Henvisning til psykolog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Der er vidst faste ting man burde kunne få henvisning til. Men man kan jo altid snakke for sin syge moster.

Som udgangspunkt, får man 12 gange til at starte med. jeg betaler 308 kr selv pr. gang jeg er der. Resten betaler sygesikringen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

Faith

Zafir skriver:

Der er vidst faste ting man burde kunne få henvisning til. Men man kan jo altid snakke for sin syge moster.

Som udgangspunkt, får man 12 gange til at starte med. jeg betaler 308 kr selv pr. gang jeg er der. Resten betaler sygesikringen.

Ja lægen har vidst en liste at gå ud fra. Mener der er 10 ting på den liste hvor man så skal passe ind under en af dem. Det er super kringlet.

Anmeld

20. juni 2010

4xGreve

dengang Frank blev henvist til en psykolog kost det ham ca. 300kr pr. samtale og der gik vores henvisning ind og dækket resten og mener hun kostede 900kr timen også gik sygeforsikring danmark ind og gav os 100kr tilbage ud af de 300kr (sådan mener jeg det var - det er tilbage i 2008) og grunden til vi blev henvist var fordi Frank have en depri og han tilbød ham enten lykke-piller eller psykolog og han vil helst undgå lykke-piller og valgte derfor psykolog...

Nu skal vi så tale med psykolog igen men denne gang er det gratis da det er igennem sygehuset, det vores lille pige jo har det svært og vi derfor er i tæt kontakt med sygehuset og de har så tilbudt os psykolog hvilket vi har taget imod da vi gerne vil tag en moden og fornuftig beslutning og gerne vil forbygge noget der evt. kunne komme og for at vise at vi gerne tager imod deres hjælp og ikke bare afviser alt hvad de tilbyder os osv...

Anmeld

20. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
smillaluna skriver:

Ja lægen har vidst en liste at gå ud fra. Mener der er 10 ting på den liste hvor man så skal passe ind under en af dem. Det er super kringlet.

altså jeg fik jo min første henvisning på min sene abort. MIn næste henvisning har jeg fået på at være pårørende til psykisk syg... Så de to ting kan man i hvertfald få til.

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

Carina1984 skriver:

Jeg har selv lige snakket med lægen om det... Han sagde ikke hvor stort et tilskud man får, men der er en regel der hedder at man kun kan få en henvisning hvis der er sket noget inden for de sidste 6 mdr, som er skyld i at du skal snakke med en psykolog. desværre... ellers koster det mellem 800-1500 kr pr time hvis du selv skal betale

Hold da op... det var da helt vildt

Så at man har traumer på grund af en ikke alt for heldig barndom kan man ikke få hjælp til? Langt ude synes jeg...

Men tak for svaret

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Ja, 300 kroner pr gang er da lige til at klare. Må se hvad jeg kan overtale lægen til.

Anmeld

20. juni 2010

>>Carina<<

Anonym skriver:

Så at man har traumer på grund af en ikke alt for heldig barndom kan man ikke få hjælp til? Langt ude synes jeg...

Men tak for svaret

det fik jeg desværre at vide at man ikke kunne med mindre man selv betalte. jeg har det stadig skidt over noget med min x for 3 år siden og det går ud over mit nuværende forhold og det blir ik bedre kan jeg mærke... så må desværre selv ud og investere i det hvis jeg vil ha hjælp. lægen sagde at det måtte jeg så bare se som en investering i mit parforhold og min fremtid. Ja tak.. har da ik lige 1000 kr pr gang hvis man skal afsted 10 gange :-O

Anmeld

20. juni 2010

mor 2010

Anonym skriver:

Hvornår kan man få en henvisning til en psykolog?

Er der nogle faste regler, eller er det lægen der bedømmer om man har brug for det?

Og hvor meget koster det med en henvisning?

Håber der er nogen der kan svare på mine spørgsmål. Har virkelig brug for nogen at snakke med.

Hvis lægen også kan se/høre du har brug for samtaler synes jeg du skal forklare din økonomiske situation da han så måske kan henvise dig til en psykiater som ikke vil koste dig noget.

Jeg kender en som gik til lægen og sagde han havde det dårligt og forklarede han var stresset og ikke følte han kunne overskue noget, det var nok til han ku få en henvisning til psykolog selvom det var første gang ved lægen og der ikke var 'sket' noget.
Så tror det er meget forskelligt fra læge til læge hvad der skal til for at få en henvisning.

Håber du finder ud af det og får den hjælp du har brug for ved lægen

Anmeld

20. juni 2010

wamse

Anonym skriver:

Men tak for svaret

Her er de kriterier man henvises ud fra:

røveri-, volds- og voldtægtsofre

• personer, der inden de fyldte 18 år har været ofre for incest eller andre seksuelle overgreb
  • trafik- og ulykkesofre
  • pårørende til alvorligt psykisk syge personer
  • personer ramt af alvorligt invaliderende sygdom
  • pårørende til personer ramt af alvorligt invaliderende sygdom
  • pårørende ved dødsfald
  • personer, der har forsøgt selvmord
  • kvinder, der, som følge af misdannelser eller lignende ved barnet, får foretaget provokeret abort efter 12. graviditetsuge
  • personer med let til moderat depression mellem 18 og 37 år
  • Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

Carina1984 skriver:

det fik jeg desværre at vide at man ikke kunne med mindre man selv betalte. jeg har det stadig skidt over noget med min x for 3 år siden og det går ud over mit nuværende forhold og det blir ik bedre kan jeg mærke... så må desværre selv ud og investere i det hvis jeg vil ha hjælp. lægen sagde at det måtte jeg så bare se som en investering i mit parforhold og min fremtid. Ja tak.. har da ik lige 1000 kr pr gang hvis man skal afsted 10 gange :-O

Næh, det er det vist de færreste der har råd til

Synes det er en mærkelig måde de vælger på hvem der må få tilskud og hvem der ikke må.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.