellen på babyer og voksne er at vi takket være vores ryg og mavemuskler kan rykke lidt på os så blodstrømmen igen løber som den skal - det kan små babyer ikke.

Alternativet til en BabyBjörn (hvis altså man helst vil have en bæresele), er en Beco eller en Ergo eller en Manduca. Becoen kan man se inde på senglehuset.com og den er efter min mening meget pænere end BabyBjörnen.

Forskellen på selerne er at i Beco, Ergo og Manduca går siddestykket ud og støtter helt ude i knæhaserne og dermed kommer barnet til at sidde i det der hedder frøstilling (knæene lidt højere end numsen), hvormed ryggen ikke overbelastes. Derfor er der ikke nogen tidsbegrænsning i forhold til brugen af de seler - børnene må sidde i dem hele dagen hvis de har lyst.

Frøstillingen opnår man også med slynger og vikler, og det er nok den løsning jeg selv er mest til. Jeg bruger strækvikler og ringslynger til mine børn når de er helt nyfødte, og når de bliver større bruger jeg fastvikler og MeiTais. Slyngerne kræver lidt mere øvelse end en sele med klikspænder, til gengæld er de mere fleksible, og det betyder at jeg fx kan bruge den samme slynge til både Victor på 1½ år og til Sebastian på 3 år

Jamen den skal bruges til begge dele, både til at have hænderne fri men også til at tage med på tur ovs. Var lige inde og kigge på de der manduca og synes de er vildt lækre!

Anmeld

19. juli 2010

Thalia

lillespurv19 skriver:

Jamen den skal bruges til begge dele, både til at have hænderne fri men også til at tage med på tur ovs. Var lige inde og kigge på de der manduca og synes de er vildt lækre!

Jeg er selv mest til Beco'en, jeg kan godt lide at der er lidt kulør på panelet

Men Manducaen ER altså et rigtig godt køb.

Personligt ville jeg aldrig købe en Babybjörn, men det er fordi jeg aldrig ville kunne nå ud med den på pga den nævnte tidsbegrænsning. Før jeg havde fået baby i selen, fundet nøgler, jakke, pusletaske og alt muligt andet ville de første 10 minutter være gået og så kan det ligesom være lige meget

Anmeld

19. juli 2010

dorthemus

lillespurv19 skriver:

Det var nemlig det vi havde hørt og derfor var vi blevet i tvivl

De er vildt lækre og billige synes jeg

Meget...de støtter det lille barn på lårene så det nærmest sidder ned i den og ikke belaster ryggen

Anmeld

19. juli 2010

dorthemus

Thalia skriver:

Personligt ville jeg aldrig købe en Babybjörn, men det er fordi jeg aldrig ville kunne nå ud med den på pga den nævnte tidsbegrænsning. Før jeg havde fået baby i selen, fundet nøgler, jakke, pusletaske og alt muligt andet ville de første 10 minutter være gået og så kan det ligesom være lige meget

Manducaen fås også med fede farver...jeg har selv en olivengrøn med røde syninger...super flot!

Anmeld

19. juli 2010

Koen.

Thalia skriver:

samme her, det tager mig os min 10-15 min. og komme ud af døren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.