Renée88 skriver:
Hej Dorthe..
Min søn har ikke været i narkose, men jeg har lige været i praktik på en børneafdeling i forbindelse med min uddannelse til sygeplejerske..
Jeg var med flere børn og forældre oppe ved narkosen, hvor jeg blev indtil børnene sov, og så tog jeg forældrene med mig igen, og var der som støtte for dem..
Det der skal ske er at når I møder ind på den pågældende afdeling dagen/aftenen før, så får hun sikkert lagt et drop... Det ser lidt voldsomt ud, fordi man skal bruge en del kræfter for at holde de små stædige væsner ( og det er jo kun et sundhedstegn at de kan protestere - det er ikke pga. smerten at de protestere, men pga. at de skal holdes ).
De skal faste op til at de skal narkose, typisk 6 timer før. Det er lidt forskellige fra operation til operation...
Så kommer I op på afdelingen hvor de skal bedøve/operere.. I får begge to en overtrækshue på, og Runa kommer over på en briks og ligge, hvor der er en masse teknik.. Hun får måleudstyr på kroppen, så de kan følge hendes værdier.. Det kan også godt se lidt vildt ud, med alle de forskellige apparater.. På stuen vil der nok være en anæstæsilæge og måske to anæstæsisygeplejersker til stede. Du kan højest sandsynligt få lov til at stå ved siden af hende, når de bedøver hende.. Hun får en maske med det beroligende/bedøvende, og så falder hun hen... Ligeså stille.. Det er der voldsomt er at de blir helt slappe... Så bliver du nok fulgt ud af stuen, og skal vente indtil hun kommer på opvågningen..
Mange børn bliver påvirket af narkosen på den måde, at de bliver meget pylrede, og har RIGTIG meget brug for trøst ved mor.. Måske også mad og væske...
Jeg ønsker dig held og lykke med det hele ;-)