Inspiration til gode madpakker...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.638 visninger
36 svar
0 synes godt om
30. juni 2010

Anne85

Hej piger!

Imorgen starter min lille dreng (som vist så alligevel ikke er så lille alligevel ) i børnehave og skal jo så til at have madpakke med. Vi har været kæmpe fan af madordningen i vuggestuen for hold da op hvor jeg synes de har fået noget vildt lækkert, sundt og varieret mad der. Nu skal jeg selv til at være lidt kreativ. Og helt ærligt så rækker min fantasi squ ikke så langt. Ved jo godt hvad jeg selv kunne finde på at proppe i min egen madpakke til arbejdet - men det skal også være noget som en dreng på 2 år og 10 måneder kan styre at spise.

Så bombarder mig med alle jeres gode ideer til hvad sådan en størrelse kan få med i madpakke  Han skal have noget med til formiddag, frokost og eftermiddag...

På forhånd tak

-Anne - som også har termin imorgen.. hmm.. det kunne lige passe at fødsel og børnehavestart ramler sammen... godt man så har mormor -

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

Henriette72

I dag har Selma: pasta skruer, agurkstave, ærter og majs med i den ene skål og melontern og jordbær i den anden. (Det er sådan en Tupperware ting med 2 skåle/bøtter i) 

Krydser fingre for at det det hele ikk falder sammen. Vores opstarts samtale i børnehaven måtte udskydes, da der lige kom en lillebror "i vejen" samme dag

Anmeld

30. juni 2010

Patrick07

jeg kigger lige med her har en der skal starte 1 August.. indtil vider er "planen" at når han får rugbrød med så kommer der også små bøtter med som indholder cherry tomater, agurk, gulerødder m.m. ellers har jeg også en ide om pasta salat m.m. men luer lige med her

Anmeld

30. juni 2010

Anne85

Henriette72 skriver:

I dag har Selma: pasta skruer, agurkstave, ærter og majs med i den ene skål og melontern og jordbær i den anden. (Det er sådan en Tupperware ting med 2 skåle/bøtter i) 

Krydser fingre for at det det hele ikk falder sammen. Vores opstarts samtale i børnehaven måtte udskydes, da der lige kom en lillebror "i vejen" samme dag

Rigtig god ide med pasta skruer og grønt... det elsker han

Hi hi... ja man kan ikke planlægge alt... ville bare være synd at vi snakker en masse om idag at han skal i børnehave imorgen og så blir det ik til noget lige imorgen fordi der er kommet en lillesøster i vejen. Så har allieret mig med mormor hvis det sku ske... meeen jeg tvivler  Heldigvis er skiftet ikke så stort da det er vuggestue og børnehave i en og han kommer meget nede i børnehaven

Anmeld

30. juni 2010

Anne85

Patrick07 skriver:

jeg kigger lige med her har en der skal starte 1 August.. indtil vider er "planen" at når han får rugbrød med så kommer der også små bøtter med som indholder cherry tomater, agurk, gulerødder m.m. ellers har jeg også en ide om pasta salat m.m. men luer lige med her

ja rugbrødsmadder kommer man jo nok ikke udenom... og en god klapsammen med leverpostej er absolut heller ikke dårligt  Men det kunne være fedt med en masse gode ideer så han ikke bare har det samme med hver eneste dag

Anmeld

30. juni 2010

Henriette72

Anne85 skriver:

Rigtig god ide med pasta skruer og grønt... det elsker han

Hi hi... ja man kan ikke planlægge alt... ville bare være synd at vi snakker en masse om idag at han skal i børnehave imorgen og så blir det ik til noget lige imorgen fordi der er kommet en lillesøster i vejen. Så har allieret mig med mormor hvis det sku ske... meeen jeg tvivler  Heldigvis er skiftet ikke så stort da det er vuggestue og børnehave i en og han kommer meget nede i børnehaven

Nej det er rigtig godt når det er en integreret institution. Det er vores også, så der var ingen problemer med Selma da hun skulle starte

Anmeld

30. juni 2010

Patrick07

Jeg tænker også lidtpå at lave nogle små sandwiches (staves) ud af blødt sandwichs brød også skære dem ud i trekanter så de bliver lidt hyggelige og se på.. også putte diverse fyld i alt efter hvad min lille mand lige har lyst til.

Anmeld

30. juni 2010

Anne85

Patrick07 skriver:

Jeg tænker også lidtpå at lave nogle små sandwiches (staves) ud af blødt sandwichs brød også skære dem ud i trekanter så de bliver lidt hyggelige og se på.. også putte diverse fyld i alt efter hvad min lille mand lige har lyst til.

Rigtig god ide

Anmeld

30. juni 2010

AnneBJ

Har ikke selv børn, men min erfaring fra arbejde i børnehave og vuggestue siger mig, at I skal undgå for mange bøtter.. De ting der er foreslået lyder rigtig lækkert og vil helt sikkert falde i podernes smag. MEN, man kan få madkasser, hvor selve madkassen er én stor, og så er der små skillerum i, i hvert fald 4, men man kan selv lave opdelingen. Det er altså vældig smart, for det der med at åbne og lukke bøtter, kan hurtigt tage opmærksomheden (og tiden) fra maden...

Bare hvad jeg har oplevet

Anmeld

30. juni 2010

charlottekri

hvad med små pølsehorn?? eller mini pirokker?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.