Min datter er ikke til nødder, kerner, gulerødder, tomater, og sådan nogle ting som jeg selv synes er lækre, så for at madpakken ikke bliver alt for kedelig, så prøver vi at pifte den lidt op med:
 - Rugbrød med diverse pålæg, jeg synes at hun SKAL have rugbrød med hver dag, bare en kvart er nok. Jeg skærer dem ud med kageforme for at gøre dem lidt mere børnevenlige.
 - Små sandwiches med tunsalat, frisk fisk, ost og skinke osv, og så er de også skåret ud med kageforme.
 - Hjemmelavet ostehapse, jeg nægter at købe dem fra Lillebror, det er jo ikke andet end mel, sukker og vand 
 - Rosiner, jordbær, melon, kiwi, vindruer, ananas osv., nogle gange blandet sammen i små tern.
 - Nogle gange får hun en mini riskiks med om fredagen, og den bringer stor lykke, selvom den er så lille 
 - Knækbrød med ost, hytteost, frisk mozarella, smøreost eller guacomole og peberfrugt.
 - Agurkestave, peberfrugt, broccoli, blomkål, salatblade, majs, avocado osv., maks 2 forskellige grøntsager af gangen, ellers kan det virke for overskueligt (jeg kommer det i små magretheskåle uden låg, de passer i madkassen).
 - Små pølsehorn, enten lavet af cocktailpølser eller små stykker kyllingepølse, og gerne med lidt revet mozarella i.
 - Små tærter lavet i muffinsforme, gerne med rejer, laks eller kylling.
 - Små madmuffins, gerne med rejer.
 - En lille skålfuld rejer (den mindste magretheskål er perfekt).
 - Nogle gange (ca en gang om måneden) får hun en lille Yoggi yoghurt med til om formiddagen.