Har i tænkt på navne ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.095 visninger
13 svar
0 synes godt om
10. juli 2010

SmillaN

Hejsa

Har i tænkt på navne og hvis ja hvilke navne??

Vi har jo en SMilla fra 2008 .

Vi har snakket om Malou, Clara, Jearline, zander, Leander og Josva.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2010

IAH

Ork ja. Efter scanningslægen sagde, at det sandsynligvis er en dreng, har det kørt på højtryk.

Der er også noget med navne og personligheder - barnet bliver lidt som sit navn på en eller anden måde...

Fx. med pigenavne; En Carla bliver fræk og selvstændig, en Mille bliver følsom og blid, en Katarina bliver stolt og reserveret etc. etc.

Det er rent fordomme.. Men jeg går og "smager" på navne for tiden... Men egentlige forslag er det ikke blevet til. Det er mere for hyggens skyld.

Anmeld

11. juli 2010

Diana...

Jeps det har vi men det har vi hele tiden vidst. 

Jeg har en der hedder Lucas fordi faren hedder Claus byt rund på bogstaverne så er det det samme.

Hvis vi får en pige skal hun hedde Nadia fordi jeg hedder Diana endnu engang byt rundt på bogstaverne. 

Hvis vi skal have en dreng skal han hedde Mikkel fordi vi synes det er et pænt navn og passer ok til Lucas.

Anmeld

12. juli 2010

piadas

Hvis vi får en dreng skal han hedde Mikkel. Min far døde som 48-årig ved en ulykke for 11 år siden, og jeg har fortrudt lidt, at vi ikke opkaldte vores første søn efter ham. Vores søn hedder Oliver, og nu kan jeg jo slet ikke forestille mig, at han skulle have heddet andet!  Min far hed Evald, og det vil jeg sgu ikke lige byde mit barn at hedde (!!), men han hed Mikkelsen til mellemnavn, så derfor Mikkel!

Hvis vi får en pige, er jeg helt blank! Jeg er vild med Freya og Maya, men det er min mand absolut ikke, så han har nedlagt veto mod de navne , så forslag modtages med tak!

Det kan være vi slet ikke skal bekymre os om pigenavne, for første gang havde vi drengenavnet på plads - og kunne ikke blive enige om pigenavnet og vi fik en dreng!

Anden gang havde vi pigenavnet på plads, men manglede drengenavnet - og fik en pige!

Så det kan jo være det flasker sig, at vi får en dreng, så vi ikke bevhøver diskutere pigenavne, når vi alligevel ikke kan blive enige om det! Nå, bare barnet er sund og rask, så løser vi nok navneproblemet, hvis det viser sig at være en pige!!

Knus Pia 11+1

Anmeld

12. juli 2010

piadas

Diana... skriver:

Jeps det har vi men det har vi hele tiden vidst. 

Jeg har en der hedder Lucas fordi faren hedder Claus byt rund på bogstaverne så er det det samme.

Hvis vi får en pige skal hun hedde Nadia fordi jeg hedder Diana endnu engang byt rundt på bogstaverne. 

Hvis vi skal have en dreng skal han hedde Mikkel fordi vi synes det er et pænt navn og passer ok til Lucas.

Sjov ide med at bytte rundt på bogstaverne, forresten!

Anmeld

14. juli 2010

DK

Vi er helt sikre på drengenavnet, men er på helt bar bund hvis det bliver en pige.

Det eneste pigenavn vi begge kan lide og synes er sødt, fint og dejligt er Ida. Men Mikkel har 3 fætre hvis døtre alle sammen hedder Ida, plus at navnet Ida har lagt på minimum top 7 over mest populære pigenavne de sidste 10 år, så vi synes det er lidt for/aaalt for brugt.

Så vi må ud og finde et andet!

Anmeld

14. juli 2010

Mettemus

Vi har vist også drengenavnet på plads (men man kan selvfølgelig skifte mening når man ser barnet in real life), mest fordi det var det eneste vi kunne blive enige om.

Af pigenavne har vi lidt flere i spil: Caroline, Clara, Johanne osv., men der kan vi ikke blive enige, så det er vist meget godt at der stadig er ½ år til babys ankomst

Anmeld

14. juli 2010

DK

Mettemus skriver:

Vi har vist også drengenavnet på plads (men man kan selvfølgelig skifte mening når man ser barnet in real life), mest fordi det var det eneste vi kunne blive enige om.

Af pigenavne har vi lidt flere i spil: Caroline, Clara, Johanne osv., men der kan vi ikke blive enige, så det er vist meget godt at der stadig er ½ år til babys ankomst

Clara er suuuuper fint! Det hedder min lille niece!!

Anmeld

14. juli 2010

DK

Mettemus skriver:

Anmeld

14. juli 2010

Mettemus

DK skriver:

Det er vist også det jeg hælder mest til. Det hed min oldemor nemlig (den eneste af de fire jeg kan huske). Jens er efterhånden med på ideen, men det har også taget ca. ½ år at vænne ham til det... men altså - der er jo ½ endnu så måske ender han med at være helt vild med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.