Hvor dyrt bor i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

millesofie

Anonym skriver:

Mig og kæresten er blevet enige om, at flytte hver for sig

Så jeg er igang med at finde et nyt sted at bo, og så er det jeg tænker, hvor dyr en lejlighed vil jeg egentlig kunne have råd til at bo i?

Jeg bliver alene med 2 børn og vil være noget ked af, at skulle nøjedes med en 2-værelses

Hvor dyrt/billigt bor I andre enlige mødre?

jeg bor i hus som jeg deler så jeg sidder ok billigt i det vi betaler tilsammen 6800 jeg får så oveni boligsikring

du kan sagens finde noget større og i følge lejeloven har du ret til et værelse pr person dvs i er tre så det er en fireværelses lejlighed du skal ud og kigge efter og så skal du hen til kommunen og søge boligsikring

held og lykke og et stort kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

SHERO

Jeg bor i en stor 3. værelses på 100 m2, gir ca. 5500 inkl el og tv som er med i huslejen... Før boligstøtte er det ca. 6000 :-) får mere når jeg går på dagpenge... eller det håber jeg i hvert fald..

Anmeld

8. juli 2010

MorTilGustav

Jeg bor på kollegie og har 60 m2 til ca 5400 kr. Efter boligstøtte blir det ca 2800

Anmeld

8. juli 2010

Anonym trådstarter

Michael healer skriver:

Hej

Du kan beregne din boligstøttes størrelse sådan ca. på denne side

https://dinboligstoette.borgerservice.dk/KMD.LE.DinBoligstoette.Beregn/Side1View.aspx?p=bs

Så der dette om børntilskud

Det ordinære børnetilskud er på 1.217 kr. i kvartalet per barn (2010). Det er den, der har forældremyndigheden, der skal være enlig forsørger. Er der fælles forældremyndighed, er det den, som barnet opholder sig mest hos, som skal være enlig forsørger. Hvis barnet opholder sig lige meget hos begge forældre, er det den, barnet er tilmeldt folkeregisteret hos.

Hvis du modtager ordinært børnetilskud, kan du derudover få et ekstra børnetilskud, hvis du som enlig forsørger har forældremyndigheden og har barnet boende hos dig. Det ekstra børnetilskud er på 1.239 kr. i kvartalet (2010) - uanset antallet af børn

Her kan du så søge om det ekstra børnetilskud

https://www.borger.dk/Selvbetjening/Sider/fakta.aspx?sbid=8654

Her er der om at søge børne bidrag

http://www.statsforvaltning.dk/portal/site.asp?p=703

mvh Michael

Er det kun hvis jeg har ene forældremyndighed jeg kan søge ekstra børnetilskud.

Det er planen at vi skal blive ved med, at have fælles forældremyndighed, men at børnene skal bo hos mig

Anmeld

8. juli 2010

Michael healer

Hej

Jeg vil tro du godt kan få det, men er ikke 100% sikker, men søg det, der kan jo ikke ske andet end at du i bedste fald for det, og i værst fald ikke for det ;-)

mvh Michael

Anmeld

8. juli 2010

DK

Da jeg var single på SU, boede jeg i et lille hus helt inde i bymidten med en lille have til. Det var ca. 110 m2 og kostede 6500 kr om måneden. Jeg fik 4500 kr hver måned i boligsikring!!!! Det var SINDSYGT!

Derudover så levede jeg altså rigtig godt på SU. Altså må får jo dobbelt SU (små 11000 kr) og man får ekstra børnepenge oven i de alm. børnepenge. Og jeg fik hel friplads i vuggestuen! Mine faste omkostninger var på et minimum og derfor var der masser af frirum i økonomien!!

Anmeld

8. juli 2010

DK

Anonym skriver:

Det er planen at vi skal blive ved med, at have fælles forældremyndighed, men at børnene skal bo hos mig

Alle i dag får per automatik fælles forældremyndighed. Men hvis du er alene og barnet bor hos dig, så er du enlig forsøger og kan få ekstra tilskud. Forældremyndighed har noget at gøre med at træffe beslutninger fælles for barnet. Ikke noget med selve forsørgelsen af barnet!

Anmeld

8. juli 2010

frk Jensen

Anonym skriver:

Hejsa..

du skal have bopoælsretten på dine børn hos dig, og være ugift for at få de ekstra børnepenge.

du kan som bare gå ned på kommunen og få dem til at hjælpe dig med alle de papire du skal udfylde..

kram betina

Anmeld

8. juli 2010

Sommerfuglelarven

Vi bor i et 4-værelses rækkehus på 106 kvm med for- og baghave, og vi giver 5102 kr incl vand og varme.

Anmeld

8. juli 2010

Bamseboet :D

vi bor i en andelsbolig på 95 m2 i 1½ plan, og giver 7800 i husleje + 2000 i afdrag på lånet til andelen... så lige knapt 10000, og dertil kommer strøm og varme.

Min mand er på kontant hjælp, og jeg arbejder som kordinator på en fabrik... så pengene er også ret små her hjemme med 2 børnehave børn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.