Børn født efter uge 41+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

Bayze

Anne85 skriver:

Til jer der har fået store børn der er blevet derinde et par uger over termin: Hvordan med amningen? Min ældste søn er jo som sagt kun født 3 dage efter termin... og han kom jo ud med den såkaldte "madpakke" så han kunne sagtens klare at vente til min mælk løb til... men jeg kan ikke lade vær med at tænke at hvis man går meget over tid så har bebsen brugt "madpakken" inden ankomst - og kan de mon så vente på at min mælk løber til? Eller vil hun måske have brug for erstatning? vil jo gerne hjem fra sygehuset lige efter fødslen - så frygter enhver lille "komplikation"

Tjah, der må jeg så desværre komme med en nedslående melding. Han var BRØLsulten og jeg havde slet ikke mælk nok. Hverken de første dage før mælken løb til men heller ikke efterfølgende. Bøvlede med amning en måneds tid men gik så fuldt over til mme. han har taget et halvt kilo på om ugen lige siden og vejer nu 11 uger gammel over 7,5 kg. - så der skulle noget til Men sådan behøver det altså slet ikke at gå, det skal du nok få til at fungere. Tror ikke mit ammeforløb havde så meget at gøre med fødselstidspunkte. Hvis dit barn er meget sultent inden mælken løber til og det græder meget pga  det, så kan du jo bare supplere med lidt mme de få dage det drejer sig om, det sker der ikke noget ved. Snak med dem om det på hospitalet, ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

Ox.

Anne85 skriver:

Så er det pyller moderen igen

Nu nåede jeg så ind i uge 42... gisp  Og selvom jeg er død utålmodig og synes det hele er tungt og trælst, så er det der fylder mest i mit lille hoved lie pt om hun nu har det godt derinde. Jeg er konstant opmærksom på den mindste bevægelse og frygter det værste.

Har skræktanker om moderkagen der ikke længere fungerer optimalt, at der er for lidt fostervand osv osv osv.

Hvad blir det for et barn der kommer ud - skal hun mon ha hjælp lige efter fødslen hvis den sidste tid i min mave har været turbulent.

Åh hvor tankerne kører.

Så fortæl mig piger... hvordan havde jeres små bebser det som er født her efter uge 41+??

Lilje (født 41+5) havde det ganske fint, der var intet, hun scorede topkaraktere med det samme, og vi fik at vide vi måtte tage hjem når vi ville

Anmeld

9. juli 2010

Anne85

Bayze skriver:

Tjah, der må jeg så desværre komme med en nedslående melding. Han var BRØLsulten og jeg havde slet ikke mælk nok. Hverken de første dage før mælken løb til men heller ikke efterfølgende. Bøvlede med amning en måneds tid men gik så fuldt over til mme. han har taget et halvt kilo på om ugen lige siden og vejer nu 11 uger gammel over 7,5 kg. - så der skulle noget til Men sådan behøver det altså slet ikke at gå, det skal du nok få til at fungere. Tror ikke mit ammeforløb havde så meget at gøre med fødselstidspunkte. Hvis dit barn er meget sultent inden mælken løber til og det græder meget pga  det, så kan du jo bare supplere med lidt mme de få dage det drejer sig om, det sker der ikke noget ved. Snak med dem om det på hospitalet, ikke...

Måske jeg burde købe lidt mme og nogle bægre til at ha herhjemme... for jeg regner jo med at sku hjem med det samme. Hun tror jeg helelr ikke hun er KÆÆÆMPE, men blev dog skønnet til 3900 g da jeg var 40+4 så hvis jeg ender med at gå til 42+ så kunne hun jo godt ryge op over de 4 kg og her synes jeg jeg har passet en del børn på neonatal der simpelthen var møg hamrende sultne da de kom til verden og slet ikke kunne klare sig med mor alene og derfor måtte have sonde eller mme på bægre

Anmeld

9. juli 2010

Anne85

Sussie&Lilje skriver:

Lilje (født 41+5) havde det ganske fint, der var intet, hun scorede topkaraktere med det samme, og vi fik at vide vi måtte tage hjem når vi ville

Dejligt

Anmeld

9. juli 2010

Bayze

Anne85 skriver:

Måske jeg burde købe lidt mme og nogle bægre til at ha herhjemme... for jeg regner jo med at sku hjem med det samme. Hun tror jeg helelr ikke hun er KÆÆÆMPE, men blev dog skønnet til 3900 g da jeg var 40+4 så hvis jeg ender med at gå til 42+ så kunne hun jo godt ryge op over de 4 kg og her synes jeg jeg har passet en del børn på neonatal der simpelthen var møg hamrende sultne da de kom til verden og slet ikke kunne klare sig med mor alene og derfor måtte have sonde eller mme på bægre

Ja, det er nok en god ide at have lidt liggende derhjemme. Det skal altså ikke bekymre dig. der sker ikke noget ved at supplere lidt lige de første par dage hvis hun er meget sulten og ked af det indtil mælken løber til. der var mange andre ting der komplicerede min amning og gjorde at det ikke gik. det skal nok gå

Anmeld

9. juli 2010

Mette.

Jeg fødte en velskabt lille prinsesse i 41+1. Hun var bare 3300 gram, så jeg gætter på det var derfor hun havde behov for lidt ekstra tid derinde

Jeg havde en lyn fødsel på 6 timer, så det behøver bestemt ikke gå dårligere fordi de bliver derinde lidt ekstra tid. Jeg er sikker på din lille prinsesse kommer lige om snart når hun er klar Ve-støv til dig!

Anmeld

9. juli 2010

N&J

Anne85 skriver:

Nu nåede jeg så ind i uge 42... gisp  Og selvom jeg er død utålmodig og synes det hele er tungt og trælst, så er det der fylder mest i mit lille hoved lie pt om hun nu har det godt derinde. Jeg er konstant opmærksom på den mindste bevægelse og frygter det værste.

Har skræktanker om moderkagen der ikke længere fungerer optimalt, at der er for lidt fostervand osv osv osv.

Hvad blir det for et barn der kommer ud - skal hun mon ha hjælp lige efter fødslen hvis den sidste tid i min mave har været turbulent.

Åh hvor tankerne kører.

Så fortæl mig piger... hvordan havde jeres små bebser det som er født her efter uge 41+??

Heller ingen problemer her, min datter er født 10 dage over tid, så det er vel 41+3 eller deromkring, min moderkage var ca. 1 kg, hun var en stor basse på 4620 g, men hendes far var også kæmpe da han blev født, havde næsten ingen fosterfedt på sig, desværre var hun ikke skruet ordentlig ned i mit bækken, men det havde vist mere med mit bækken og hendes størrelse end noget andet, hun fik mme 2 gange efter fødslen så hun ikke ville sulte, mens hun fik den smule mælk der var løbet til, fik det råd at lade hende sove på mit nøgne bryst og vupti så var mælken løbet til, hun havde en smule gulsort, men ikke noget der blev bahandlet, så min baby havde bare råhygget derinde, hvilket din baby sikkert også gør.. held og lykke med den kommende fødsel

Anmeld

9. juli 2010

Pige2009

Laura er født 42+1, og hun havde ingen problemer Fosterfedtet var væk og huden lidt tør, da hun jo er født mere end 2 uger over tiden. Ellers var hun sund og rask.

Min moderkage var også enorm, og Laura vejede 4200 og var 55 cm, så hun var også en stor pige

K.h. Linda

Anmeld

9. juli 2010

Low

Anne85 skriver:

Åh hvor tankerne kører.

Jeg blev sat igang 42+0 men fødte først 42+2. Min "lille" bebs vejede 4055 g og var 55 cm. Jeg fik 39 i feber få min. efter fødslen og så fik min Alexander noget medicin i 3 dage for at sikre at min feber ikke var gået ud over ham men det havde ikke noget at gøre med at jeg var gået over tid. Men ellers var alt som det skulle være

Anmeld

9. juli 2010

Caracatita

Nicolai havde stadig sin madpakke... Når de vejer over 4500g så skal de ha målt tre stabile blodsukre før de må komme hjem.. Så vi kom på storken.. JEg havde rigtig meget råmælk, og det kunne han sagtens klare sig på.. Min mælk løb til allerede på andendagen, så det var bare dejligt.. Han fik ikke erstatning før jeg startede på studiet igen da han var 4mdr...

Min søn vejede 4805 g ved fødslen, men han fik ikke målt noget blodsukker, og vi var hjemme 4 timer efter fødslen. Så der er nok forskel på, hvor man føder?!

Til gengæld skal man ved næste graviditet have lavet en glukosebelastning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.