Hej alle I dejlige damer
Her i Peru er det almindeligt at alle har dobbelt navne (og to efternavne, for at det ikke skal være løgn!)
Min (meget snart
) mand hedder Jorge Antonio, og her er det almindeligt at man bruger forældrenes navne (men især mandens) til børn af samme køn. Derfor hedder min kærestes to børn; Joaquin Antonio og Jorge Sebastian. Mit krav til et navn er, at det skal kunne bruges internationalt - altså helst kunne bruges på dansk, tysk (da jeg har familie i begge lande), spansk og helst også på engelsk. Jeg har derfor nedlagt veto mod Jorge men Antonio, synes jeg kunne være ok som andet navn. Synes ikke selv om at bruge mit eget navn til barnet, hvis det bliver en pige, da jeg (som nok de fleste danskere) synes at barnet er en individuel person, der bør have sit helt eget, individuelle navn
Jeg har i lang tid været vild med Oscar (Antonio), som drengenavn men er nu også blevet lidt vild med Lucas (Antonio). Hvis det bliver en pige, kunne jeg godt tænke mig at hun kom til at hedde Anna, da jeg har en oldemor på begge sider af min familie, der hedder det. Men her i Peru staves Ana kun med ét N... så jeg ved ikke rigtigt om det ville være dumt altid at skulle stave sit navn hvis vi kommer til at bo i DK i fremtiden. Ana med et N går vist godt i DK, men jeg er ikke helt sikker. Derudover har vi talt om Clara og Sofia... Så måske det kunne blive noget i retningen af Ana Clara eller Clara Sofia...
Hvem ved...
Det kan være at vi finder ud af det, når bebsen kommer ud.
Mange hilsner, Chris
Anmeld