Hvor dyrt bor i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2010

Millesmammi

jeg flytter i lejet hus, i næste uge. 3 værelset og 70 kvm - jeg skal give 3900 + forbrug.

og så kommer jeg til at få boligsikring, men har stadig ikke hørt hvor meget jeg kan få

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

4kløver

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar

Jeg glæder mig til det hele er faldet på plads, og jeg har fundet et sted at bo. Ligenu bekymrer økonomien mig en hel del. Synes det er lidt af en jungle, at finde ud af hvad man kan søge af forskellige tilskud, osv.

Arghh... det hele virker så uoverskueligt ligenu  

hejsa nu ved jeg ikke lige hvor du bor.. men jeg bor i odense og fik tilbudt en 4 vær. til 2800-3000kr.. syndes det var billigt men ikke stort nok til os

Anmeld

7. juli 2010

line melias mor

4kløver skriver:

hejsa nu ved jeg ikke lige hvor du bor.. men jeg bor i odense og fik tilbudt en 4 vær. til 2800-3000kr.. syndes det var billigt men ikke stort nok til os

wauvvv det var billigt jeg giver 4500 for 70 kvadratmeter og en 3 værelses

Anmeld

7. juli 2010

4kløver

line melias mor skriver:

wauvvv det var billigt jeg giver 4500 for 70 kvadratmeter og en 3 værelses

ja jeg bor 93kv 4 vær til 6000

Nu kan jeg se at du er fra odense  det var på eddavej (tarup)

Anmeld

7. juli 2010

Ayasmor

Anonym skriver:

Tak for svar..

Hvor meget giver du ca. i husleje (hvis det er ok jeg spørger?)

Jeg ville også gerne kunne have råd til at læse igen. Får man dobbelt SU som enlig forsørger?

helt iorden.. jeg giver 4100 + el.. resten er inkl. i lejen. Som enlig kan du jo søge forhøjet sats af børnepengene, boligsikring (ud fra hustandsindkomsten) samt friplads eller delvis friplads i daginstitutioner. Jo som enlig på su er satsen dobbelt. håber du kommer godt igennem junglen af regler osv. og finder et godt sted til dine unger og dig selv.

Anmeld

8. juli 2010

N&J

Ayasmor skriver:

Her bor vi min datter og jeg i en 4-værs. lejlighed. Jeg er på su uden lån, så du behøver slet ikke at nøjes med en lille 2-værs.

Det forstår jeg altså ikke, jeg har læst mig til at man kan få boligsikring hvis man bor i en lejlighed men ikke mere end 1 vær. mere end det antal personer der er, altså mig og Nikita kan ikke få boligsikring hvis vi vælger en 4 vær, men kun ved en 3 og 2 vær., er der nogen der kan forklare mig det, for det forstår jeg ikke noget af.. ;O)

Anmeld

8. juli 2010

Michael healer

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar

Jeg glæder mig til det hele er faldet på plads, og jeg har fundet et sted at bo. Ligenu bekymrer økonomien mig en hel del. Synes det er lidt af en jungle, at finde ud af hvad man kan søge af forskellige tilskud, osv.

Arghh... det hele virker så uoverskueligt ligenu  

Hej

Du kan beregne din boligstøttes størrelse sådan ca. på denne side

https://dinboligstoette.borgerservice.dk/KMD.LE.DinBoligstoette.Beregn/Side1View.aspx?p=bs

Så der dette om børntilskud

Det ordinære børnetilskud er på 1.217 kr. i kvartalet per barn (2010). Det er den, der har forældremyndigheden, der skal være enlig forsørger. Er der fælles forældremyndighed, er det den, som barnet opholder sig mest hos, som skal være enlig forsørger. Hvis barnet opholder sig lige meget hos begge forældre, er det den, barnet er tilmeldt folkeregisteret hos.

Hvis du modtager ordinært børnetilskud, kan du derudover få et ekstra børnetilskud, hvis du som enlig forsørger har forældremyndigheden og har barnet boende hos dig. Det ekstra børnetilskud er på 1.239 kr. i kvartalet (2010) - uanset antallet af børn

Her kan du så søge om det ekstra børnetilskud

https://www.borger.dk/Selvbetjening/Sider/fakta.aspx?sbid=8654

Her er der om at søge børne bidrag

http://www.statsforvaltning.dk/portal/site.asp?p=703

mvh Michael

Anmeld

8. juli 2010

wamse

Jeg bor i en 4 værelset på 114 m2 og med 2 børn. vi skulle give 6700 med antenne, vand og akonto varme. I boligsikring får jeg 3177 kr.

Nu falder min husleje så med 20-30%, da de havde søgt en masse fonde og lignende for de havde svært ved at udleje lejlighederne med den høje husleje.

Anmeld

8. juli 2010

betski

Jeg bor i en 3. værelses lejlighed på 72 kvm - har i alt udgifter på 6600 kr og får ikke boligstøtte. Havde jeg ikke jo og var på dagpenge ville min boligsikring ligge på ca 2200 kr.

Anmeld

8. juli 2010

Sees

Jeg bor i et rækkehus, 3-vær og have - Her giver jeg mellem 2500,- og 2700,- fordi min boligstøtte ligger på 3177 kr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.