Mellemnavne til Viola & Alvin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2010

Svei

Jeg synes ikke de navne er specielle...de er ikke overbrugte endnu, men det er helt sikkert navne hvor du tænker at det er der ikke mange der hedder og så bliver du overrasket over hvor in de bliver...sådan er det med Bertram på 7 og Konrad på 4....begge navne var nogen folk havde det lidt mærkeligt med og tænkt det måske ville være synd, men nu er de jo begge ret så brugte og kun Konrad har et mellemnavn, men det var fordi det har været med fra jeppe ville have Bertram skulle hedde det.

Børn hedder det de hedder og skifter de eller vil skifte, så tror jeg som de selv finder et alternativ.

Jeg ville ikke give et ekstra og slet ikke ud fra de tanker du har gjort dig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altsåååååå... Jeg synte det er noget pjat det med at de også skal have et 'alimdeligt navn', udover. Skal han så hedde Sebastian til mellemnavn og hun skal hedde Freya? Det er der RET mange i Iduns børnehave/sfo der hedder...

Jeg syntes det er fine navne du har fundet på og de er fundet i kærlighed. Så fortsat bare med det Syns jeg.

Det er cool med et familie mellemnavn, hvis du spørger mig.

Idun hedder jo fx Idun Richardt Bæk, Richardt efter farmands slægt, som vi kan føre tilbage til 1600 tallet, hvor de kom til danmark Men vi har ikke givet hende sådan et pige-navn mere, som hun kan skifte ud med hvis det er.

HVIS hun bliver træt af at hedde Idun, KAN det jo skiftes... Det kender moren jo i hvertfald én der har gjort hehe.

Anmeld

16. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Synes ik du behøver mellemnavne, men hvis jeg skal komme med et par forslag synes jeg, at disse kunne være fine.

Viola Josephine

Viola Augustine

Viola Sophia

Viola Michaela

Alvin Emil

Alvin Milton

Alvin Mathias

Alvin Sebastian

Alvin Benjamin

Anmeld

16. juni 2010

FrkT

Som mange siger, så synes jeg absolut godt du kan nøjes med de to navne du allerede har valgt til dem.... jeg synes det er smukke navne, som passer godt sammen. Men kan også godt se at det bliver korte navne med "kun" et efternavn og ingen mellemnavne.... personligt er jeg glad for at have mellemnavn i hvert fald. Men jeg kan da sagtens komme med lidt forslags, som jeg synes passer til Alvin og Viola og jeres efternavn..

Viola Elisabeth Reland

Viola Amalie Reland

Viola Mathilde Reland

Viola Karoline Reland

Viola Frederikke Reland

Viola Louise Reland

Viola Emilie Reland

Alvin Kristoffer Reland

Alvin Laurits Reland

Alvin Kristian Reland

Alvin Thomas Reland

Alvin Valdemar Reland

Alvin Mathias Reland

Alvin Arthur Reland

Anmeld

16. juni 2010

N&J

Jeg er en af dem, der har et kort, nemt fornavn, Jane og et besværligt efternavn, men hold da op hvor har jeg altid gerne ville have et mellemnavn (også fordi man jo prøver lidt rundt i identiteterne og har brug for lidt afveksling) min datter har jo fået mit besværlige efternavn, men også et knap så almindelig fornavn, Nikita, men jeg ville gerne have at hun fik et mellemnavn, så hun kunne bruge det hvis hun helst ville det i en periode, og jeg var nok lidt i retningen af et slags kælenavn, derfor blev det malu (stavet sådan fordi det betyder peacefullness) men havde mellemnavne som himala (som betyder mirakel på filippinsk), makana (gave på Hawaiin) og shilo (guds gave), men syntes de var for besværlige.. men brugwer jo aldrig Malu, og det er nok også det eneste af navnene som jeg stadig indimellem er i tvivl om.. ;O)

Anmeld

16. juni 2010

MM1987

Sofia skriver:

Jeg synes de mellemnavne du har valgt er fine. Men hvis det skal være lidt mere almindeligt, synes jeg det lyder flot med Viola Sofie Reland og Alvin Emil Reland

hvis det skal være almindelige mellemnavne er mit forslag også Sofie eller Sofia og Emil er rigtig fint til Alvin. Men det er da bedre de får et navn du kan lide, end nogen navne du har af "praktiske" grunde har valgt.

Anmeld

16. juni 2010

isimaven

Jeg synes Alvin og Viola er nogle smukke navne og efter min mening er der ingen grund til mellemnavne, jeg har aldrig helt forstået fidusen med mellemnavne og ville aldrig give mine børn flere end et navn, og selvom navnene er specielle er de jo ikke underlige og derfor mener jeg ikke børnene bliver kede af dem :-)
kort og godt kan jeg bedst lide!!!
Knus

Anmeld

16. juni 2010

Sommerfuglelarven

Jeg synes at det er en god idé med "almindelige" mellemnavne, og vi har også selv gjort brug af det, da vores datters navn er ret enestående (kun hun hedder det indtil videre). Og jeg har også selv et mellemnavn, dog er mit fornavn "almindeligt" og mit mellemnavn specielt - og både min datter og jeg har 28 bogstaver at holde styr på, men det har aldrig været et problem for mig!

Navne til Alvin:

Emil, Viktor, Valde, Villads, Viggo.

Navne til Viola:

Ida, Amina, Maria, Alberte, Silja, Anika, Alvira.

Jeg kan godt lidt hvis navnene har et bogstave tilfælles, så Alvins mellemnavn starter med V, og Violas med A - hvis du ikke har gættet det

Anmeld

16. juni 2010

Pige2009

Viola og Alvin Reland er da bare perfekte navne Ingen grund til mellemnavne i min optik...

K.h. Linda

Anmeld

16. juni 2010

Vial

Tak for alle de gode forslag.

Jeg er meget i tvivl. Egentlig så er jeg også til det enkle med et fornavn og et efternavn. Mit mellemnavn har altid været lidt i vejen, synes jeg.

Det skulle måske være nogle familienavne så. Problemet er bare, at jeg ærlig talt ikke kan komme på nogle familienavne, som er mindeværdige.. kun mine forældres, men de hedder altså noget, man kun kun kan hedde, når man er voksen..haha.

Hvis det bliver noget, så er Viola Marie Reland lige i skabet. Opkaldt efter sin moooar, som hedder Maria til mellemnavn. Eller Viola Anna Reland. ELSKER navnet Anna. Alvin er jeg lidt blank med. Alvin Emil Reland er det som hitter mest, men kunne jo være ret morsomt med et V-navn til ham. Så er der lidt sammehold med navnene. Må lige tykke på nogle V-navne.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.