Børn født efter uge 41+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.965 visninger
33 svar
0 synes godt om
8. juli 2010

Anne85

Så er det pyller moderen igen

Nu nåede jeg så ind i uge 42... gisp  Og selvom jeg er død utålmodig og synes det hele er tungt og trælst, så er det der fylder mest i mit lille hoved lie pt om hun nu har det godt derinde. Jeg er konstant opmærksom på den mindste bevægelse og frygter det værste.

Har skræktanker om moderkagen der ikke længere fungerer optimalt, at der er for lidt fostervand osv osv osv.

Hvad blir det for et barn der kommer ud - skal hun mon ha hjælp lige efter fødslen hvis den sidste tid i min mave har været turbulent.

Åh hvor tankerne kører.

Så fortæl mig piger... hvordan havde jeres små bebser det som er født her efter uge 41+??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

trine3112

Har desværre ikke noget svar, da jeg ikke har født endnu. Ville bare læse med og se, om jeg kunne blive klogere

/Trine

Anmeld

8. juli 2010

Halbschön

Anne85 skriver:

Nu nåede jeg så ind i uge 42... gisp  Og selvom jeg er død utålmodig og synes det hele er tungt og trælst, så er det der fylder mest i mit lille hoved lie pt om hun nu har det godt derinde. Jeg er konstant opmærksom på den mindste bevægelse og frygter det værste.

Har skræktanker om moderkagen der ikke længere fungerer optimalt, at der er for lidt fostervand osv osv osv.

Hvad blir det for et barn der kommer ud - skal hun mon ha hjælp lige efter fødslen hvis den sidste tid i min mave har været turbulent.

Åh hvor tankerne kører.

Så fortæl mig piger... hvordan havde jeres små bebser det som er født her efter uge 41+??

Hej Anne ;-)

Min søn er født 42+1(42+5 efter mens-beregnet termin)...

Moderkagen fungerede perfekt - rigtig fin var den... Havde en stor moderkage på 1kg - samme str som en tvillinge moderkage.. Min søn var en stor dreng - 4570g og 56cm... Han havde ingen problemer eller noget da han blev født...

Hans hud var begyndt at skalle allerede ved fødslen, fordi han havde lagt der så længe, men det er der jo intet galt i... Tjaaah, alt i alt en sund og rask dreng ;-)

Anmeld

8. juli 2010

MariaJ

Min lille guldklump, Johanna, er født 41+5. Hun var helt som hun skulle være. Vejede 3740g, var 50 cm og fik en APGAR score på 10 fem minutter efter fødslen, så ingenting i vejen med hende selvom hun havde taget sig god tid derinde. Jeg var også dødnervøs og utålmodig og bange for at hun ikke skulle have det godt derinde, men alt var normalt. Fødslen gik så småt i gang af sig selv, da jeg var 41+3.

Håber du snart har bebsen i dine arme. Dagene føles bare uendeligt lange, når man er gået over tiden.

Maria

Anmeld

8. juli 2010

sus34

Hejsa.

Bare rolig, din baby kan sagtens have det fint selv om den er lidt langsom med at ville ud. Jeg har 3 børn indtil videre og de havde bestemt heller ikke travlt.

Den første gik vandet godt nok på den dag jeg havde termin men der kom absolut ingen veer.. så jeg blev sat igang 2 dage efter.. tog dog 3 stikpiller og ve-drop før han ville ud, så han kunne sagtens have blevet derinde.

Den næste blev jeg sat i gang da jeg var 2 unger over tiden... men her var 1 stikpille dog nok til at han ville ud...

Den sidste ( indtil nu... skal føde igen til oktober, dog med en anden far, så måske kommer det til at gå anderledes..) kom heldigvis uden hjælp... 1 uge over terminen.. men skanningen havde rykket terninen 1 uge fordi hans hoved har smalt.. for lille når de målte tværsnit men fint når de målte omkreds.. så jeg er ret sikker på det faktisk også var 2 uger over tiden.

Og alle mine børn har haft det fint!!!! Både i maven og bagefter.

Jeg læste i en bog... at det er indkodet i barnets gener fra både mor og far hvornår det vil fødes... derfor jeg har et lille håb om ikke at skulle vente 2 uger ekstra denne gang...

Du må bare være tålmodig lidt endnu.

Knus og held og lykke herfra.

Hilsen Susanne

Anmeld

8. juli 2010

lonemus

Mit 2. barn fødte jeg, da jeg var 41+6.

Han havde det fint, der var rigeligt med fostervand, moderkagen var fin og det hele. Han vejede 4300 gram, så han var stor

Der var ingen problemer og vi kom hjem 4 timer efter. Dog gik min fødsel meget stærkt - det gjorde det osse første gang, så hans hjertelyd dykkede en del under fødslen. De holdt meget øje med det og ville give mig et akut kejsersnit, hvis jeg ikke selv kunne få ham ud. Men det kunne jeg sagtens og det gik meget stærkt LIge efter fødslen fik han taget en blodprøve fra navlestrengen for at være sikker på han var okay - dét var han heldigvis og hans hjertelyd dykkede kun fordi fødslen gik meget stærkt, så han blev stresset.

Men altså, ingen problemer her. I dag er han en sund og frisk dreng på 3 år

Lone

Anmeld

8. juli 2010

Valle81

Åh hvor tankerne kører.

Hejsa:0)

Jeg fødte Anton da kjeg var 41+5 og der var intet. Ingen komplikationer i forhold til fødslen eller mig eller ham:0) Han var 3325 gram og 51 cm og moderkagen var stor og flot på 725 gram:0) Så alt i skønneste orden:0)

Han fejlede intet og fejler intet - min moderkage var perfekt osv:0)

Stort knus og held og lykke med den forhåbentlige snart forestående fødsel:0)

Anmeld

8. juli 2010

Anne85

Renée88 skriver:

Hej Anne ;-)

Min søn er født 42+1(42+5 efter mens-beregnet termin)...

Moderkagen fungerede perfekt - rigtig fin var den... Havde en stor moderkage på 1kg - samme str som en tvillinge moderkage.. Min søn var en stor dreng - 4570g og 56cm... Han havde ingen problemer eller noget da han blev født...

Hans hud var begyndt at skalle allerede ved fødslen, fordi han havde lagt der så længe, men det er der jo intet galt i... Tjaaah, alt i alt en sund og rask dreng ;-)

Hvor dejligt at han bare var sund og rask  Blev du sat igang eller gik du igang af dig selv da du var 42+1?

Anmeld

8. juli 2010

Anne85

MariaJ skriver:

Min lille guldklump, Johanna, er født 41+5. Hun var helt som hun skulle være. Vejede 3740g, var 50 cm og fik en APGAR score på 10 fem minutter efter fødslen, så ingenting i vejen med hende selvom hun havde taget sig god tid derinde. Jeg var også dødnervøs og utålmodig og bange for at hun ikke skulle have det godt derinde, men alt var normalt. Fødslen gik så småt i gang af sig selv, da jeg var 41+3.

Håber du snart har bebsen i dine arme. Dagene føles bare uendeligt lange, når man er gået over tiden.

Maria

Ja dagene er uendelig lange. Og tankerne får bare frit løb... er så bange for at der skal ske hende noget i denen dumme overtid hun tilbringer derinde... kan hun så komme ud så mor kan passe på hende

Anmeld

8. juli 2010

Anne85

sus34 skriver:

Hejsa.

Bare rolig, din baby kan sagtens have det fint selv om den er lidt langsom med at ville ud. Jeg har 3 børn indtil videre og de havde bestemt heller ikke travlt.

Den første gik vandet godt nok på den dag jeg havde termin men der kom absolut ingen veer.. så jeg blev sat igang 2 dage efter.. tog dog 3 stikpiller og ve-drop før han ville ud, så han kunne sagtens have blevet derinde.

Den næste blev jeg sat i gang da jeg var 2 unger over tiden... men her var 1 stikpille dog nok til at han ville ud...

Den sidste ( indtil nu... skal føde igen til oktober, dog med en anden far, så måske kommer det til at gå anderledes..) kom heldigvis uden hjælp... 1 uge over terminen.. men skanningen havde rykket terninen 1 uge fordi hans hoved har smalt.. for lille når de målte tværsnit men fint når de målte omkreds.. så jeg er ret sikker på det faktisk også var 2 uger over tiden.

Og alle mine børn har haft det fint!!!! Både i maven og bagefter.

Jeg læste i en bog... at det er indkodet i barnets gener fra både mor og far hvornår det vil fødes... derfor jeg har et lille håb om ikke at skulle vente 2 uger ekstra denne gang...

Du må bare være tålmodig lidt endnu.

Knus og held og lykke herfra.

Hilsen Susanne

Ja du har sikkert ret i at det ligegr i generne hvornår børnene komemr til verden. Og min egen mor gik også noget over tid med alle os tre børn (eller - ik mig for jeg er født ved pks). Men jeg fødte min søn da jeg var 40+3 så lillesøster burde jo være kommet nu.

Men hvor er det dejligt at læse at du har fået tre sunde unger selvom de tog sig lang tid undervejs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.