Det der med at bruge sut..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.611 visninger
41 svar
0 synes godt om
16. juli 2010

Hvordan fik du dit barn til at bruge sut? Tog h*n imod den med det samme eller måtte du kæmpe lidt?? 

Jeg kæmper en kamp med at få Lisa, på 2mdr., til at tage sutten.. Hun vil godt tage imod den, hvis jeg holder den for hende, men så snart jeg slipper, ryger den ud..   Faktisk så vil hun rigtigt gerne sutte på sine fingere, og det synes jeg bestemt ikke er særlig smart...     Hun kan godt finde ud af at sutte på sutten, men hun kan tilsyneladende ik finde ud af at holde den i munden.. Jeg synes egentligt at det var smart hvis hun lærte at bruge den, da det jo kan vinde lidt tid, når man er presset!    Jeg har prøvet en hel del forskellige sutter snart, men det virker til at det er den anatomiske hun helst vil sutte på..

Gode fif modtages gerne! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

Barbamama

Vi måtte prøve lidt forskellige og til sidst sagde vores sp at de runde var de bedste og den tog hun med det samme og suttede på. Jeg har desværre ikke noget gyldent råd angående at få hende til at beholde den i munden. Prøv at spørge din sp

Anmeld

16. juli 2010

mor_sabina

Jeg ved heller ikke om jeg har gyldne råd. Men her var det også den runde der virkede bedst. Og så kildede jeg ham lidt i ganen med den, så hans sutterefleks blev aktiveret, men om det hjælper på at holde den fast det tør jeg ikke gøre mig klog på.

Anmeld

16. juli 2010

LinLin

Vi prøvede først en af de "flade" mam-sutter, men den havde han svært ved selv at holde på - tog ellers fint imod den. Så jeg købte en alm rund sut og den kunne han selv holde på og det blev den vi fortsatte med de´næste 2½ år Har denne gang købt en pakke anatomiske og en pakke runde

Anmeld

16. juli 2010

Moar'en

Viktor fik en sut stukket i munden da han var ca 15 min gammel af en sygeplejeske og den tog han bare i mod.

Så vidt jeg kan se er det heller ikke en sut til helt nyfødte, men han elskede den nu alligevel. Du får lige et billed af hvor stor den var.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. juli 2010

4xGreve

Tilmeldt skriver:

Hvordan fik du dit barn til at bruge sut? Tog h*n imod den med det samme eller måtte du kæmpe lidt?? 

Jeg kæmper en kamp med at få Lisa, på 2mdr., til at tage sutten.. Hun vil godt tage imod den, hvis jeg holder den for hende, men så snart jeg slipper, ryger den ud..  Faktisk så vil hun rigtigt gerne sutte på sine fingere, og det synes jeg bestemt ikke er særlig smart...     Hun kan godt finde ud af at sutte på sutten, men hun kan tilsyneladende ik finde ud af at holde den i munden.. Jeg synes egentligt at det var smart hvis hun lærte at bruge den, da det jo kan vinde lidt tid, når man er presset!   Jeg har prøvet en hel del forskellige sutter snart, men det virker til at det er den anatomiske hun helst vil sutte på..

Gode fif modtages gerne! 

Min søster havde det samme problem med sin datter men hun blev ved med at kæmpe og nu der kan hendes datter på 5 måneder holde så fint på sutten...

Daniella havde også svært ved at holde på sutten men var glad for den og vi bruger herhjemme MAM sutter link --->   http://www.babyrum.dk/shop/mam-air-latex-442p.html Og efter noget tid prøvet vi samme mærke bare i en lidt større str. og det viste sig at dem havde hun meget letter ved at tag så hun har altid brugt en meget stor str. sut i forhold til hendes alder og egen str. mm. Dette fif prøvet min søster også og det virket super godt på hendes pige - vi bruger kun latex da silikone er lidt hårde og derfor kræver lidt mere og jeg har den erfaring at for børn der har svært ved at holde på sutten er silikone derfor ikke en særlig god idé...

Held og lykke...

WiiTrioeN

Anmeld

16. juli 2010

Mussen2

Eneste råd jeg har, er at prøve at give hende sutten når hun er allermest oplagt. Man har en tendens til at hive den frem når der er optræk til gråd eller utilfredshed og der er det oftest svært at få dem til at tage sutten og vænne sig til den. Jeg fik selv dette råd og det fulgte jeg, med det resultat at min ´datter endelig tog sutten  ca 3 uger gammel.

Anmeld

16. juli 2010

Mille83

Mussen2 skriver:

Eneste råd jeg har, er at prøve at give hende sutten når hun er allermest oplagt. Man har en tendens til at hive den frem når der er optræk til gråd eller utilfredshed og der er det oftest svært at få dem til at tage sutten og vænne sig til den. Jeg fik selv dette råd og det fulgte jeg, med det resultat at min ´datter endelig tog sutten  ca 3 uger gammel.

Det samme råd kan vi give her, vi fik råd på og gøre det når hun var glad og i legehumør, og det hjalp

Anmeld

16. juli 2010

SHERO

Min søn var præsis ligesådan, han kunne godt holde den i barnevognen med lidt hjælp fra sin flyverdragt, men ellers ikke... og til sidst heller ikke i barnevognen.... Jeg opgave da han var 3½ månede fordi han fandt sin tommelfinger...  han får stadig en sut en gang i mellem, men ligger bare og tygger lid tpå den uden at sutte....

Nu sutter han tommelfinger, og det er der så ikke noget at gøre ved. Den ved han hvor er, også om natten... Han sutter kun tommelfinger når han er meget træt og skal sove....

Men bliv endelig ved, kan jo være det lykkes.... krydser i hvert fald fingre

Anmeld

16. juli 2010

charlottekri

her begyndte min datter først at bruge sutten da jeg holdt op med at amme... 10 mdr gammel !!!! så kan desværre ikke give dig nogle gode fif, da vi selv kæmpede en brav kamp..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.