Hvor dyrt bor i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

Mette Nexø

Jeg bor i en 3 vær til 5900 og får 667 i boligsikring er selv enlig mor og synes ikke man får noget serveret på et sølv fad, flytter dog til noget billigere om en mdr fordi jeg ikke har råd til min nuværende bolig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

N&J

DK skriver:

Da jeg var single på SU, boede jeg i et lille hus helt inde i bymidten med en lille have til. Det var ca. 110 m2 og kostede 6500 kr om måneden. Jeg fik 4500 kr hver måned i boligsikring!!!! Det var SINDSYGT!

Derudover så levede jeg altså rigtig godt på SU. Altså må får jo dobbelt SU (små 11000 kr) og man får ekstra børnepenge oven i de alm. børnepenge. Og jeg fik hel friplads i vuggestuen! Mine faste omkostninger var på et minimum og derfor var der masser af frirum i økonomien!!

Det forstår jeg altså ikke, jeg har læst mig til at man højst må have et vær. mere end hvad man er, og så får man da kun 8400 i su ialt (uden lån i hvert fald).. men det er måske mig der går glip af et eller andet tilskud, for jeg syntes ikke der er alverden penge at gøre godt med efter regninger, forsikringer, husleje osv.. men det ville da være dejligt hvis der var.. (jeg har lige under 10000 om mdr. ialt (incl alle tilskud) og til alt).. når halvdelen går til faste udgifter, så er der jo ikke meget igen.. (eller det var der da fødevarene var lidt billigere, men de er jo også blevet dyrere)

Anmeld

8. juli 2010

wamse

N&J skriver:

Det forstår jeg altså ikke, jeg har læst mig til at man højst må have et vær. mere end hvad man er, og så får man da kun 8400 i su ialt (uden lån i hvert fald).. men det er måske mig der går glip af et eller andet tilskud, for jeg syntes ikke der er alverden penge at gøre godt med efter regninger, forsikringer, husleje osv.. men det ville da være dejligt hvis der var.. (jeg har lige under 10000 om mdr. ialt (incl alle tilskud) og til alt).. når halvdelen går til faste udgifter, så er der jo ikke meget igen.. (eller det var der da fødevarene var lidt billigere, men de er jo også blevet dyrere)

Hvor meget får du i boligsikring? For jeg har fået af vide at man max får 3177 i boligsikring og det er for 60 m2 for mig og 20m2 pr barn man får for. Så jeg kan få for 100 m2. bolig.

Anmeld

8. juli 2010

N&J

wamse skriver:

Hvor meget får du i boligsikring? For jeg har fået af vide at man max får 3177 i boligsikring og det er for 60 m2 for mig og 20m2 pr barn man får for. Så jeg kan få for 100 m2. bolig.

Jeg får ingenting.. men kunne få 277 eller noget ligende (da min nuværende husleje ikke er høj (men der er ekstra udgifter pga. nyt bad og køkken, som ikke bliver talt med i beregningerne) flytter snart, så har lidt ikke søgt det med vilje.. ;O)

Men det er mere fordi jeg har forstået det sådan at jeg ikke må have mere end en 3. vær. i vores tilfælde ellers kan vi ikke få boligsikring, men det kan selvfølgelig godt være mig der husker forkert.. 

Anmeld

8. juli 2010

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Af hvad jeg har kunnet læse mig frem til, inde på SU styrelsens hjemmeside, kan man få 5384 kr × 2 når man er forsørger - altså 10.768 kr (før skat)

Derudover kan man hvis man vil, søge SU lån på 2649 kr + supplerende SU lån på 1326 kr = 3975 kr (som man ikke skal betale skat af)

Har jeg mon forstået det rigtigt?

Anmeld

8. juli 2010

Ayasmor

N&J skriver:

Det forstår jeg altså ikke, jeg har læst mig til at man kan få boligsikring hvis man bor i en lejlighed men ikke mere end 1 vær. mere end det antal personer der er, altså mig og Nikita kan ikke få boligsikring hvis vi vælger en 4 vær, men kun ved en 3 og 2 vær., er der nogen der kan forklare mig det, for det forstår jeg ikke noget af.. ;O)

det er regnet ud på antal kvm. 1 voksen kan få op til 60 kvm og et barn 25 (eller også er det 65 og 20).. men ihvertfald kan min datter og jeg få sikring op til 85 kvm.

Anmeld

8. juli 2010

line melias mor

N&J skriver:

Jeg får ingenting.. men kunne få 277 eller noget ligende (da min nuværende husleje ikke er høj (men der er ekstra udgifter pga. nyt bad og køkken, som ikke bliver talt med i beregningerne) flytter snart, så har lidt ikke søgt det med vilje.. ;O)

Men det er mere fordi jeg har forstået det sådan at jeg ikke må have mere end en 3. vær. i vores tilfælde ellers kan vi ikke få boligsikring, men det kan selvfølgelig godt være mig der husker forkert.. 

du kan ALTID få boligsikring. i odense er det optil90 kvadratmeter,hvis jeg nu var alene og boedepå94 kvadratmeter ville jeg stadig få boligsikring bare kun op til90 kvadratmeter

Anmeld

8. juli 2010

line melias mor

Mette Nexø skriver:

Jeg bor i en 3 vær til 5900 og får 667 i boligsikring er selv enlig mor og synes ikke man får noget serveret på et sølv fad, flytter dog til noget billigere om en mdr fordi jeg ikke har råd til min nuværende bolig.

det forstår jeg ikke min veninde er alene og har en husleje på 4500 hun får 2276 i boligsikring om måneden men det på kontanthjælp

Anmeld

8. juli 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg bor i en 3-værelses . 85m2 til 4550,- pr mdr. + forbrug..

Husk at du kan søge boligsikring. 60m2 pr voksen og 20m2 pr barn. boligsikringen bliver udregnet ud fra boligensstørrelse og din indtægt

Anmeld

9. juli 2010

Mie A

N&J skriver:

Antallet af værelser har ikke betydning for beregningen af boligsikringen. Det er kvm. Den første person i hustanden kan få for 65 kvm og de efterfølgende kan få for 20 kvm hver. Det vil sige at du og sin datter kan få boligsikring til 85 kvm. Kvm udover dette vil blive modregnet i huslejen og dermed gøre den mindre end den reelt er, når systemet skal beregne hvor meget boligsikring man får.

Udgifter til udskiftning af køkken og bad skal tælle med, hvis du ikke selv har valgt at det skal skiftes.

Jeg sidder som sagsbehandler på en kommune og beregner boligsikring...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.