Henvisning til psykolog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.148 visninger
40 svar
0 synes godt om
20. juni 2010

Anonym trådstarter

Hvornår kan man få en henvisning til en psykolog?

Er der nogle faste regler, eller er det lægen der bedømmer om man har brug for det?

Og hvor meget koster det med en henvisning?

Håber der er nogen der kan svare på mine spørgsmål. Har virkelig brug for nogen at snakke med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

Faith

Det er din egen læge som skal bedømme om du er berettiget til en henvisning. Mener man selv skal betale de 40% ca af regningen når man har fået en henvisning. Mener en session hos en psykolog koster ca 600-700 kr, og så skal man jo så selv betale de 40%.

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

smillaluna skriver:

Det er din egen læge som skal bedømme om du er berettiget til en henvisning. Mener man selv skal betale de 40% ca af regningen når man har fået en henvisning. Mener en session hos en psykolog koster ca 600-700 kr, og så skal man jo så selv betale de 40%.

Okay, så er det jo pludselig ikke så dyrt

Må have fat i min egen læge i morgen.

Tak

Anmeld

20. juni 2010

Faith

Anonym skriver:

Okay, så er det jo pludselig ikke så dyrt

Må have fat i min egen læge i morgen.

Tak

Du må ikke hænge mig 100% op på det, men mener altså det er sådan det er.

Pøj pøj med det

Anmeld

20. juni 2010

Mira0911

Det er helt klart din læge som bedømmer om du skal have en henvisning..

Men mener nu også godt du kan gå udenom og så betale den fulde pris, uden og skal forbi lægen...

Anmeld

20. juni 2010

Vingummien

Anonym skriver:

Hvornår kan man få en henvisning til en psykolog?

Er der nogle faste regler, eller er det lægen der bedømmer om man har brug for det?

Og hvor meget koster det med en henvisning?

Håber der er nogen der kan svare på mine spørgsmål. Har virkelig brug for nogen at snakke med.

Det er din læge. I tager en lille snak og så hvis han også mener du har brug for en så laver han en henvisning de kan hente

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Det er helt klart din læge som bedømmer om du skal have en henvisning..

Men mener nu også godt du kan gå udenom og så betale den fulde pris, uden og skal forbi lægen...

Ja, det er rigtigt, jeg har bare ikke råd til at betale fuld pris, da jeg er sygemeldt og på kontanthjælp.

Men vil prøve at snakke med min læge i morgen.

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

Tulipan skriver:

Det er din læge. I tager en lille snak og så hvis han også mener du har brug for en så laver han en henvisning de kan hente

Tusind tak for svar

Anmeld

20. juni 2010

>>Carina<<

Jeg har selv lige snakket med lægen om det... Han sagde ikke hvor stort et tilskud man får, men der er en regel der hedder at man kun kan få en henvisning hvis der er sket noget inden for de sidste 6 mdr, som er skyld i at du skal snakke med en psykolog. desværre... ellers koster det mellem 800-1500 kr pr time hvis du selv skal betale

Anmeld

20. juni 2010

>>Carina<<

Jeg har selv lige snakket med lægen om det... Han sagde ikke hvor stort et tilskud man får, men der er en regel der hedder at man kun kan få en henvisning hvis der er sket noget inden for de sidste 6 mdr, som er skyld i at du skal snakke med en psykolog. desværre... ellers koster det mellem 800-1500 kr pr time hvis du selv skal betale

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.