Det der med at bruge sut..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2010

N&J

Tilmeldt skriver:

Arg, 10mdr. gammel!?  Jeg tror lige så godt jeg kan opgive den sut... Synes bare det er lidt skidt med den tommelfinger!

Jeg har prøvet rigtigt mange forskellige sutter snart... Store og små runde og flade.. Latex og gummi...Hmm...  Fandt lige dem alle sammen!

Den eneste du nærmest ikke har er den jeg bruger... hihi..

Min datter ville heller ikke, men min kusine fik hende faktisk til at tage den, nok fordi hun lige havde overskuddet til det.. men jeg brugte den med at proppe sutten lige inden for munden og så må hun selv "suge" den til sig, men den eneste hun egentlig ville sutte på var mam's silk treat, den er lidt hårdere, men stadig anatomisk korrekt, til tros for at jeg havde købt så mange runde sutter.. æv æv æv.. men er lykkelig for at hun tog sutten, ellers havde jeg nok været skaldet i dag.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2010

N&J

B&J skriver:

Det spørgsmål stiller jeg mig også tit hvorfor er det man vil så gerne ha børn skal bruge sut... vores dreng vil kun have den 3dage efter han blev født og ikke mere... vi har da prøvet men ud ryger den og jeg kan sagten trøste ham putte ham uden sut og han sover fint uden også...

Tro mig, havde du hørt min datter skrige så havde du også proppet en sut i munden på hende.. børn er jo forskellige og min nevø som ikke bruger sut har altid skreget mindre højt fra fødslen og har været lidt nemmere at trøste, men Nikita som var 1½ mdr, da hun begyndte så småt at tage den og har vækket et halvt hotel, troede hun havde kolik de første mange mdr., og hun var ikke sådan lige at trøste, så der ligger jo også en hel del temperament i det, børn er jo forskellige og har forskellige behov, og jeg må indrømme at jeg da helst så hun slet ikke brugte noget, men hellere sutten end fingeren, da det jo oftes er en vane der fortsættes lidt for længe..  sutten er lidt nemmere at vænne sig af med.. 

Anmeld

7. august 2010

B&J

N&J skriver:

Tro mig, havde du hørt min datter skrige så havde du også proppet en sut i munden på hende.. børn er jo forskellige og min nevø som ikke bruger sut har altid skreget mindre højt fra fødslen og har været lidt nemmere at trøste, men Nikita som var 1½ mdr, da hun begyndte så småt at tage den og har vækket et halvt hotel, troede hun havde kolik de første mange mdr., og hun var ikke sådan lige at trøste, så der ligger jo også en hel del temperament i det, børn er jo forskellige og har forskellige behov, og jeg må indrømme at jeg da helst så hun slet ikke brugte noget, men hellere sutten end fingeren, da det jo oftes er en vane der fortsættes lidt for længe..  sutten er lidt nemmere at vænne sig af med.. 

nemlig... men fingeren kommer jo så nok ved min dreng på et tidspunkt måske jamen børn er jo så forskellige er nu glad for vi altid kan trøste vores dreng og især når han ikke bruger sut for jeg troede jo han kom til det da jeg var lille var det jo mit et og alt

Anmeld

7. august 2010

N&J

B&J skriver:

nemlig... men fingeren kommer jo så nok ved min dreng på et tidspunkt måske jamen børn er jo så forskellige er nu glad for vi altid kan trøste vores dreng og især når han ikke bruger sut for jeg troede jo han kom til det da jeg var lille var det jo mit et og alt

Jeg tror ikke han begynder på det, hvis han ikke allerede er startet, min nevø bruger ikke sin finger, indimellem sutter han på sin hånd, men det er altså yderst sjældent.. så I er nok på den sikre side.. 

Anmeld

7. august 2010

B&J

N&J skriver:

Jeg tror ikke han begynder på det, hvis han ikke allerede er startet, min nevø bruger ikke sin finger, indimellem sutter han på sin hånd, men det er altså yderst sjældent.. så I er nok på den sikre side.. 

ja for han sutter ikke finger ja han stikker da hånden fødder og finger i munden men det er for de dumme gummer de glør jo også vores finger lige så snart vi klør han skummer sidder han stille med åben mund hihihihi

Anmeld

8. august 2010

Sasja77

Vores datter havde også rigtig svært ved at holde fast på sutten, hvilket gjorde at når hun tabte den så blev hun helt ulykkelig. Så viste min veninde mig tricket med at køre en stofble igennem ringen på sutten og det er simpelthen det bedste råd jeg har fået! Det gør at når hun f.eks lå på siden så kunne man ligesom putte bleen i en lille bunke ved kinden så faldt sutten ikke ud. Ud over det så synes hun idag at det er hyggeligt med stofbleen ved sutten for så kan hun ligge og nusse med den når hun er træt etc. Idag gør vi dog det at vi har klippet stofbleerne i to så den bliver lidt mindre så hun lærer at holde den selv:-) held og lykke med det!

Anmeld

8. august 2010

TbCp

Moar'en skriver:

Viktor fik en sut stukket i munden da han var ca 15 min gammel af en sygeplejeske og den tog han bare i mod.

Så vidt jeg kan se er det heller ikke en sut til helt nyfødte, men han elskede den nu alligevel. Du får lige et billed af hvor stor den var.

Hihi det ser så skægt ud med de kæmpe sutter til de små børn... Liva fik også en og jen syntes nærmest den fyldte hele hendes hoved

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. august 2010

Moar'en

TbCp skriver:

Hihi det ser så skægt ud med de kæmpe sutter til de små børn... Liva fik også en og jen syntes nærmest den fyldte hele hendes hoved

ja den ser bare kæmpe ud.  det er så kært

Anmeld

8. august 2010

Dictes mor

Dicte vil ikke have sut, vi prøvede lidt i starten, men hun gik helt i selvsving og blev meget ulykkelig, og så kastede hun op hver gang, det gør hun stadig, hvis man prøver at give hende en sut. Så Dicte bruger ikke sut, og det er jeg egentlig glad for, for jeg bryder mig ikke om sutter, og synes det ser lidt træls ud med en sut i munden på små børn, det er en smagssag, andre synes det ser sødt ud , og man kan jo få mange ret søde sutter. Jeg synes nu til gengæld, at de er gode, når de små skal sove, der kunne jeg godt tænke mig at hun ville tage en sut, men den går ikke desværre.

Anmeld

8. august 2010

Plysbjørnen

Macrolf skriver:

Hvorfor er det I så gerne vil have jeres børn til at bruge sut

Kan fortælle dig at jeg valgte at "tvinge" Benjamin til at bruge sut, da han for det første døjer meget med eksem på hans hænder og ikke bryder mig om kombinationen mund/hormoncreme... Og fordi at han for det andet flere gange har suttet hul på hans tommelfinger selv om den "kun" blev brugt om natten...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.