Inspiration til gode madpakker...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2010

Anne85

Kunne tænke mig en stor madpakke til ham med en masse gode rum - og helst i en enkelt "etage"  Men kan simpelthen ikke finde en.

Havde fundet den på billederne her, men den er desværre udsolgt  Nogen der ved hvor jeg evt kan få en lignende?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

LLN

Kunne tænke mig en stor madpakke til ham med en masse gode rum - og helst i en enkelt "etage"  Men kan simpelthen ikke finde en.

Havde fundet den på billederne her, men den er desværre udsolgt  Nogen der ved hvor jeg evt kan få en lignende?

Hej

De kan købes på helsebarn.dk, men kommer op i en pris på over 300 kr for 1 stk. incl. porto.

Hos babadut.dk kan du få den til 199, det er lidt billigere.

Anmeld

6. juli 2010

Kamelia

Solajma skriver:

Her prøver jeg også at gøre madpakken spændende, og jeg elsker at smørre madpakker..

Idag har datteren to hjemmebagte grovboller med salat og hamburgerryg med.. Cherrytomater, gulerodsstave, en skoleagurk, en lille salamistav, ostehaps, vindruer, jordbær og en lille bøtte med tørrede frugter

Det hele kunne være i madkassen, og er en passende mængde til hende, til både formiddags- og middagsmad. Hun er i SFO i denne uge, mens jeg er på job.

Det er meget forskelligt hvad hun får med.. Bager som regel store portioner, pizzasnegle, pølsehorn og boller, så det bare lige er at tage noget op

Hun får også ofte pita, tortillas og spyd med.. Det elsker hun

Har du en god opskrift på grovboller der ikke bliver alt for hårde i skorpen?

Kamelia

Anmeld

6. juli 2010

Maddox

Har du en god opskrift på grovboller der ikke bliver alt for hårde i skorpen?

Kamelia

De sidste jeg bagte, var bare efter opskriften på Amo Fuldkornshvedemel's posen... og de blev super lækre og på ingen måde hårde i skorpen 

50 g gær

4 dl lunkent vand

100 g margarine

1 æg

300 g fuldkornshvedemel (Amo)

500 g hvedemel

2 spsk sukker

2 tsk salt

Opløs gøren i det lunkne vand. Tilsæt de øvrige ingredienser, og ælt dejen til den er blød og smidig, mindst 5 min.

Hæver tildækket et lunt sted i 20 min.

Slå dejen sammen og form den til 2 kugle, som hviler på køkkenbordet i 2-3 min., tildækket.

Tril hver kugle til en lang pølse, som deles i 10 stykker, og formes til boller. Sæt bollerne på en smurt bageplade (eller en bageplade med papir). Lad efterhæve tildækket og lunt i 30-40 min.

Pensl bollerne med sammenpisket æg, og drys evt. med lidt Amo fuldkornshvedemel, solsikkekerner eller birkes..

Jeg lavede dobbelt portion, og i halvdelen af dejen tilsatte jeg lidt tørrede tranebær (rosiner kan også bruges) - mums til formiddags eller eftermiddagsmaden, evt. med lidt smør på  

Anmeld

7. juli 2010

Anne85

LLN skriver:

Hej

De kan købes på helsebarn.dk, men kommer op i en pris på over 300 kr for 1 stk. incl. porto.

Hos babadut.dk kan du få den til 199, det er lidt billigere.

puha... ja det er nogen af en pris for en madkasse  På babadut.dk har de dem desværre kun i pink og det tror jeg ik helt min søn er med på

Anmeld

7. juli 2010

millesofie

Anne85 skriver:

Hej piger!

Imorgen starter min lille dreng (som vist så alligevel ikke er så lille alligevel ) i børnehave og skal jo så til at have madpakke med. Vi har været kæmpe fan af madordningen i vuggestuen for hold da op hvor jeg synes de har fået noget vildt lækkert, sundt og varieret mad der. Nu skal jeg selv til at være lidt kreativ. Og helt ærligt så rækker min fantasi squ ikke så langt. Ved jo godt hvad jeg selv kunne finde på at proppe i min egen madpakke til arbejdet - men det skal også være noget som en dreng på 2 år og 10 måneder kan styre at spise.

Så bombarder mig med alle jeres gode ideer til hvad sådan en størrelse kan få med i madpakke  Han skal have noget med til formiddag, frokost og eftermiddag...

På forhånd tak

-Anne - som også har termin imorgen.. hmm.. det kunne lige passe at fødsel og børnehavestart ramler sammen... godt man så har mormor -

det er smart med en bøtte med frugt

og så noget grønt med i selve madpakken eks agurk eller gulerødder

vi har en her hjemme som ikke spiser grønt eller frugt og så er det svært (det gjorde han heller ikke da han var baby )

han får 3 rund'ommer med : 3 halve med leverpostej 2 halve med kødpølse og en halv med spejepølse også har han en lille pose/bøtte med rosiner og en eller to frugtkiks.   jeg lægger også en lille serviet der ned og så er det hele pakket i festligt madpakke papir 

håber det kunne hjælpe men tvivler

Anmeld

7. juli 2010

Anne85

millesofie skriver:

det er smart med en bøtte med frugt

og så noget grønt med i selve madpakken eks agurk eller gulerødder

vi har en her hjemme som ikke spiser grønt eller frugt og så er det svært (det gjorde han heller ikke da han var baby )

han får 3 rund'ommer med : 3 halve med leverpostej 2 halve med kødpølse og en halv med spejepølse også har han en lille pose/bøtte med rosiner og en eller to frugtkiks.   jeg lægger også en lille serviet der ned og så er det hele pakket i festligt madpakke papir 

håber det kunne hjælpe men tvivler

Det lyder super hyggeligt... men tror faktisk at jo flere bøtter og jo mere papir jo mindre spiser han  Det tager tid for ham at sidde og bøvle med at få åbnet og jeg har ikke indtryk af at der er sååå meget hjælp fra pædagogerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.