Inspiration til gode madpakker...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2010

Maddox

Sommerfuglelarven skriver:

Hihi, det er nu ikke fordi jeg elsker at lave madpakker, men det skal jo være lidt spændende for de små

Og jo tak, det var en rigtig hyggelig tur, det må helt sikkert gentages, så kan I også komme med

Jaa, vi er ihvertfald gerne med på en tur mere..

Og så stemmer jeg for, at du smører madpakker til os alle  for alle de der ting lyder da bare for mums...

Kan man måske tigge opskriften på de der små tærter og madmuffins?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

Anne85

Solajma skriver:

Og så stemmer jeg for, at du smører madpakker til os alle  for alle de der ting lyder da bare for mums...

Hi hi... dem skulle jeg også lige til at spørge efetr opskrift på

Anmeld

5. juli 2010

Maddox

Her prøver jeg også at gøre madpakken spændende, og jeg elsker at smørre madpakker..

Idag har datteren to hjemmebagte grovboller med salat og hamburgerryg med.. Cherrytomater, gulerodsstave, en skoleagurk, en lille salamistav, ostehaps, vindruer, jordbær og en lille bøtte med tørrede frugter

Det hele kunne være i madkassen, og er en passende mængde til hende, til både formiddags- og middagsmad. Hun er i SFO i denne uge, mens jeg er på job.

Det er meget forskelligt hvad hun får med.. Bager som regel store portioner, pizzasnegle, pølsehorn og boller, så det bare lige er at tage noget op

Hun får også ofte pita, tortillas og spyd med.. Det elsker hun

Anmeld

5. juli 2010

Anne85

Solajma skriver:

Her prøver jeg også at gøre madpakken spændende, og jeg elsker at smørre madpakker..

Idag har datteren to hjemmebagte grovboller med salat og hamburgerryg med.. Cherrytomater, gulerodsstave, en skoleagurk, en lille salamistav, ostehaps, vindruer, jordbær og en lille bøtte med tørrede frugter

Det hele kunne være i madkassen, og er en passende mængde til hende, til både formiddags- og middagsmad. Hun er i SFO i denne uge, mens jeg er på job.

Det er meget forskelligt hvad hun får med.. Bager som regel store portioner, pizzasnegle, pølsehorn og boller, så det bare lige er at tage noget op

Hun får også ofte pita, tortillas og spyd med.. Det elsker hun

Åh det lyder lækekrt det hele... men min søn spiser det skisme ikke når jeg gir ham de ting med  Der er nok også stor forskel på en (snart) 3 årig og en pige i SFO... men umm det lyder lækkert det du laver

Anmeld

5. juli 2010

<3

Vi laver madpakke i vuggeren og der er små ansigter (MED næser forlanger Tjalfe) lavet med pynt et hit. Når de kan pille et æg kan man give dem et æg med et tegnet ansigt på.

Derudover får han gerne fx. tunsalat, en leende ko mad, leverpostej, fiskefrikadelle mad, makrelmad og en tomatmad. En gang imellem får han også et stykke tærte med eller andre rester fra aftensmaden.

Ostehaps (brr sagde moren) er desværre det store hit. Vi bruger stykker med emmenthaler i stedet for men desværre er det ikke lige så cool men sundere. 

Grøntsager er et hit. Cherrytomat, gulerod og ærter i bælg. 

Også er det en god ide at have barnet med i madpakkesmøringen. Så ved de hvem der har smurt og hvad der er i. Og selv bestemme hvad der er i madpakken. Tjalfe smører selv smør på brødet og skærer agurk ud i stave mm.

En lille seddel med et tog på eller en sol er også et hit

Herhjemme er det en hyggestund og Tjalfe er nu 2åg og 7mdr

Anmeld

5. juli 2010

NinaNymannMadsen

hvad med nogen små rugbrød hapser med et eller andet lækkert pålæg på eller nogen finde brød/sandwitser med noget salat i og noget pålæg. og måske agurkestave eller gullrodstave.

noget frukt i både eller sådan noget til eftermidag hvertfald og måske nogen rosiner. det er da altid et hit ved små børn

Anmeld

5. juli 2010

Sommerfuglelarven

Solajma skriver:

Så må vi vel bare igang med at planlægge en tur mere... Men madpakkerne gider jeg ikke smøre, jeg hader det, men prøver bare at gøre det hyggeligt for datteren, da jeg selv hadede mine kedelige madpakker med leverpostejsmadder og spegepølsemadder, fra min barndom

Tærterne og madmuffins laver jeg sådan lidt på slum, eller også bruger jeg bogen "1 mix, 100 muffins" af Susanne Tee. Men der er nogle forskellige opskrifter her, og så kan man bare skifte fyldet ud med det man har lyst til: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/retter-3.php?id=2292

Opskriften på tærterne kan f.eks. være denne, som faktisk er ret lækker: http://arla.dk/opskrifter/Tarte-med-tun/ så laver du dem bare i muffinsforme eller aluaskebægre, og bager dem i ca halvdelen af tiden.

Anmeld

5. juli 2010

Anne85

Kirle skriver:

Vi laver madpakke i vuggeren og der er små ansigter (MED næser forlanger Tjalfe) lavet med pynt et hit. Når de kan pille et æg kan man give dem et æg med et tegnet ansigt på.

Derudover får han gerne fx. tunsalat, en leende ko mad, leverpostej, fiskefrikadelle mad, makrelmad og en tomatmad. En gang imellem får han også et stykke tærte med eller andre rester fra aftensmaden.

Ostehaps (brr sagde moren) er desværre det store hit. Vi bruger stykker med emmenthaler i stedet for men desværre er det ikke lige så cool men sundere. 

Grøntsager er et hit. Cherrytomat, gulerod og ærter i bælg. 

Også er det en god ide at have barnet med i madpakkesmøringen. Så ved de hvem der har smurt og hvad der er i. Og selv bestemme hvad der er i madpakken. Tjalfe smører selv smør på brødet og skærer agurk ud i stave mm.

En lille seddel med et tog på eller en sol er også et hit

Herhjemme er det en hyggestund og Tjalfe er nu 2åg og 7mdr

Kristian har også selv været med til at smøre den de fleste af dagene... og det har været et hit (han blir dog lidt sur over at han ikke må spise madpakken NU - og der ryger lidt pålæg indenbords - men hva )

Anmeld

5. juli 2010

Maddox

Sommerfuglelarven skriver:

Så må vi vel bare igang med at planlægge en tur mere... Men madpakkerne gider jeg ikke smøre, jeg hader det, men prøver bare at gøre det hyggeligt for datteren, da jeg selv hadede mine kedelige madpakker med leverpostejsmadder og spegepølsemadder, fra min barndom

Tærterne og madmuffins laver jeg sådan lidt på slum, eller også bruger jeg bogen "1 mix, 100 muffins" af Susanne Tee. Men der er nogle forskellige opskrifter her, og så kan man bare skifte fyldet ud med det man har lyst til: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/retter-3.php?id=2292

Opskriften på tærterne kan f.eks. være denne, som faktisk er ret lækker: http://arla.dk/opskrifter/Tarte-med-tun/ så laver du dem bare i muffinsforme eller aluaskebægre, og bager dem i ca halvdelen af tiden.

Jamen den er vi da ihvertfald med på, jeg har ferie fra idag og frem til August

Og tak for opskrifterne... de må prøves!

Anmeld

6. juli 2010

Anne85

Hmmm... hiver lige tråden op igen, for jeg begynder altså at blive lidt frustreret - synes nærmest ikke han rører maden i madpakken  Hva dælen gør jeg forkert. Har lidt indtryk af at der ikke er så meget hjælp omkring spisningen - og så er det måske lidt uoverskueligt for en dreng på 2 år og 10 måneder selv at styre at få madderne op osv. Tror ikke de blir puttet på en tallerken - hvilket jeg jo syntes vilel være naturligt. Hvordan gør man i jeres børns børnehaver? Det er en helt nyopstartet børnehave og filosofien er vist at børnene selv skal mærke efter hvornår de er sultne - altså formiddags og eftermiddagsmad spiser man ik fælles, der skal børnene bare selv gå i køleskabet og finde lidt mad - og det tror jeg altså IKKE min søn gør. frokost spiser de så samlet - men jeg ved squ ik hvor meget hjælp der er fra pædagogerne. Hmm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.