Så skete det igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2008

Honningblomst

Mebach skriver:

Sikke dog en udtalelse at det er pædagogernes skyld?

Kan det tænkes at de i forvejen er undernormerede, at der er sygdom osv.?
-Det kan da ALDRIG være pædagogerne på stuens skyld, sikke noget fis!
Hvis nogen skal have "skylden" i børnehaven, må det da være ledelsen, som burde gøre noget i det pågældende tilfælde!
At der kommer en støttepædagog én dag om ugen hjælper da ikke noget.

Var den til mig??? Hvem skal så have ansvaret, hvis ikke det skal være hos de omsorgspersoner som har med børnene at gøre??
Det barn der bider skal dækkes op...og det skal selvfølgelig også udelukkes der ikke er noget galt med barn eller familie...men det er forhåbentlig udredet?
Eva.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2008

Honningblomst

heaven skriver:

hej hej

Har fulgt lidt med i denne "bidetråd", og hold da op hvor er det bare for meget!!! Jeg er selv pædagog, og jeg er i dyb dyb chok...

Bliver nødt til at sige, jeg synes det er en meget uheldig situation i er i - stakkels din datter - OG I SKAL HANDLE PÅ DET.... det er et meget inkompetent personale der det!!!!! Og så er jeg faktisk flintrende ligeglad med hvor travlt vi som pædagoger har det, eller hvor stressede vi er... det er totalt uforsvarligt det der, og jeg fatter ikke hvordan de pædagoger, og lederen for den sags skyld, kan se dem selv og hinanden i øjnene!!

Det er totalt uacceptabelt (staves???, bliver lige grebet af et eller andet....) og din datter skal ikke udsættes for det mere!! færdig!!! og "bidebarnet" skal have noget hjælp, det er ikke et naturligt mønster det der... Alt bideri kan ikke undgåes, men det her er helt ude på et overdrev!!! Men din datter risikerer at få både fysiske og psykiske men, og det duer jo ikke...

Bidebarnet skal og må mandopdækkes fra imorgen, færdig!! og det skal i insistere på bliver sådan...

Puha!!! er godt gal i skralden over det kan tage sådan overhånd>(>(>(>(>(

Meld lige tilbage, hvad i finder ud af...

Og husk: Forældrene til bidebarnet kan jo ikke tage ansvar, når de ikke er der, og det hjælper nok ikke at "flippe ud" på hverken dem eller barnet. Det er fandeme personalet der skal handle, de skal beskytte jeres datter og få lagt en handleplan ang barnet - i samarbejde med forældrene - og problemet skal FANDEME LØSES NU!!!

Kram Jannie - der ikke er stolt af af have samme uddannelse som de inkompetente tågehorn, der passer dit barn!!!

ENIG!!!!

Anmeld

24. juni 2008

Christinahr

Ja jeg kan fandme heller ikke se hvem der skal have ansvaret hvis ikke det er pædagogerne.

Når man afl sit barn der, overdrager man alt ansvar til dem. De skal sørge for de får mad, skiftet ble, "skældt" ud når de gør noget forkert mm.

Ellers kunne man da ligeså godt smide dem i en skov mens man er på arbejde hvis der er alligevel ikke er nogen der har ansvaret for børnene og specielt når de optræder uhensigtsmæssigt.

Men hvad gør man med sådan en dreng, det hjælper jo heller ikke bare at smide ham i en ny institution

Anmeld

24. juni 2008

heaven

Mebach skriver:

Hvis nogen skal have "skylden" i børnehaven, må det da være ledelsen, som burde gøre noget i det pågældende tilfælde!

ej, det mener du da ikke??? Altså nej - det er ikke deres skyld barnet bider, men det er sgu da dem der ikke handler forsvarligt på problematikken!!! Det bide-barn skal hjælpes i form af en handleplan som pædagoger og forældre er fælles om, og så skal barnet mandsopdækkes..... Færdig, alt andet er TOTALT uforsvarligt!!! Gider ikke gentage mig selv, men prøv lige at læse det andet indlæg jeg har skrevet???
Du læser da til pædagog ikke???

Jannie

Anmeld

24. juni 2008

Stumpen

heaven skriver:

Mebach skriver:

ej, det mener du da ikke??? Altså nej - det er ikke deres skyld barnet bider, men det er sgu da dem der ikke handler forsvarligt på problematikken!!! Det bide-barn skal hjælpes i form af en handleplan som pædagoger og forældre er fælles om, og så skal barnet mandsopdækkes..... Færdig, alt andet er TOTALT uforsvarligt!!! Gider ikke gentage mig selv, men prøv lige at læse det andet indlæg jeg har skrevet???
Du læser da til pædagog ikke???

Jannie

Mcbach skriver jo at hun mener at det er ledelsen der skal sætte ind.. Der er jo ikke personale i børnehaverne til at mandsopdække et barn og det lyder det til i mine ører at der er behov for i en periode til bide-barnet lærer at beherske sig..

Jeg læser også til pædagog, for at man gør det eller er pædagog har man jo ikke facitlisterne på hvordan der skal gøres i diverse tilfælde..
(H) Anja

Anmeld

24. juni 2008

Rasmine

Det gør jeg faktisk Jannie.
Men jeg holder stadig på, at et barn som bider 15 (FEMTEN) gange, nu 16, + det løse(som vi måske ikke hører noget om), har et dybereliggende problem end det "normale".

Som forælder til det barn som er det som bliver bidt, ville jeg også kræve handling!!!

Som ansat pædagog, ville jeg erkende at jeg ikke kunne magte barnet(der er jo også andre børn som skal have opmærksomhed), og gå videre til ledelsen med problemet, som så måtte tage den derfra!
At de sætter en støttepædagog på een dag om ugen, tror jeg ikke løser problemet.

Anmeld

24. juni 2008

MorCamilla

Hej Berit..

Jeg kan godt forstå du er skuffet og ked af det - jeg ville være hidsig og sur og ked af det hvis det var mit barn der skulle opleve det gang på gang...:(

Jeg ville også have valgt som dig at holde hende hjemme til du får en ny plads i en anden instution, selv om det helt sikkert ikke er nemt med beggenlæsning.. Men jeg håber at du klare det...

Ved du noget om hvor lang tid der går før du får en ny plads til hende så??

Knus fra Camilla.

Anmeld

24. juni 2008

heaven

Mebach skriver:

Det gør jeg faktisk Jannie.
Men jeg holder stadig på, at et barn som bider 15 (FEMTEN) gange, nu 16, + det løse(som vi måske ikke hører noget om), har et dybereliggende problem end det "normale".

Som forælder til det barn som er det som bliver bidt, ville jeg også kræve handling!!!

Som ansat pædagog, ville jeg erkende at jeg ikke kunne magte barnet(der er jo også andre børn som skal have opmærksomhed), og gå videre til ledelsen med problemet, som så måtte tage den derfra!
At de sætter en støttepædagog på een dag om ugen, tror jeg ikke løser problemet.

nåå, godt så. Så er vi enige...... Jeg mener dog stadig at en pæd må gå fra og mandsopdække bide-barnet indtil en anden løsning er fundet (vikar eller noget) det andet er simpelthen uacceptabelt. Desuden skriver jeg også der skal lægges en handleplan til bide-barnet, da reaktionsmønsteret ganske rigtigt er særdeles uhensigtsmæssigt, og det er vigtigt at finde årsagen hertil... for alle parter.

Jannie

Anmeld

25. juni 2008

Rahmberg.dk

Hej piger.
Igen tak for alle jeres ord.

Idag har jeg talt med småbørnsafsnittet ved kommunen for netop vores område, og jeg kan fortælle at hun var en meget fornuftig person.
Hun var lagt fra enig i at det var vores datter der skulle flyttes, hun mente tvært imod at hun skulle blive i sine vante omgivelser, med vant personale, venner og ikke flyttes til et sted for at starte forfra.

Det var en helt lettelse at hun lyttede til mig.
I morgen er der møde i vuggestuen, og det er med henblik på løsning af problemet med flytning af bidebarnet.
Lykkedes det mod forventning ikke at finde en løsning VI kan acceptere, så har hun kontaktet plads anvisningen og meddelt dem sagen og at hvis det er nødvendigt at hun skal bruge en erstatningsplads ASAP.
Og hellere idag end i morgen.

Så nu venter vi på næste "omgang"
Men hvor det bare lettede at blive forstået.

Jeg vil ikke sige jeg er glad og så alligevel.
Jeg er glad for retfærdigheden, og glad for muligvis at kunne slippe for at starte min datter op igen et ny sted.

Hilsen Berit

Anmeld

25. juni 2008

Stumpen

Godt at der er kommet skred i sagen...
Vil de så flytte bide-barnet et andet sted hen og ved du hvad denne forældre siger til alt dette her?
(H) Anja..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.