Jeg ville ha kommet med en dybere forklaring på, hvad jeg mener når jeg siger "rundbordsbørn", men i Tinas indlæg er der et udmærket eksempel på dette - pigen der ikke ville have flyverdragt på.
På skolen, hvor jeg er i praktik pt, er der et sørgeligt eksemplar på et rundbordsbarn. En pige i 1. klasse, der vitterlig bliver bundhysterisk i den grad, at hun skriger, hyler som pisket, stamper, slår m.m., hvis ikke hun "er god nok" eller får sin vilje. Hun kobler helt fra i hjernen og du kan på ingen måde komme ind til hende - jeg har stået med hende én gang, hvor det skete, og det var skræmmende. Jeg har endnu ikke set hende smile. Hver dag græder hun i skolen. Enkelte dage så meget, at hendes øjne er røde og ophovede hele dagen...og det er bl.a. pga rundbordspædagogik hjemmefra.
Den pige har jo ikke en levende chance for at lære - hverken i uddannelse eller dannelse. Det er SÅ sørgeligt og frustrerende at se hende på den måde.
Og Eva: jeg vidste ikke du havde læst til lærer. Så kender du jo alt til faget *S* Ja, det er sq noget man skal brænde for, for at være villig til at arbejde under de vilkår der er pt - men det gør jeg heldigvis også :D
Mht uddannelsen, så hjælper det heller ikke - som du også er inde på - at fagene har så lav status. Det år jeg søgte ind mener jeg snittet skulle være på 7,2. Selvom man udvikler sig under uddannelsen, er det jo latterligt lavt.
I den klasse jeg er i, kan jeg pege på måske 1/4, som jeg ville være tryg ved blev Tristans kommende lærere. Trist...
Knus
Rikke
Anmeld