Henvisning til psykolog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2010

>>Carina<<

K&S skriver:

Jeg synes, du skal aftale et nyt møde med din læge og så "snakke for din syge moster" og sige du er bange for at alle disse bekymringer m.m. du går og tumler med kan udvikle sig til en depression - og gøre det klart for hende at det jo ikke gavner hverken dig, din partner og jeres familieliv, hvis du går ned med flaget, fordi du ikke har råd til at få den hjælp, du har brug for...!

Katja

Taaaak. Har jeg desværre allerede prøvet men han kunne ikke gøre noget sagde han  sagde bare at jeg måtte se det som en investering i mit forhold og min fremtid, at skulle betale de penge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Ja, 300 kroner pr gang er da lige til at klare. Må se hvad jeg kan overtale lægen til.

Krydser fingre!!!

Anmeld

21. juni 2010

marhemor

Carina1984 skriver:

Taaaak. Har jeg desværre allerede prøvet men han kunne ikke gøre noget sagde han  sagde bare at jeg måtte se det som en investering i mit forhold og min fremtid, at skulle betale de penge

Hej... blander mig lige...

Som flere af de andre har skrevet, så ville jeg overveje at skifte læge...

Før jeg flyttede til Lolland, hvor jeg bor nu, havde jeg den bedste læge, som formåede at putte mig ind i en kasse, hvor jeg passede, så jeg kunne få tilskud.

Jeg er vokset op med en far som er alkoholiker, og havde boet 8 år sammen med min eks, som også var alkolholiker, og min læge kaldte det en belastningsreaktion, og fik én kriterierne til at passe på mig, så jeg fik tilskud til en psykolog.

Så det kan lade sig gøre, men det kræver selvfølgelig at lægen er med på det.

Pøj pøj med det!!

Anmeld

21. juni 2010

LinLin

Anonym skriver:

Hold da op... det var da helt vildt

Så at man har traumer på grund af en ikke alt for heldig barndom kan man ikke få hjælp til? Langt ude synes jeg...

Men tak for svaret

mener at på fx incest er der ingen "tidsbegrænsning" - ellers er det vist 6 mdr for de fleste af punkterne...

Jeg gav vist 300 kr pr gang med henvisning, som jeg i øvrigt fik på trods af mine (diverse ) "problemer" var min. 4½ år gamle!

Anmeld

21. juni 2010

Mette Nexø

Anonym skriver:

Hold da op... det var da helt vildt

Så at man har traumer på grund af en ikke alt for heldig barndom kan man ikke få hjælp til? Langt ude synes jeg...

Men tak for svaret

Nej er det ikke sket indenfor det sidste halve år går sygesikringen ikke ind og dækker og man kan heller ikke få noget fra kommunen, var det selv igennem pga incest, men fik den besked jeg jo bare kunne være kommet da det stod på, og det er jo ikke lige det man tænker på når man er barn.. Måtte selv punge ud 700 kr pr time og det er 6 år siden..

Anmeld

21. juni 2010

otlitrom

Jeg håber du har haft en god snak med din læge. Jeg fik selv en henvisning til psykolog af min læge, og hun tøvede ikke. Hun var sød og strikkede det sammen, så jeg passede ind.

Jeg vil lige tilføje, at, hvis du er medlem af sygesikring Danmark kategori 5 (Den billigste) får du yderligere 100 kr. refunderet pr konsultation. Du starter med at betale din andel, og så kan du fx. få tilbagebetalt pengene hver 3. måned, eller i den måed du ønsker. Kender en, der får tilbagebetalt i december, så er der til julegaver. Denne ordning gælder f.x. også linser, kiropraktorbesøg, tanslæge og nofle gange også på apoteket.

Håber du kan bruge mit tip, og at du har fået din henvisning ved lægen!

Anmeld

22. juni 2010

FrkT

Du kan ikke "bare" få en henvisning fra din læge, der skal være sket noget med dig - som nogen skriver indenfor de sidste 6 måneder. Dog kan du i nogle tilfælde få det hvis der er sket noget med dig (og en depression er fx ikke nok) for længere tid siden. Jeg har en evig henvisning, som står i mine journaler, hvor jeg altid kan gå hen og bede om en henvisning fra min læge, lige gyldigt hvor jeg har læge henne. Det har jeg fået pga. en grim voldtægt, jeg var udsat for for 6 år siden. Så der skal altså være sket noget konkret med dig for at du kan få en henvisning. Og så skal du selv betale 1/4 del af beløbet, hvis du får en henvisning, og staten betaler så 3/4.

Anmeld

22. juni 2010

wamse

FrkT skriver:

Du kan ikke "bare" få en henvisning fra din læge, der skal være sket noget med dig - som nogen skriver indenfor de sidste 6 måneder. Dog kan du i nogle tilfælde få det hvis der er sket noget med dig (og en depression er fx ikke nok) for længere tid siden. Jeg har en evig henvisning, som står i mine journaler, hvor jeg altid kan gå hen og bede om en henvisning fra min læge, lige gyldigt hvor jeg har læge henne. Det har jeg fået pga. en grim voldtægt, jeg var udsat for for 6 år siden. Så der skal altså være sket noget konkret med dig for at du kan få en henvisning. Og så skal du selv betale 1/4 del af beløbet, hvis du får en henvisning, og staten betaler så 3/4.

Altså ikke helt rigtigt, for en depression er nok til at få en henvisning. Der er blevet skrevet i indlægget et par gange, hvilke kriterier man henvises på, og der er en depression en af kriterierne

Anmeld

25. juni 2010

Malene

Jeg fik først henvisningen til en psykoloh heri januar 2010 og mit startede i slutningen af 2003.

Jeg betalte selv 206 kr, når staten og Danmark havde taget deres del  af beløbet, mener en time hos hende kostede 900 kr uden tilskud.

Anmeld

14. juli 2010

oo

min daværende læge henviste mig til Stolpegårdens psykologer da jeg var 20. Det var pga min fortid som incestbarn. Der gik godt nok en del måneder før jeg kunne få en plads på Stolpegården, men jeg betalte aldrig for noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.