Henvisning til psykolog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2010

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Her er de kriterier man henvises ud fra:

røveri-, volds- og voldtægtsofre

• personer, der inden de fyldte 18 år har været ofre for incest eller andre seksuelle overgreb
  • trafik- og ulykkesofre
  • pårørende til alvorligt psykisk syge personer
  • personer ramt af alvorligt invaliderende sygdom
  • pårørende til personer ramt af alvorligt invaliderende sygdom
  • pårørende ved dødsfald
  • personer, der har forsøgt selvmord
  • kvinder, der, som følge af misdannelser eller lignende ved barnet, får foretaget provokeret abort efter 12. graviditetsuge
  • personer med let til moderat depression mellem 18 og 37 år

• Mange tak for det

Tror dog desværre ikke jeg hører hjemme i nogle af kategorierne, øv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

mor 2010

Carina1984 skriver:

det fik jeg desværre at vide at man ikke kunne med mindre man selv betalte. jeg har det stadig skidt over noget med min x for 3 år siden og det går ud over mit nuværende forhold og det blir ik bedre kan jeg mærke... så må desværre selv ud og investere i det hvis jeg vil ha hjælp. lægen sagde at det måtte jeg så bare se som en investering i mit parforhold og min fremtid. Ja tak.. har da ik lige 1000 kr pr gang hvis man skal afsted 10 gange :-O

Synes du skal overveje at skifte læge.
    Jeg har selv fået en henvisning til psykiater pga noget med en eks der skete for omkring 3½ år siden som har givet en depression. Jeg fik ikke den hjælp jeg havde brug for i tide, så først da jeg skiftede læge begyndte jeg at få hjælp samtidig med jeg måtte langtids sygemeldes.

Anmeld

20. juni 2010

>>Carina<<

mor 2010 skriver:

Synes du skal overveje at skifte læge.
    Jeg har selv fået en henvisning til psykiater pga noget med en eks der skete for omkring 3½ år siden som har givet en depression. Jeg fik ikke den hjælp jeg havde brug for i tide, så først da jeg skiftede læge begyndte jeg at få hjælp samtidig med jeg måtte langtids sygemeldes.

hvor ringe at jeg så ik kan. men lægen viste mig henvisningen hvor det stod på at det sku være sket indenfor det sidste halve år. eller hvis jeg havde været udsat for incest og lign.

Anmeld

20. juni 2010

K&S

Anonym skriver:

Hvornår kan man få en henvisning til en psykolog?

Er der nogle faste regler, eller er det lægen der bedømmer om man har brug for det?

Og hvor meget koster det med en henvisning?

Håber der er nogen der kan svare på mine spørgsmål. Har virkelig brug for nogen at snakke med.

Hej

Du kan læse mere om, hvem der er berettiget til at få en henvisning til psykolog her:

http://www.psykologkontakt.dk/info.asp?id=8

Håber du får en god snak med din læge og I finder en løsning, der kan hjælpe dig

Anmeld

20. juni 2010

K&S

Carina1984 skriver:

hvor ringe at jeg så ik kan. men lægen viste mig henvisningen hvor det stod på at det sku være sket indenfor det sidste halve år. eller hvis jeg havde været udsat for incest og lign.

Hej

Der står altså ikke noget her om. at hændelsen skal være sket indenfor de sidste 6 måneder - så synes da du skal snakke med din læge igen og hvis ikke det blir anderledes, så finde en ny læge (som en anden har skrevet) så du kanfå den hjælp, du har brug for - held og lykke...!

Anmeld

20. juni 2010

mor 2010

røveri-, volds- og voldtægtsofre

• personer, der inden de fyldte 18 år har været ofre for incest eller andre seksuelle overgreb
  • trafik- og ulykkesofre
  • pårørende til alvorligt psykisk syge personer
  • personer ramt af alvorligt invaliderende sygdom
  • pårørende til personer ramt af alvorligt invaliderende sygdom
  • pårørende ved dødsfald
  • personer, der har forsøgt selvmord
  • kvinder, der, som følge af misdannelser eller lignende ved barnet, får foretaget provokeret abort efter 12. graviditetsuge
  • personer med let til moderat depression mellem 18 og 37 år

Har en veninde der fik hjælp i mere end 3 år pga mobning i skolen fra hun var helt lille, så man kan også få hjælp selvom man ikke hører til i nogen af de grupper.
  • Anmeld

20. juni 2010

>>Carina<<

K&S skriver:

Hej

Der står altså ikke noget her om. at hændelsen skal være sket indenfor de sidste 6 måneder - så synes da du skal snakke med din læge igen og hvis ikke det blir anderledes, så finde en ny læge (som en anden har skrevet) så du kanfå den hjælp, du har brug for - held og lykke...!

Har lige læst det link du sendte.

Der står det desværre. I 'afsnit' 2 står der :

Tilskud til psykologhjælp er normalt betinget af:

• at klienten har skriftlig henvisning fra alment praktiserende læge eller vagtlæge
    • at henvisningen til psykologhjælp ikke er udstedt senere end 6 måneder efter den begivenhed, der er årsag til henvisningen, indtrådte. Tidsbegrænsningen gælder dog ikke i forbindelse med incest/seksuelle overgreb eller ved depression. 
    • at psykologen er tilknyttet sygesikringen - dvs. psykologen har gennemgået en klinisk efteruddannelse og er offentligt autoriseret

Anmeld

20. juni 2010

K&S

Carina1984 skriver:

Har lige læst det link du sendte.

Der står det desværre. I 'afsnit' 2 står der :

Tilskud til psykologhjælp er normalt betinget af:

• at klienten har skriftlig henvisning fra alment praktiserende læge eller vagtlæge
    • at henvisningen til psykologhjælp ikke er udstedt senere end 6 måneder efter den begivenhed, der er årsag til henvisningen, indtrådte. Tidsbegrænsningen gælder dog ikke i forbindelse med incest/seksuelle overgreb eller ved depression. 
    • at psykologen er tilknyttet sygesikringen - dvs. psykologen har gennemgået en klinisk efteruddannelse og er offentligt autoriseret

Sorry, det har jeg misset  

Anmeld

20. juni 2010

>>Carina<<

K&S skriver:

Sorry, det har jeg misset  

Helt ok

Men det virker til at det desværre er sådan... Rigtig skidt. Enten må man skrabe pengene sammen til selv at betale for sin hjælp eller også må man leve med det problem man nu har

Anmeld

20. juni 2010

K&S

Carina1984 skriver:

det fik jeg desværre at vide at man ikke kunne med mindre man selv betalte. jeg har det stadig skidt over noget med min x for 3 år siden og det går ud over mit nuværende forhold og det blir ik bedre kan jeg mærke... så må desværre selv ud og investere i det hvis jeg vil ha hjælp. lægen sagde at det måtte jeg så bare se som en investering i mit parforhold og min fremtid. Ja tak.. har da ik lige 1000 kr pr gang hvis man skal afsted 10 gange :-O

Jeg synes, du skal aftale et nyt møde med din læge og så "snakke for din syge moster" og sige du er bange for at alle disse bekymringer m.m. du går og tumler med kan udvikle sig til en depression - og gøre det klart for hende at det jo ikke gavner hverken dig, din partner og jeres familieliv, hvis du går ned med flaget, fordi du ikke har råd til at få den hjælp, du har brug for...!

Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.