Bider....!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.888 visninger
25 svar
0 synes godt om
29. januar 2008

MorCamilla

Jeg har Mikkel på 2 år, der har fået en rigtig grim vane... Han er begyndt at bide. Han bider meget og det gør ondt når han gør det. Min sundhedsplejeske siger at jeg skal bide igen når han bider, så han lære på sim egen krop at det gør ondt. Men det synes jeg der er lige voldsomt nok at gøre.. (bare fordi han slår mig, vender jeg mig jo ikke om og slår igen!) Jeg skælder ham ud og fortæller ham at det gør ondt, men det hjælper ikke rigtig, han gør det bare igen senere..
I dagplejen gør han det ikke rigtig ved de andre børn, han gjorde det på et tidspunkt hvor en pige bed ham igen, så hårdt at han havde tandmærker bag efter. (vores dagpleje var ude og skifte ble på en anden af børnene mens det skete) Men det har gjort at han ikke har bidt nogle der omme siden...
Er der nogle af jer der har prøvet det...??? og hvad gjorde I ved det..?? Jeg kunne virkelig godt bruge et godt råd.. Da jeg ikke har meget lyst til at bide ham... ved jo hvor ondt det gør..

Knus fra Camilla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej Camilla
William kan også finde på at bide, har desværre også gjort det et par gange i vuggestuen :$ Han er dog også selv blevet bidt nogle gange dernede. Pædagogerne siger det er en fase, og at man ikke kan gøre andet end at blive ved at fortælle ham, det gør ondt, at han ikke skal gøre det og så vise ham, man bliver ked af det. William er allerede gearet ned, det har taget i alt 2 måneder.
Knus Tina

Anmeld

30. januar 2008

Pia.

Hej Camillla.

:( - Bliver ret utilpas over det råd din sundhedsplejerske har givet dig - gad vide hvad hun ville råde dig til hvis han slog eller sparkede !!!
Nej du må selvfølgelig ikke bide igen.
Vi skal jo som forældre lære vores børn hvad der er rigtigt og forkert og bider vi igen, så må man vel gerne bide eller hvad ?

Desværre er der mange børn der bider og grunden til dette er jo gerne at de ikke kan udtrykke sig på anden vis end at bide.
Det er selvfølgelig ikke rart, men det eneste du kan gøre er jo at fortælle ham at det er MEGET forkert at bide.
En dreng på 2 år forstår godt et nej og at det IKKE er okay at bide.

Håber det bedste, Stort knus Pia, som vist har været ret heldig på det område med mine tre børn, men så kan de så meget andet ballade *GG* ;)

Anmeld

30. januar 2008

Tullebobs

Hej Camilla Det med at bide igen, det er simpelthen ikke okay:'( Så lærer han jo netop at det er en måde at kommunikere på, fy til jeres sundhedsplejerske:@ Nu ved jeg jo ikke, hvordan han er til at kommunikere sprogligt, men når børn bider eller slår sker det jo som oftest, fordi de kommer til kort sprogtlig og ikke kan udtrykke sig eller mangler ord, og så står det jo lige for at blive fysisk. Jeg synes, at I (og de andre voksne der er i hans liv) skal hjælpe ham med at sætte ord på i stedet for - for eksempel i en konfilkt med andre børn: "Jeg kan godt forstå at du bliver ked af det og sur, når XX tager tingene fra dig eller skubber, men så skal du sige hold op. Du må ikke bide". Jeg tror på, at det er den eneste vej frem. Pøj pøj med det... Kram Trine

Anmeld

30. januar 2008

Doktor Doolittle

William bider ikke når han kommer til kort. Det starter med at han kysser (han er en meget kærlig dreng) og til sidst kommer han til at bide lidt. Han er kun 1½ år. Knus Tina.

Anmeld

30. januar 2008

SaNiNa

hehe ja bide igen det sagde min dyrlæge osse engang til mig da min hoppe var begyndt at bide men der er da stor forskel på et hestebid og et barnebid. Bid godt nok min hest igen og den bid ialdrig igen derefter.

Men ville bliver tosset hvis hun var min sygeplejerske.
Men som de andre osse siger kan det være komunikation der er bristet eller at det er ved at være en dårlig vane syntes ikke du skal bide ham, men blive ved med at fortælle at det er forkert og at det gør ondt på dig/jer når han gør det.

Håber på denner periode snart er over så han ikke går og bider mere

Kuns Sanne

Anmeld

30. januar 2008

Pia.

hehe ja bide igen det sagde min dyrlæge osse engang til mig da min hoppe var begyndt at bide men der er da stor forskel på et hestebid og et barnebid. Bid godt nok min hest igen og den bid ialdrig igen derefter.

GRINER :D Sanne, helt samme historie kunne jeg fortælle . . . - min dyrlæge sagde også det samme, da jeg købt en bisk vallak der bed alt og alle. Jeg bed ham dog aldrig igen, meeen tanken var der tit. . .

Nå lige et lille sidespring ;)

Anmeld

30. januar 2008

MorCamilla

Hej til jer alle sammen..

Det var dejligt at få bekræftet at rådet fra sundhedsplejesken var en smule forkert.. Det er jeg glad for at I også synes da jeg synes det var noget værre noget at sige.. Mikkel er rigtig godt med sprogligt, man kan nemt forstå hvad han siger og han kan også snakke i sætninger... (hvilket sundhedsplejesken har sagt at det er ikke "normalt" at han skal kunne det endnu, så det er jo bare godt) Jeg siger mange tak for jeres råd og vil bare blive ved med at fortælle ham at det må han ikke. Jeg kan jo krydse fingre for at det bare er en periode han har..

Knus fra Camilla

Anmeld

30. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej Camilla
Det lyder til at du tackler det rigtig godt, så jeg er sikker på det bare er en kort periode :)
Knus fra Tina

Anmeld

30. januar 2008

Pia

Hej Camilla..

Kan godt forstå at du syntes det er træsl han bider og kan delvis godt forstå at du blev sur på din sundheds plejeske over det råd hun gav.
Dog vil jeg sige, at alt efter hvor slemt han bider, er din sunhedsplejeske råd måske den eneste løsning. :S
Lærke giv i dp med en dreng som bed . Helt præcis var det min kusines søn som hun gik i dp med.. Så de to børn kender jo hinanden ud over dp. Lærke var den eneste han ikke bed i dp..De andre bed han gentagende gange og han bed også han søster der hjemme og to gange min kusine og hendes mand..
De prøvede alverdens gode råd og talte med ham om det. ( han var 2½ da han begyndte og bide).. Han forstå godt havd de sagde til hamog han vidste egentlig også godt det var forkert.
Så en dag da han bed sin søster, så bed hun igen.. Hun er 2 år ældre end ham, men hun havde bare fået nok af det..Han blev jo forskrækket og så skulle man tro han havde fået sig en lære streg.. Men men.. der gik kun 1 time, så bed han sku hans søster igen..
Det skal siges at flere af de ganeg han har bidt folk, har han lavet store tand mærker i dem..
Da han så bed han søster igen, ja så blev det bare for meget for min kusine..
Så hun tog hans arm, bed ham igen og siden den dag har han ikke bidt.. Vil skynde mig og sige, at hun ikke bed ret hårdt, men først da hans mor lige som viste ham hvilken smerte han påførte andre, ja så forstod han det..

Den sammelignen med at man ikke slår igen , når de slår en.. Den syntes jeg ikke helt man kan bruge..
Vi ved jo alle godt at vores børn er meget forskellige..
Ikke at man skal slå sine børn, for selvfølgelig skal man ikke det.. for guds skyld ikke..
Men nogle gange tror jeg bare at de gamle husråd/ opdragelse måder ikke er så toset endda..

Nu håber jeg ikke der sidder en masse og føler sig stød over mit svar..:S
Min kusine er absolut ikke en dårlig mor, men i deres tilfælde var det altså bare nødvendigt, at sønnen smagte sin egene medicin.

Mvh Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.