Christian eller Kristian?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Caroline86 skriver:

nej, bestemt ikke!!! haha

Vi talte bare om navne forleden og er enige om navnet, men ikke stavemåden Jeg mener jo det er mest internationalt med CH, og det er en vigtig faktor for os... Men måske skal vi lige se om vi får en dreng engang inden vi bekymrer os alt for meget! Haha

Hehe kunne jo være....

Jamen jeg kan godt se dit argument med det internationale. Men, så staves navnet også fuldstændig som betydningen på engelsk "christian" Altså, kristen. På hebraisk er K bedre end CH men chancen for at det lige er det sprog han (når han engang kommer) møder ude i verden er nok ikke så stor.  

Knutti kram til dig - Mamma Caroline skal bestemme. (du bærer jo bebs til den tid, hehe)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Alexis skriver:

Hehe kunne jo være....

Jamen jeg kan godt se dit argument med det internationale. Men, så staves navnet også fuldstændig som betydningen på engelsk "christian" Altså, kristen. På hebraisk er K bedre end CH men chancen for at det lige er det sprog han (når han engang kommer) møder ude i verden er nok ikke så stor.  

Knutti kram til dig - Mamma Caroline skal bestemme. (du bærer jo bebs til den tid, hehe)

vi venter nok 2 års tid før vi synes hun skal være storesøster Men hun SKAL være storesøster Det kan jo også være det kun bliver til piger i vores børneflok, og så tror jeg vi dropper navnet Christian igen hihi!

Anmeld

29. juni 2010

Sommerfuglelarven

Kristian - jeg synes at navne skal staves som de udtales, hvis du ved hvad jeg mener. C kan jo også udtales som S.

Og til Laura er Kristian også bedst

Anmeld

29. juni 2010

Lady Marion <3

Christian er med C ..

Anmeld

29. juni 2010

LotteN

jeg er mest til christian med Ch - synes det ser pænest ud

men kommer der en pige, så må hun jo bare hedder christina

Anmeld

29. juni 2010

Moderator

Sommerfuglelarven skriver:

Kristian - jeg synes at navne skal staves som de udtales, hvis du ved hvad jeg mener. C kan jo også udtales som S.

Og til Laura er Kristian også bedst

tak for dit svar!

Knus Caroline - med C

Anmeld

29. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg synes helt klart Kristian, da jeg synes at navne med K er pænest når man kan vælge imellem K eller Ch

Anmeld

29. juni 2010

Sommerfuglelarven

Caroline86 skriver:

tak for dit svar!

Knus Caroline - med C

Der er heller ikke noget i vejen med C, jeg er bare mere til K, når navnene har en K-lyd - jeg er f.eks. heller ikke til Ph istedet for F

Smil fra Kristina med K

Anmeld

29. juni 2010

Moderator

Sommerfuglelarven skriver:

Der er heller ikke noget i vejen med C, jeg er bare mere til K, når navnene har en K-lyd - jeg er f.eks. heller ikke til Ph istedet for F

Smil fra Kristina med K

forstår dig godt!

Tror det er en smags- og vanesag! Man bliver jo ofte præget af dem man kender/har kendt med navne magen til eller der minder om... Jeg er vant til Ch i begyndelsen af Christian (min far hedder Hans Christian, og det ville også være delvis for at opkalde vores søn efter ham).. og jeg staves jo selv med C, så derfor er jeg nok tilbøjelig til at synes det er den "rigtige" måde at stave det.. hmm!

Men måske får vi ikke en dreng og måske får vi en dreng der SLET ikke er en Christian/Kristian.. og så kan det jo være det samme

Anmeld

29. juni 2010

Maria.

Christian!  Har ingen forklaring.. Sådan er det bare..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.