Børn født efter uge 41+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

Anne85

lonemus skriver:

Mit 2. barn fødte jeg, da jeg var 41+6.

Han havde det fint, der var rigeligt med fostervand, moderkagen var fin og det hele. Han vejede 4300 gram, så han var stor

Der var ingen problemer og vi kom hjem 4 timer efter. Dog gik min fødsel meget stærkt - det gjorde det osse første gang, så hans hjertelyd dykkede en del under fødslen. De holdt meget øje med det og ville give mig et akut kejsersnit, hvis jeg ikke selv kunne få ham ud. Men det kunne jeg sagtens og det gik meget stærkt LIge efter fødslen fik han taget en blodprøve fra navlestrengen for at være sikker på han var okay - dét var han heldigvis og hans hjertelyd dykkede kun fordi fødslen gik meget stærkt, så han blev stresset.

Men altså, ingen problemer her. I dag er han en sund og frisk dreng på 3 år

Lone

Hvor dejligt  Hvornår fødte du den første?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

Anne85

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Jeg fødte Anton da kjeg var 41+5 og der var intet. Ingen komplikationer i forhold til fødslen eller mig eller ham:0) Han var 3325 gram og 51 cm og moderkagen var stor og flot på 725 gram:0) Så alt i skønneste orden:0)

Han fejlede intet og fejler intet - min moderkage var perfekt osv:0)

Stort knus og held og lykke med den forhåbentlige snart forestående fødsel:0)

Hvor dejligt at læse at I alle har fået sunde og raske børn selvom de har brugt lidt ekstra tid derinde

Anmeld

8. juli 2010

Bayze

Anne85 skriver:

Så er det pyller moderen igen

Nu nåede jeg så ind i uge 42... gisp  Og selvom jeg er død utålmodig og synes det hele er tungt og trælst, så er det der fylder mest i mit lille hoved lie pt om hun nu har det godt derinde. Jeg er konstant opmærksom på den mindste bevægelse og frygter det værste.

Har skræktanker om moderkagen der ikke længere fungerer optimalt, at der er for lidt fostervand osv osv osv.

Hvad blir det for et barn der kommer ud - skal hun mon ha hjælp lige efter fødslen hvis den sidste tid i min mave har været turbulent.

Åh hvor tankerne kører.

Så fortæl mig piger... hvordan havde jeres små bebser det som er født her efter uge 41+??

Kære du

Jeg fødte 41+3 i april måned, og jeg havde det nøjagtigt ligesom dig - jeg var ved at blive bims til sidst - ville bare have ham UD!!

Moderkagen sætter langsomt ud, så at sige, det er ikke noget der sjker sådan BANG! Og det er slet ikke problematisk at barent bliver derinde 2 uger efter termin. Du er ikke "gået over tid". Almindelig tid er 3 uger før og 2 uger efter termin. I gamle dage kunne man jo fx gå 5 uger over tid uden at blive sat i gang, og der kunne det med moderkagen nogle gange få betydning.

Jeg fødte en stor og stærk dreng og fik at vide at jeg skulle være glad at han var så færdigbagt Det er jeg også NU, men da det stod på synes jeg det var hårdt. men det er HELT normalt at man panikker til sidst, jeg talte meget med min jordemor om det, og hun sagde at hun ville have været mere nervøs hvis jeg ikke havde haft det sådan. Fødslen forløb HURTIGT og uden komplikationer og moderkagen var stor og flot og sund.

Kære du - lige om lidt er du i mål, og du føder helt sikker en stærk, færdigbagt og levedygtig pige der er klar til at komme ud og give den gas. Tilklykke med det og held og lykke med fødslen:-)

Anmeld

8. juli 2010

Anne85

Bayze skriver:

Kære du

Jeg fødte 41+3 i april måned, og jeg havde det nøjagtigt ligesom dig - jeg var ved at blive bims til sidst - ville bare have ham UD!!

Moderkagen sætter langsomt ud, så at sige, det er ikke noget der sjker sådan BANG! Og det er slet ikke problematisk at barent bliver derinde 2 uger efter termin. Du er ikke "gået over tid". Almindelig tid er 3 uger før og 2 uger efter termin. I gamle dage kunne man jo fx gå 5 uger over tid uden at blive sat i gang, og der kunne det med moderkagen nogle gange få betydning.

Jeg fødte en stor og stærk dreng og fik at vide at jeg skulle være glad at han var så færdigbagt Det er jeg også NU, men da det stod på synes jeg det var hårdt. men det er HELT normalt at man panikker til sidst, jeg talte meget med min jordemor om det, og hun sagde at hun ville have været mere nervøs hvis jeg ikke havde haft det sådan. Fødslen forløb HURTIGT og uden komplikationer og moderkagen var stor og flot og sund.

Kære du - lige om lidt er du i mål, og du føder helt sikker en stærk, færdigbagt og levedygtig pige der er klar til at komme ud og give den gas. Tilklykke med det og held og lykke med fødslen:-)

Hi hi... tak for dit opmuntrende indlæg

Anmeld

8. juli 2010

Anne85

Til jer der har fået store børn der er blevet derinde et par uger over termin: Hvordan med amningen? Min ældste søn er jo som sagt kun født 3 dage efter termin... og han kom jo ud med den såkaldte "madpakke" så han kunne sagtens klare at vente til min mælk løb til... men jeg kan ikke lade vær med at tænke at hvis man går meget over tid så har bebsen brugt "madpakken" inden ankomst - og kan de mon så vente på at min mælk løber til? Eller vil hun måske have brug for erstatning? vil jo gerne hjem fra sygehuset lige efter fødslen - så frygter enhver lille "komplikation"

Anmeld

8. juli 2010

lonemus

Anne85 skriver:

Hvor dejligt  Hvornår fødte du den første?

Første gang fødte jeg, da jeg var i uge 39+4, så det var næsten lige på terminen

Men jeg har født meget hurtigt begge gange - 1. gang tog fødslen 6 timer, fra vandet gik til jeg havde min datter i armene. 2. gang tog fødslen kun 3 timer, fra jeg fik den første ve til jeg havde min søn i armene - jeg nåede kun at være på fødegangen 35 minutter, og så var han født

Så hvis jeg en dag skal føde et 3. barn skulle jeg forvente en fødsel fra start til slut på 1½ time, i følge min jordemoder Det er jo dejligt det går stærkt, men det kan altså osse gå for stærkt. Jeg syntes det for stærkt 2. gang og det var da heller ikke rart, at min søn's hjertelyd dykkede fordi han blev stresset. Men heldigvis gik det hele jo godt

Held og lykke med din snarlige fødsel .)

Lone

Anmeld

8. juli 2010

Halbschön

Anne85 skriver:

Hvor dejligt at han bare var sund og rask  Blev du sat igang eller gik du igang af dig selv da du var 42+1?

Min historie:

Jeg fik allerede at vide i uge 34 da jeg var til vægtscanning, at jeg max måtte gå til terminen pga stort barn.. I uge 34 vejede han 3122g... Men denne lagde glemte at notere den i journalen - GREAT! Så jeg var til igansættelsessamtale på Kolding Sygehus da jeg var 41+3, hvor selvsamme læge scannede Nicolai til at veje 4504g og sagde "HVORFOR ER DU IKKE BLEVET SAT IGANG ALLEREDE?".. Hmm Tjah, hvorfor mon.. Han sagde så at de ville sætte mig igang samme aften, for der var ingen grund til at han skulle blive større når jeg var første gangs... Jeg tog hjem og ventede blot på opkald fra FG sidst på eftermiddagen, og i ventetiden ringede jeg til de nærmeste og fortalte at nu blev jeg sat igang... Kl 16 ringede en jm og sagde at de ikke ville sætte mig igang, for hende der havde undersøgt mig tidligere på dagen var sikker på at jeg selv ville gå igang inden et døgn da livmoderhalsen næsten var udslettet.. Og hvis det utænkelige skulle ske, kunne jeg møde op fredag aften kl 19 til igangsættelse(42+0)... Hmmm..

Nå, der skete INTET og jeg mødte oå fredag aften kl 19 uden en eneste ve eller vandafgang... Jeg fik kørt kurve, og jm fandt stikpiller frem, og kæresten og jeg havde sendt svigermor i bilka efter kage, som vi så kunne få med hjem, når vi skulle hjem og venter på veer efter stikpiller.. Da hun så undersøger mig og skal til at stikke pillerne op siger hun: "Jamen du er jo 2cm åben, så jeg pakker pillerne væk igen, og så tager jeg dit vand i stedet".. FEDT... Så fik jeg taget vandet 19.45... Skulle gå rundt for at sætte veerne igang.. Sad og så Vild med Dans i tv-stuen, og svigermor kom med kagen og kørte igen... Veerne kom ikke, så jeg kom på fødestue og fik lagt ve-drop.. Kl 23 kom veerne rullende indover - UDEN pauser.. Puuuh... Jeg kunne ikke komme i vand som ønsket pga vedrop og CTG, så jeg lå bundet til sengen.. Kl 2 hulkede jeg efter smertestillende, og jm undersøgte mig.. KUN 3 CM!! Gisp.. Lang vej endnu og hun anbefalede epi... Mit bedste valg... Kl 3 fik jeg anlagt epi... Kl 5 kom presseveerne... Kl 7 måtte jeg presse.. 7.18 er han ude! Dejlig fødsel.. Drømmefødsel for mig, og jeg havde en god igangsættelse!!! ;-)

Anmeld

8. juli 2010

Halbschön

Anne85 skriver:

Til jer der har fået store børn der er blevet derinde et par uger over termin: Hvordan med amningen? Min ældste søn er jo som sagt kun født 3 dage efter termin... og han kom jo ud med den såkaldte "madpakke" så han kunne sagtens klare at vente til min mælk løb til... men jeg kan ikke lade vær med at tænke at hvis man går meget over tid så har bebsen brugt "madpakken" inden ankomst - og kan de mon så vente på at min mælk løber til? Eller vil hun måske have brug for erstatning? vil jo gerne hjem fra sygehuset lige efter fødslen - så frygter enhver lille "komplikation"

Nicolai havde stadig sin madpakke... Når de vejer over 4500g så skal de ha målt tre stabile blodsukre før de må komme hjem.. Så vi kom på storken.. JEg havde rigtig meget råmælk, og det kunne han sagtens klare sig på.. Min mælk løb til allerede på andendagen, så det var bare dejligt.. Han fik ikke erstatning før jeg startede på studiet igen da han var 4mdr...

Anmeld

8. juli 2010

piadas

Jeg fødte først 42+5 første gang og 42+1 anden gang, og mine børn vejede henholdsvis 3880 og 4020 gram, så jeg synes jo ikke de var megastore, når man tænker på, hvor lang tid, jeg gik over! Jeg havde heller ikke problemer med amning eller noget. Min søn fik lidt modermælkserstatning det første døgns tid, og det var fordi det endte i kejsersnit og han bøvlede lidt med maven. Han ville alligevel ikke tage flasken, så efter det første døgn, ammede jeg 100%.

Fostervandet var lidt grønt den ene af gangene (jeg kan ikke huske ved hvilken - det er 6 og 9 år siden), men det var vist mere fordi fødslen var langtrukken og barnet blev stresset.

Begge mine børn er sunde og raske idag, så jeg frygter egentlig ikke så meget at gå over tid denne gang, for det gør jeg jo nok!

Knus og vestøv

Pia 10+4

Anmeld

8. juli 2010

Sara.

Anne85 skriver:

Så er det pyller moderen igen

Nu nåede jeg så ind i uge 42... gisp  Og selvom jeg er død utålmodig og synes det hele er tungt og trælst, så er det der fylder mest i mit lille hoved lie pt om hun nu har det godt derinde. Jeg er konstant opmærksom på den mindste bevægelse og frygter det værste.

Har skræktanker om moderkagen der ikke længere fungerer optimalt, at der er for lidt fostervand osv osv osv.

Hvad blir det for et barn der kommer ud - skal hun mon ha hjælp lige efter fødslen hvis den sidste tid i min mave har været turbulent.

Åh hvor tankerne kører.

Så fortæl mig piger... hvordan havde jeres små bebser det som er født her efter uge 41+??

Min datter fødte jeg uge 41 + 0 - fødslen gik godt - jeg havde det godt - lærke var 50 cm og vejede 3580 og fik top score med det samme

Min søn fødte jeg uge 41 + 5 - fødslen gik godt - jeg havde det godt - nor var 52 cm og vejede 3460 og fik top scorer med det samme

Det eneste dårlige ved Nors sene fødsel var at de under fødslen ville ta vandet... men da de tog det var der ikke noget

Så de sagde det var rigtig godt han valgte at komme ud der og ikke en dag eller to senere....

Held og lykke med den forstående fødsel.. hvor spændende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.