Hmm, jeg vil nu ikke sige at din sundhedsplejereske er helt galt på den...
det er altså nogen gange det der virker mest drastisk der er det der virker på problemet,
og jeg taler af bitter erfaring, eftersom at vi har en søn på nu 2år, men han startede med at Bide da han var 1½ de første par gange han gjorde det fik han bare ganske alm skæld ud, sat i skamme krogen, osv osv men efter at det ikke havde nogen effekt på drengen og han bagefter sad og grinede, tog vi rådet fra svigermor til os, og bed igen,
han blev temmelig forskrækket og self ked af det, men ikke mere end at man kunne trøste ham bagefter og nu er han 2 og han har aldrig bidt nogen lige siden, problem løst,
jeg siger ikke at man skal give børn igen af samme skuffe, eks hvis de slår slår man jo ikke igen, men der er også forskel, et barn på 2 der slår, slår i de fleste tilfælde ikke ret hårdt, men et barn der sætter hele tandsættet i skuldren,armen,låret på dig imens i leger det gør F! ondt. og hvis man mange gange har prøvet at skælde ud uden virkning, men kun fået et smørret grin tilbage, så må man jo gøre noget.
det lyder hårdt og brutalt, men der var jo ingen der sagde man skulle bide armen af det stakkels barn, man skal jo kun markere at det gør rent faktisk ondt det du gjorde,
og i de fleste tilfælde er der ikke opmærksomhed eller andet der er i vejen, men ganske simpelt et nyt trick de har lært i vuggestuen/DP´en, mange børn har sygelig trang til at få deres vilje overfor andre børn, og koste hvad det koste vil for at få den, og tja virker det der, sår virker det nok også der hjemme ved mor og far...
men opdragelse er meget forskelligt, nogen må det ene og nogen må noget andet, og nogen skælder ud på den ene måde og andre gør på en anden måde, men alt i alt skal man jo gøre hvad man føler sig mest tryk ved selv...
Anmeld