lisbethita skriver:
He he!!! sejt!!! Synes det er vildt lækkert det du laver til hende. Hvordan fandt du ud af, hvad "menuen" skulle bestå af? Jeg ved jo NADA om babymad. Tænkte på, om jeg skulle købe bogen MAM. Kender du den?
Har også tænkt mig at lave alt fra bunden. Det har jeg også allerede gjort er de første to dage. Det tager jo ikke særligt lang tid. Desuden er jeg jo på barsel, så det er jo dét, det handler om.... at gøre det bedste for hende :-)
Synes altså stadigt du er lidt sej....du er langt mere opfindsom end dem jeg kender 

jeg har købr forskellige slags mel (af dem hun må få nu) og så skifter jeg lidt mellem dem og lader mig i øvrigt inspirere til mosen når vi køber ind! Ligesom når jeg skal købe til os selv kigger jeg hvilke frugter og grøntsager jeg synes ser lækre ud, og så køber jeg dem og prøver mig frem med gryderne 
I starten fik hun ren majsgrød - til lige at vænne sig til konsistens og skeen, men der gik ikke længe før det var for kedeligt for frøkenen
så måtte vi i gang med mos til at peppe smagen op!
synes at have erfaret at jo mere det ligner tapetklister, jo bedre smager det 

Jeg bruger ikke opskrifter, men har fået "reglerne" fra min sp. Hvornår må de få hvad, og hvordan skal man forholde sig osv... Hun siger at børn på 4 mdr+ må få alle frugter (pånær citrus), langt de fleste grøntsager men ikke selleri og andre stærke grøntsager, ikke nogen mælkeprodukter før 6 mdr. Fra 6 mdr. få de faktisk få alt de vi får, men most! Dog skal man passe på med tun (dåsetun er fint
), rødt kød osv (ligesom i graviditeten)
...
Tja... det er fint med de der opskrifthæfter, og finde inspiration og gode råd, men jeg er fortaler for at prøve sig frem og se hvad barnet kan lide! 
Vent med at bruge penge på bøger, hæfter og foldere og hent inspiration på nettet i stedet.. f.eks som her eller prøv sundhedsstyrelsen
http://www.sst.dk/publ/Publ2009/CFF/boern/mad_2009.pdf
du kan også kigge på diverse glas-mos og få inspiration til smagvarianter der 
Det er skide sjovt at lave babymad