Babyer og narkose...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2010

CarinaSB

dorthemus skriver:

Nej det kan jeg forestille mig  blev det pænt lavet og hvor?

Det er faktisk blevet meget pænt .. Jeg har ikk noget billede af hvordan det ser ud nu .. men har et billede fra dengang han fik gipsen af .. da da sætte et ind hvis du vil se det ..

Det er på indersiden af foden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

Henri84

Vi har også været der med Elias... 1 måned gammel blev han opereret for mavemundsforsnævring... Synes ikke da vi stod i det at det var så svært, operation var den eneste måde han kunne blive rask på, så det var bare noget der skulle overståes, vi var bare lettede over der endelig blev gjort noget for ham på det tidspunkt... Her opstod nogle komplikationer, så han lå på intensiv et halvt døgns tid i cpap og med overvågning... De sagde det var fordi han var så lille og havde været så syg op til, han havde tabt ca. 25% af sin kropsvægt..
Ventetiden var helt klart den værste, især fordi vi var blevet informeret om at det ville tage maks 2-3 timer før vi så ham igen, men det tog 6-7 timer i stedet da vi ikke måtte se ham før han var stabil...
Han har efterfølgende fået dræn/fjernet polypper 3 gange, de første 2 gange gik det fint, sidste gang knap så godt, men da fandt vi også senere ud af han nok havde haft lungebetændelse...

Anmeld

12. juli 2010

dorthemus

CarinaSD skriver:

Det er faktisk blevet meget pænt .. Jeg har ikk noget billede af hvordan det ser ud nu .. men har et billede fra dengang han fik gipsen af .. da da sætte et ind hvis du vil se det ..

Det er på indersiden af foden 

Det vil jeg gerne hvis det er okay  Du kan faktisk godt se Runas ene ekstra finger på det billede jeg har sat ind...de hænger bare og dingler.

Anmeld

12. juli 2010

dorthemus

Henri84 skriver:

Vi har også været der med Elias... 1 måned gammel blev han opereret for mavemundsforsnævring... Synes ikke da vi stod i det at det var så svært, operation var den eneste måde han kunne blive rask på, så det var bare noget der skulle overståes, vi var bare lettede over der endelig blev gjort noget for ham på det tidspunkt... Her opstod nogle komplikationer, så han lå på intensiv et halvt døgns tid i cpap og med overvågning... De sagde det var fordi han var så lille og havde været så syg op til, han havde tabt ca. 25% af sin kropsvægt..
Ventetiden var helt klart den værste, især fordi vi var blevet informeret om at det ville tage maks 2-3 timer før vi så ham igen, men det tog 6-7 timer i stedet da vi ikke måtte se ham før han var stabil...
Han har efterfølgende fået dræn/fjernet polypper 3 gange, de første 2 gange gik det fint, sidste gang knap så godt, men da fandt vi også senere ud af han nok havde haft lungebetændelse...

Sikke meget den lille mand har været igennem  Hos Runa er det mest kosmetisk, men hun kan ikke bruge de ekstra fingre og tæer til noget og kommer mest til at være i vejen jo ældre hun er.

Anmeld

12. juli 2010

CarinaSB

dorthemus skriver:

Det vil jeg gerne hvis det er okay  Du kan faktisk godt se Runas ene ekstra finger på det billede jeg har sat ind...de hænger bare og dingler.

Ja jeg har set den Men det var faktisk ikk noget jeg ville lægge mærke til hvis jeg ikk viste det

Sådan her så Noah's fod ud efter 4 uger .. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. juli 2010

dorthemus

CarinaSD skriver:

Ja jeg har set den Men det var faktisk ikk noget jeg ville lægge mærke til hvis jeg ikk viste det

Sådan her så Noah's fod ud efter 4 uger .. 

Årh den lille mand, havde han mange smerter efterfølgende?

Anmeld

12. juli 2010

CarinaSB

dorthemus skriver:

Årh den lille mand, havde han mange smerter efterfølgende?

Han havde rigtig mange smerter .. Han blev opereret d 26 januar .. og kl 6 onsdag morgen havde han ikk sovet .. så de kørte ham på intensiv for at han kunne få flydene morfin .. det måtte de ikk give på den afdeling vi lå på da de ikk kunne holde øje med ham .. De kunne ikk holde ham smertefri med panodil+morfin i stikpille

Anmeld

12. juli 2010

dorthemus

CarinaSD skriver:

Han havde rigtig mange smerter .. Han blev opereret d 26 januar .. og kl 6 onsdag morgen havde han ikk sovet .. så de kørte ham på intensiv for at han kunne få flydene morfin .. det måtte de ikk give på den afdeling vi lå på da de ikk kunne holde øje med ham .. De kunne ikk holde ham smertefri med panodil+morfin i stikpille

Åhh altså hvor skrækkeligt  Men det var jo også et stort indgreb..

Anmeld

12. juli 2010

Bayze

dorthemus skriver:

Så har Runa og jeg været på Riget og fået røntgenfotograferet hendes hænder og fødder...hun er jo født med ekstra fingre og tæer.

Hun tog det så pænt og jeg var mega stolt over hende; hun sagde ikke et kny selvom de lagde en lineal over hænderne og fødderne og pressede dem ned for at få et godt billede

Bagefter talte jeg med den læge der skal operere hende og det bliver en rigtig operation hvor min lille skat skal i narkose  Derfor kan hun heller ikke komme til før omkring november hvor hendes immunforsvar fungerer bedre.

Vi skal komme dagen før og sove der fordi hun skal til allerede tidligt om morgenen og så bliver hun bedøvet og lagt i narkose og så bliver de brændt af og syet med en til to sting. Det skulle tage max 20 minutter i alt...de sidder jo kun fast med en lille stykke hud på lillefingrene og lilletæerne. Bagefter kommer hun på opvågning hvor jeg så kan se hende.

Men puhh synes altså det er lidt svært, at hun skal i narkose...håbede jo, at de bare underbandt dem, men når hun er så lille så er de bange for at hun ikke kan ligge helt stille.

Er der nogen der har prøvet, at deres barn/børn kom i narkose og hvordan foregik det og hvordan opførte de sig bagefter??

Min lille skattepige altså

Nååh, Dorthe, stakkels dig Jeg kan altså godt forstå du synes det er hårdt. Det skal selvfølgelig nok gå, men kan godt forstå det går lige i moderhjertet Lillepigen er jo heldigvis meget større til den tid - stadig lille, men større

Anmeld

12. juli 2010

CarinaSB

dorthemus skriver:

Åhh altså hvor skrækkeligt  Men det var jo også et stort indgreb..

jo der skete en del mere end regnet med .. De skulle ind og skære hans akildesene over og forlænge den .. Men de skulle os hakke noget af hans ene knogle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.