Det der med at bruge sut..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2010

Mathilde

Hmm ja det kan godt tage lidt tid med den sut... Celina var 10mdr før hun lærte at bruge sut så bare bliv ved... Nu tager hun faktisk næsten alle slags, dog ikke så gerne de anatomiske..

Håber det lykkes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2010

Mathilde

Macrolf skriver:

Hvorfor er det I så gerne vil have jeres børn til at bruge sut

Celina brugte ikke sut de første 10mdr af sit liv og det var af og til ret besværligt. Hun kunne KUN trøstes ved brystet. Hvis vi kørte bil og hun blev ked af det (hvilket hun næsten altid gjorde), så kunne vi ikke lige give hende sutten til trøst.

Indtil hun lærte at tage sutten, ammede jeg hende op til 6 gange hver nat, fordi det var den eneste måde hun ville falde til ro på..og det er hårdt når man skal passe sin udd.

Først da hun tog sutten stoppede hun med at spise om natten og nu sover hun mere eller mindre igennem efter 1år med afbrudt søvn. Og hun er MEGET nemmere at trøste i hverdagen!

Så derfor er ville vi gerne have hende til at tage sutten

Anmeld

31. juli 2010

..

Tilmeldt skriver:

For mit vedkommende så er det for at ha en 'trøster' og fordi jeg synes det er bedre med en sut, end tommelfingeren.. Tror sutten er noget nemmere at tage fra hende, end tommelfingeren er!!

Ingen af mine unger på hhv 1 og 3 år har brugt sut, de har begge fået det tilbudt et par gange men da det ikke har sagt dem noget, så er det ikke noget jeg vil gøre dem afhængige af, for at afvænne dem når de bliver lidt større

De har begge suttet på tommelfinger i omkring et par måneder og så er det stoppet af sig selv - tror ikke man skal være så bange for den finger

Anmeld

31. juli 2010

..

Fordi det udvilker deres kæbemuskler = mundmotorik

(Min datter er præmaturbarn, og der får de dem, så de også udvikler sutteteknikken)

Mine unger har begge en super mundmotorik og har talt meget tidligt og har været hurtige til at kunne tygge mad - helt uden brug af sut

Tror faktisk ofte at sut har den modsatte virkning fordi forældrerne lader børnene have den meget ofte, helt op til 3-4 års alderen. De har ikke særligt godt sprog fordi de har den prop i munden..

Anmeld

31. juli 2010

..

Mathilde skriver:

Celina brugte ikke sut de første 10mdr af sit liv og det var af og til ret besværligt. Hun kunne KUN trøstes ved brystet. Hvis vi kørte bil og hun blev ked af det (hvilket hun næsten altid gjorde), så kunne vi ikke lige give hende sutten til trøst.

Indtil hun lærte at tage sutten, ammede jeg hende op til 6 gange hver nat, fordi det var den eneste måde hun ville falde til ro på..og det er hårdt når man skal passe sin udd.

Først da hun tog sutten stoppede hun med at spise om natten og nu sover hun mere eller mindre igennem efter 1år med afbrudt søvn. Og hun er MEGET nemmere at trøste i hverdagen!

Så derfor er ville vi gerne have hende til at tage sutten

Det lyder sørme hårdt, kan godt forstå I gerne ville bruge sut!

Jeg kan godt forstå man gerne vil bruge sut hvis ikke man kan trøste sit barn men alle dem jeg kender med børn der bruger sut, de har den i munden stort set hele tiden og det fatter jeg ikke

Anmeld

7. august 2010

linemus

Macrolf skriver:

Mine unger har begge en super mundmotorik og har talt meget tidligt og har været hurtige til at kunne tygge mad - helt uden brug af sut

Tror faktisk ofte at sut har den modsatte virkning fordi forældrerne lader børnene have den meget ofte, helt op til 3-4 års alderen. De har ikke særligt godt sprog fordi de har den prop i munden..

Nu kom jeg lige herind, fordi jeg har samme "problem" med Sofie - at hun ikke vil tage sut. Så jeg ved ikke, om du læser dette, men jeg bliver nødt til at skrive, da jeg ikke er enig. Nanna går med sutten i munden 24/7, hvis hun får lov, og hun er altså meget langt i hendes sprog. Hun taler faktisk bedre end Signe, der aldrig har brugt sut. Så den holder ikke helt

Der kan være mange grunde til, at det er dejligt med en sut. Når man nu fx får tvillinger, er det en kæmpe hjælp, at den ene kan pacificeres et stykke tid, mens man tager sig af den anden. Det samme gælder når man har flere større søskende, der også har behov for moar. Så kan man jo ikke sidde med baby ved brystet hele tiden, som man kan med den første (her taler jeg af erfaring med en babydreng med verdens største suttebehov = mors bryster). Det er også dejligt at have en trøster - ja, det gør det bare lidt lettere, når de får en prop i munden

Det handler nok også om temperament, for jeg har indtryk af, at dine børn er meget rolige, mens mine er lidt mere den anden vej. Så er det sgi dejligt at kunne lukke munden på dem

Knus Line

Anmeld

7. august 2010

Siber

alle de fif der er nævnt her inde har jeg også fået, men jeg fik også et andet fif.

Du kan "drille" hende lidt, ved at hive sutten lidt ud og ind, så hun selv sutter den ind, så hun kommer til at sutte lidt kraftigere

Jeg ved ikke helt om du forstår?

Det virkede også her, men det tog lidt tid for dem begge

Pøj pøj

knus Siber

Anmeld

7. august 2010

B&J

Macrolf skriver:

Hvorfor er det I så gerne vil have jeres børn til at bruge sut

Det spørgsmål stiller jeg mig også tit hvorfor er det man vil så gerne ha børn skal bruge sut... vores dreng vil kun have den 3dage efter han blev født og ikke mere... vi har da prøvet men ud ryger den og jeg kan sagten trøste ham putte ham uden sut og han sover fint uden også...

Anmeld

7. august 2010

Muffinmus

William tog den med det samme da vi kom hjem efter 6 dage.

Victoria gad ikke at tage den i 6 mdr, så KUN mig der duede. efter 6 mdrs kamp tog hun den endelig og andre begyndte at kunne bruges også:-)

Anmeld

7. august 2010

TbCp

Liva fik den stort set med det samme. Jeg fødte fredag aften ved akut kejsersnit og de havde ikke plads til mig nede hos hende før om søndagen, så fordi jeg ikke kunne være der 24 timer i døgnet gav de hende sut.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.