Hej Camilla..
Kan godt forstå at du syntes det er træsl han bider og kan delvis godt forstå at du blev sur på din sundheds plejeske over det råd hun gav.
Dog vil jeg sige, at alt efter hvor slemt han bider, er din sunhedsplejeske råd måske den eneste løsning. :S
Lærke giv i dp med en dreng som bed . Helt præcis var det min kusines søn som hun gik i dp med.. Så de to børn kender jo hinanden ud over dp. Lærke var den eneste han ikke bed i dp..De andre bed han gentagende gange og han bed også han søster der hjemme og to gange min kusine og hendes mand..
De prøvede alverdens gode råd og talte med ham om det. ( han var 2½ da han begyndte og bide).. Han forstå godt havd de sagde til hamog han vidste egentlig også godt det var forkert.
Så en dag da han bed sin søster, så bed hun igen.. Hun er 2 år ældre end ham, men hun havde bare fået nok af det..Han blev jo forskrækket og så skulle man tro han havde fået sig en lære streg.. Men men.. der gik kun 1 time, så bed han sku hans søster igen..
Det skal siges at flere af de ganeg han har bidt folk, har han lavet store tand mærker i dem..
Da han så bed han søster igen, ja så blev det bare for meget for min kusine..
Så hun tog hans arm, bed ham igen og siden den dag har han ikke bidt.. Vil skynde mig og sige, at hun ikke bed ret hårdt, men først da hans mor lige som viste ham hvilken smerte han påførte andre, ja så forstod han det..
Den sammelignen med at man ikke slår igen , når de slår en.. Den syntes jeg ikke helt man kan bruge..
Vi ved jo alle godt at vores børn er meget forskellige..
Ikke at man skal slå sine børn, for selvfølgelig skal man ikke det.. for guds skyld ikke..
Men nogle gange tror jeg bare at de gamle husråd/ opdragelse måder ikke er så toset endda..
Nu håber jeg ikke der sidder en masse og føler sig stød over mit svar..:S
Min kusine er absolut ikke en dårlig mor, men i deres tilfælde var det altså bare nødvendigt, at sønnen smagte sin egene medicin.
Mvh Pia.
Anmeld