Anne85 skriver:
Hvor dejligt at han bare var sund og rask
Blev du sat igang eller gik du igang af dig selv da du var 42+1?
Min historie:
Jeg fik allerede at vide i uge 34 da jeg var til vægtscanning, at jeg max måtte gå til terminen pga stort barn.. I uge 34 vejede han 3122g... Men denne lagde glemte at notere den i journalen - GREAT! Så jeg var til igansættelsessamtale på Kolding Sygehus da jeg var 41+3, hvor selvsamme læge scannede Nicolai til at veje 4504g og sagde "HVORFOR ER DU IKKE BLEVET SAT IGANG ALLEREDE?".. Hmm Tjah, hvorfor mon.. Han sagde så at de ville sætte mig igang samme aften, for der var ingen grund til at han skulle blive større når jeg var første gangs... Jeg tog hjem og ventede blot på opkald fra FG sidst på eftermiddagen, og i ventetiden ringede jeg til de nærmeste og fortalte at nu blev jeg sat igang... Kl 16 ringede en jm og sagde at de ikke ville sætte mig igang, for hende der havde undersøgt mig tidligere på dagen var sikker på at jeg selv ville gå igang inden et døgn da livmoderhalsen næsten var udslettet.. Og hvis det utænkelige skulle ske, kunne jeg møde op fredag aften kl 19 til igangsættelse(42+0)... Hmmm..
Nå, der skete INTET og jeg mødte oå fredag aften kl 19 uden en eneste ve eller vandafgang... Jeg fik kørt kurve, og jm fandt stikpiller frem, og kæresten og jeg havde sendt svigermor i bilka efter kage, som vi så kunne få med hjem, når vi skulle hjem og venter på veer efter stikpiller.. Da hun så undersøger mig og skal til at stikke pillerne op siger hun: "Jamen du er jo 2cm åben, så jeg pakker pillerne væk igen, og så tager jeg dit vand i stedet".. FEDT... Så fik jeg taget vandet 19.45... Skulle gå rundt for at sætte veerne igang.. Sad og så Vild med Dans i tv-stuen, og svigermor kom med kagen og kørte igen... Veerne kom ikke, så jeg kom på fødestue og fik lagt ve-drop.. Kl 23 kom veerne rullende indover - UDEN pauser.. Puuuh... Jeg kunne ikke komme i vand som ønsket pga vedrop og CTG, så jeg lå bundet til sengen.. Kl 2 hulkede jeg efter smertestillende, og jm undersøgte mig.. KUN 3 CM!! Gisp.. Lang vej endnu og hun anbefalede epi... Mit bedste valg... Kl 3 fik jeg anlagt epi... Kl 5 kom presseveerne... Kl 7 måtte jeg presse.. 7.18 er han ude! Dejlig fødsel.. Drømmefødsel for mig, og jeg havde en god igangsættelse!!! ;-)
Anmeld