Har i tænkt på navne ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2010

PeruBaby

Hej alle I dejlige damer

Her i Peru er det almindeligt at alle har dobbelt navne (og to efternavne, for at det ikke skal være løgn!)

Min (meget snart ) mand hedder Jorge Antonio, og her er det almindeligt at man bruger forældrenes navne (men især mandens) til børn af samme køn. Derfor hedder min kærestes to børn; Joaquin Antonio og Jorge Sebastian. Mit krav til et navn er, at det skal kunne bruges internationalt - altså helst kunne bruges på dansk, tysk (da jeg har familie i begge lande), spansk og helst også på engelsk. Jeg har derfor nedlagt veto mod Jorge men Antonio, synes jeg kunne være ok som andet navn. Synes ikke selv om at bruge mit eget navn til barnet, hvis det bliver en pige, da jeg (som nok de fleste danskere) synes at barnet er en individuel person, der bør have sit helt eget, individuelle navn

Jeg har i lang tid været vild med Oscar (Antonio), som drengenavn men er nu også blevet lidt vild med Lucas (Antonio). Hvis det bliver en pige, kunne jeg godt tænke mig at hun kom til at hedde Anna, da jeg har en oldemor på begge sider af min familie, der hedder det. Men her i Peru staves Ana kun med ét N... så jeg ved ikke rigtigt om det ville være dumt altid at skulle stave sit navn hvis vi kommer til at bo i DK i fremtiden. Ana med et N går vist godt i DK, men jeg er ikke helt sikker. Derudover har vi talt om Clara og Sofia... Så måske det kunne blive noget i retningen af Ana Clara eller Clara Sofia...

Hvem ved...  Det kan være at vi finder ud af det, når bebsen kommer ud.

Mange hilsner, Chris

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

Multebær

piadas skriver:

Hvis vi får en dreng skal han hedde Mikkel. Min far døde som 48-årig ved en ulykke for 11 år siden, og jeg har fortrudt lidt, at vi ikke opkaldte vores første søn efter ham. Vores søn hedder Oliver, og nu kan jeg jo slet ikke forestille mig, at han skulle have heddet andet!  Min far hed Evald, og det vil jeg sgu ikke lige byde mit barn at hedde (!!), men han hed Mikkelsen til mellemnavn, så derfor Mikkel!

Jeg synes Evald er et flot navn  - men også smuk tanke at kalde barnet Mikkel efter ham 

Anmeld

16. juli 2010

Lene76

Har en Mille fra 04 og en Viktor fra 07 og ja ved jo ik endnu hva 2011 kommer med.... men skulle det blive en dreng har jeg sagt ok til Kristian (det var nemlig den eneste måde jeg ku få manden med på at Viktor sku hedde Viktor ) men bliver det en pige tja...... så tager vi det til den tid. Min mand har osse en datter på 10 år som hedder Cecilie. syntes det er svært med navnene, men da vi regner med at få kønnet af vide til Md skanning så venter vi osse med at snakke navne.

Anmeld

16. juli 2010

MetteT

Vi har jo i forvejen Kathrine på halvandet og jeg ku godt tænke mig at hvis vi fik en pige mere at hun sku hedde Frederikke, Steffen hælder mest til Nicoline, så det ska vi lige ha snakket om..

Hvis vi får en dreng vil Steffen gerne ha at han ska hedde Christian efter hans bedstefar.. Men hele hans familie udtaler det altså virkeligt rigtig bondsk  "ChrisJan" Og det kan jeg altså slet ikk lige forholde mig til at min lille baby ska kaldes.. Jeg er mest til Kasper, men det er Steffen slet ikke til...

Så det blir ikke nemt denne gang..

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.