Inspiration til gode madpakker...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2010

Anne85

AnneBJ skriver:

Har ikke selv børn, men min erfaring fra arbejde i børnehave og vuggestue siger mig, at I skal undgå for mange bøtter.. De ting der er foreslået lyder rigtig lækkert og vil helt sikkert falde i podernes smag. MEN, man kan få madkasser, hvor selve madkassen er én stor, og så er der små skillerum i, i hvert fald 4, men man kan selv lave opdelingen. Det er altså vældig smart, for det der med at åbne og lukke bøtter, kan hurtigt tage opmærksomheden (og tiden) fra maden...

Bare hvad jeg har oplevet

Det har du nok ret i... det havde jeg slet ikke tænkt på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

Anne85

charlottekri skriver:

hvad med små pølsehorn?? eller mini pirokker?

Rigtig god ide  Lige nu er jeg evd at bage små pizza snegle

Anmeld

30. juni 2010

charlottekri

Anne85 skriver:

Rigtig god ide  Lige nu er jeg evd at bage små pizza snegle

det lyder også lækkert!!

Anmeld

30. juni 2010

3xM

Marcus der nu starter skole er stor tilhænger  af :

alm. rugbrødsmadder m pålæg.

frugtpålæg

pasta salat

pizza, tærter

sandwich med evt tun fyld

kolde frikadeller

oste stave, rosiner, abrikoser, svesker, agurkstave, gulerødder, tomater , radiser, som bi produkt

til mellemmad om eftermiddagen:

frugtsalat, eller hele stk frugt

kiks

boller

Anmeld

1. juli 2010

Sommerfuglelarven

Min datter er ikke til nødder, kerner, gulerødder, tomater, og sådan nogle ting som jeg selv synes er lækre, så for at madpakken ikke bliver alt for kedelig, så prøver vi at pifte den lidt op med:

- Rugbrød med diverse pålæg, jeg synes at hun SKAL have rugbrød med hver dag, bare en kvart er nok. Jeg skærer dem ud med kageforme for at gøre dem lidt mere børnevenlige.

- Små sandwiches med tunsalat, frisk fisk, ost og skinke osv, og så er de også skåret ud med kageforme.

- Hjemmelavet ostehapse, jeg nægter at købe dem fra Lillebror, det er jo ikke andet end mel, sukker og vand

- Rosiner, jordbær, melon, kiwi, vindruer, ananas osv., nogle gange blandet sammen i små tern.

- Nogle gange får hun en mini riskiks med om fredagen, og den bringer stor lykke, selvom den er så lille

- Knækbrød med ost, hytteost, frisk mozarella, smøreost eller guacomole og peberfrugt.

- Agurkestave, peberfrugt, broccoli, blomkål, salatblade, majs, avocado osv., maks 2 forskellige grøntsager af gangen, ellers kan det virke for overskueligt (jeg kommer det i små magretheskåle uden låg, de passer i madkassen).

- Små pølsehorn, enten lavet af cocktailpølser eller små stykker kyllingepølse, og gerne med lidt revet mozarella i.

- Små tærter lavet i muffinsforme, gerne med rejer, laks eller kylling.

- Små madmuffins, gerne med rejer.

- En lille skålfuld rejer (den mindste magretheskål er perfekt).

- Nogle gange (ca en gang om måneden) får hun en lille Yoggi yoghurt med til om formiddagen.

Anmeld

1. juli 2010

Patrick07

Sommerfuglelarven skriver:

Min datter er ikke til nødder, kerner, gulerødder, tomater, og sådan nogle ting som jeg selv synes er lækre, så for at madpakken ikke bliver alt for kedelig, så prøver vi at pifte den lidt op med:

- Rugbrød med diverse pålæg, jeg synes at hun SKAL have rugbrød med hver dag, bare en kvart er nok. Jeg skærer dem ud med kageforme for at gøre dem lidt mere børnevenlige.

- Små sandwiches med tunsalat, frisk fisk, ost og skinke osv, og så er de også skåret ud med kageforme.

- Hjemmelavet ostehapse, jeg nægter at købe dem fra Lillebror, det er jo ikke andet end mel, sukker og vand

- Rosiner, jordbær, melon, kiwi, vindruer, ananas osv., nogle gange blandet sammen i små tern.

- Nogle gange får hun en mini riskiks med om fredagen, og den bringer stor lykke, selvom den er så lille

- Knækbrød med ost, hytteost, frisk mozarella, smøreost eller guacomole og peberfrugt.

- Agurkestave, peberfrugt, broccoli, blomkål, salatblade, majs, avocado osv., maks 2 forskellige grøntsager af gangen, ellers kan det virke for overskueligt (jeg kommer det i små magretheskåle uden låg, de passer i madkassen).

- Små pølsehorn, enten lavet af cocktailpølser eller små stykker kyllingepølse, og gerne med lidt revet mozarella i.

- Nogle gange (ca en gang om måneden) får hun en lille Yoggi yoghurt med til om formiddagen.

Ihh smukke du bliver nød til og lave madpakke til Patrick også hehe.. det lyder bare vildt lækkert...  havde i forresten en god tur i zoo ?? er vildt  jeg stadíg lå syg, ville SÅ gerne have været med.

Anmeld

1. juli 2010

Anne85

Hold da op... jeg blir helt sulten  Og har noteret mig en masse af dine gode ideer..

Anmeld

5. juli 2010

Sommerfuglelarven

Anne85 skriver:

Hold da op... jeg blir helt sulten  Og har noteret mig en masse af dine gode ideer..

Jeg glemte helt at vi også laver nogle små spyd ind imellem, gerne på tandstikker ellers knækker vi de spydpinde så de passer i madkassen. Der kommer vi mini frikadeller, kyllingestykker, agurk, peberfrugt, hjemmelavet kebabstykker og andre lækre ting på

Anmeld

5. juli 2010

Sommerfuglelarven

Patrick07 skriver:

Ihh smukke du bliver nød til og lave madpakke til Patrick også hehe.. det lyder bare vildt lækkert...  havde i forresten en god tur i zoo ?? er vildt  jeg stadíg lå syg, ville SÅ gerne have været med.

Hihi, det er nu ikke fordi jeg elsker at lave madpakker, men det skal jo være lidt spændende for de små

Og jo tak, det var en rigtig hyggelig tur, det må helt sikkert gentages, så kan I også komme med

Anmeld

5. juli 2010

Anne85

Jeg glemte helt at vi også laver nogle små spyd ind imellem, gerne på tandstikker ellers knækker vi de spydpinde så de passer i madkassen. Der kommer vi mini frikadeller, kyllingestykker, agurk, peberfrugt, hjemmelavet kebabstykker og andre lækre ting på

Ej hvor er du altså bare god... kan du hyres til at smøre min søns madpakke  Nu er det 3. dag han har madpakke emd og jeg synes virkelig jeg har været kreativ... men alle de lækre ting jeg synes jeg giver ham med kommer med retur... hmm... det er squ kun rugbrødet og måske lidt agurk der blir bidt i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.