Christian eller Kristian?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2010

Sommerfuglelarven

Caroline86 skriver:

forstår dig godt!

Tror det er en smags- og vanesag! Man bliver jo ofte præget af dem man kender/har kendt med navne magen til eller der minder om... Jeg er vant til Ch i begyndelsen af Christian (min far hedder Hans Christian, og det ville også være delvis for at opkalde vores søn efter ham).. og jeg staves jo selv med C, så derfor er jeg nok tilbøjelig til at synes det er den "rigtige" måde at stave det.. hmm!

Men måske får vi ikke en dreng og måske får vi en dreng der SLET ikke er en Christian/Kristian.. og så kan det jo være det samme

Når du selv starter med C, så vil jeg også synes at Christian er bedst, men jeg synes bare at Kristian ser bedst ud (på skrift) med Laura

Min egen datters navn måtte vi også søge om, da det kun var godkendt med C, og nu hvor jeg selv starter med K, så skulle hun altså også.

Og ja, man bliver helt sikkert præget af omgivelserne, og i mit tilfælde, at jeg selv starter med K - så det er jo for mig "mest rigtigt"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

Sisley

Helt klart Kristian! Hvad skal det der Ch gøre godt for, når man nu kan bruge K? Jeg hader sådan nogle unødvendige bogstaver - også stumme  h'er, d'er o.lign. Hvis de alligevel er stumme, hvad laver de så i ordet...

Anmeld

29. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Har stemt KRISTIAN... Men generelt bryds jeg mig ikke særlig meget om navnet

Anmeld

29. juni 2010

Betina&Mathias

Christian

Anmeld

29. juni 2010

Jules

Nu hedder min kæreste Kristian ;) Så det syntes jeg er pænest. Min søn hedder os Viktor med K i stedet for C

Anmeld

29. juni 2010

Nadia&Daniel

Har stemt Christian..

Kan bedst lide Kristian - men vist jeg selv skulle have en dreng med det navn, så ville jeg tage det med Ch..

P.s. manden siger også Christian..

Anmeld

29. juni 2010

AnneBJ

Som skrevet tidligere har jeg stemt Ch.. men synes det er pænere med K når det passer til Laura.. ved ikke hvoror

Anmeld

29. juni 2010

Mor til L&S

Hej søde!

Kristian med K....

Fordi at jeg synes CH er så meget brugt efter hånden... og så hedder min far det med K

Knus

Anmeld

29. juni 2010

JustAnotherName

Caroline86 skriver:

hvad er pænest?

Nu hvor i har en Laura i forvejen, så syntes jeg at Laura og Kristian ser bedre ud sammen, end Laura og Christian.

Så jeg har stemt Kristian med K.  

Anmeld

29. juni 2010

Miss.Sunshine

Caroline86 skriver:

hvad er pænest?

Christian

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.